Inlägg från: Kunigunda |Visa alla inlägg
  • Kunigunda

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-08-10 20:16:46 följande:

Fast jag menade inte att det var fel, tvärtom. Jag menade att det blev fel när det blev samma visa omvänt, dvs i det egna landet.

Jag förstod att du försökte påstå det. Jag menar att det är fel. Våra gäster kommer och är pålästa. På vilket sätt möter de inte Sverige menar du?
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-10 20:35:37 följande:

Inget fel på gästerna, menade att svenskar ofta har lättare att anpassa sig till andra, men fortsätter med det även här, inte så att de förväntar sig att nästa mäte ska bli mer svenskt än det första, bara för att man bytt värdland.

Har inget med de som kommer att göra.

Vad menar du att svenskarna gör/inte gör?
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-10 22:26:10 följande:

Det som vädras den offentliga debatten är inte kvinnohat, utan manshat, av Mp, Fi, V, och även från representanter från de andra partierna, bortsett från Sd.

Sd är för jämställdhet, inte feminism, eftersom denna ju handlar om att gynna kvinnor och missgynna män.

Kan du ge några exempel på partiernas manshat?
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-11 06:52:20 följande:

Staffan Heimersson säger det rätt bra: "Jag tar bestämt avstånd från att en hel generation välutbildade kvinnor i det hyggliga Sverige talar om sina pojkvänner och pappor, sina söner och arbetskamrater i ett infamt ordval och i den ton Hitler använde, när han talade om judar."

Gällande detta med "vita heterosexuella män" då; har du missat att feministerna gastar om det?

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article19337323.ab

Heimersson säger det rätt dåligt. Att från en kvinnas uttalanden likställa en hel generation välutbildade kvinnor med nazister är knappast klokt eller välformulerat. Farrokhzad är dessutom inte talesman för något av de partier du nämnde, så jag frågar dig igen: hur framträder deras manshat?
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-11 07:37:49 följande:

Om du är kvinna borde du vara lite orolig iallafall, snarare än att det med alla medel ska försvaras?

Nej jag vet inte hur kontrollen ska se ut eller hur man ska göra, så här på rak arm,  men att släppa dem fria att gå på gatorna här tills dess att man VET verkar vara en j-igt dålig ide, iallafall i min värld. Men du kanske inte bryr dig för egen del eller vännernas? Lite svinn får man räkna med typ, huvudsaken man inte ställer kraaav på de som kommer?

Men majoriteten av våldtäktsmän är ju svenska män. Hur ska vi undvika att "släppa dem lösa på gatorna" då?
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-10 16:03:52 följande:

Va? Det kan man väl, om vissa uppenbarligen anslutit sig till etablissemangets åsiktspaket..?

Nej. Det är vilseledande att säga att etablissemanget gör något om det i själva verket är någon annan, vars åsikter sammanfaller med etablissemangets.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-10 16:10:17 följande:

Men du - varför tror du att antalet kvinnor i Sd bara växer..? Om partiet inte skulle vara bra för oss kvinnor. Och VAD - närmare bestämt - är det du inte tror skulle vara bra..? 

Det kanske inte är kvinnliga feminister som ansluter sig.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-11 08:26:11 följande:

Nej nu pratade vi om män-iskor som kommer från de områden där sådant är väldigt utbrett. Där man kan anta att det finns en stor risk. De som har varit soldater, inte fredliga bönder och/eller arbetare. och givetvis inte flyktingar generellt. Hur fick du det till något sådant? Nu tappade du tråden.

Det är inte orimligt att tänka sig att samhället har lite koll där, och inte bara utgår från att alla som kommer är små fredliga lamm som inte gör någon förnär.

Men det finns ju stödinsatser med exv kuratorer i flyktingmottagningen. Vad vill du ha?
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-11 11:06:45 följande:

Fast saken är den att feminism inte strävar efter "jämställdhet" utan blott efter att gynna kvinnor. Så enkelt är det ju.

Nej. Så enkelt är det inte. Feminismen strävar efter att korrigera orättvisor.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-11 17:30:22 följande:

...fast det där håller jag inte med om (och jag ÄR kvinna). Feminismen strävar efter att gynna EN VISS TYP av kvinna. En kvinna som är manhaftig och inte särskilt barnkär, aggressiv och karriärinriktad på mäns vis... samt uppfödd i medelklassen, där hon fått både finansiella möjligheter, stöd och peppning att skaffa sig en prestigeutbildning och göra karriär.

Feminismen gynnar DEFINITIVT inte en kvinna från arbetarklassen som inte kan göra karriär, eller en kvinna från medelklassen som inte VILL göra karriär... En feminin kvinna som hellre vill vara hemma och ta hand om sina barn och skapa hemtrevnad, än kämpa om styrelseposter...

Du har ju verkligen inte läst på! De kvinnor som drabbas hårdast av rådande strukturer är kvinnor med kort utbildning i typiska kvinnoyrken (uska, biträden etc) som fastnar i korta deltider, delade skift och timvik. Dessutom är dessa yrken betydligt underbetalda om man jämför trad. manliga yrken med motsvarande komplexitet. Det är också denna grupp som särskilt lyfts inom den politiska feministiska debatten.

Fantastiskt hur man på samma gång kan vara så övertygad och så okunnig. Jag hoppas att du har ett mer nyanserat förhållningssätt till sanningen i dina uppdrag som förtroendevald!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?