Varför hatar folk SD?
Nu hänger jag inte med i svängarna. För då är väl plikten större för utlänningar? De kan utvisas om de begår brott, det kan inte svenska medborgare. Eller hur?
Nu hänger jag inte med i svängarna. För då är väl plikten större för utlänningar? De kan utvisas om de begår brott, det kan inte svenska medborgare. Eller hur?
En standard som påverkar väldigt mycket, räcker inte det. Även om vi snäppar upp det lite från "knappt några undantag" till "några undantag", det är illa nog eller hur.
Ska vi öht tllåta den sortens indoktrinering som bör ha vansinniga följder då varken respekt mot oss eller någon slags integrering möjliggörs?
Vad menar du med solida?
Är lite uppgiven i de fallet, pk-ligan ( som jag lite elakt kallar dem) är inte intresserade av att få veta, de vill inte veta, men de efterfrågar alltid länkar statistik och bevis av olika slag men när man lägger fram det så ska det i regel alltid viftas bort, bortförklaras, eller i värsta fall idiotförklaras. Statistik om tex ökat våld från säkra källor bemöts.
- ääeeeh...de anmäler ju invandrare meeer.
Statistik om ökade våldtäkter i landet.
- äeeh det anmäls ju bara mer nu, det är samma antal som på 50-talet ( jo tjena)
Statistik om att vi ligger i topp snart, i världen, vad gäller våldtäkter.
- äeeeh det anmäls mycket här för att kvinnor vågar anmäla här,
Så.......det är hyfsat meningslöst...kan vi säga. Lite ot....du kanske inte alls är sådan, sannolikt inte.Men du raljerar lite friskt med ditt exempel, som knappt alls var relevant, det är ytterligare ett symtom som kommer till när motargumenten tryter, tyvärr....................
Så det där med "ses inte med blida ögon", det var bara något du drog till med?
Eller menar du att det sitter en hop med folk som reagerat starkt men som inte gör något- ändå?
Ang, Ansvar för andra, så är väl minikravet att iaf ha ansvar för sina unga killar som bor hemma, men det verkar brista även där.
Och man kan reagaera även om man inte har ett ansvar...eller hur...det är väl därför vi debatterar här....
Ang- somliga syns inte men finns ändå...så lägg gärna ut en länk eller två på motsatsen, dvs det DU sett ...du som vet.
Eller antar du bara?
Nej han är inte inlåst, men jag hör ju hur han pratar med sina kompisar när de är här t.ex.. Det skulle komma fram NÅGONTING i så fall, om dom attityderna fanns i gänget.
Det verkar som om väldigt många i exempelvis Husby inte lyckats särskilt bra... Och jag råkar veta, att det är väldigt vanligt att dessa familjer släpper sina söner vind för våg tidigt. Döttrarna släpper man däremot inte ur sikte.
Vi har också gått igenom att detta med socioekonomiska faktorer inte håller. Eftersom det även bor andra nationaliteter och religioner i dessa områden (t.ex. svenskar, finländare och östasiater). De lever under samma socioekonomiska förhållanden, men de bär sig inte åt så för det.
Dessutom är även de socioekonomiska förhållandena självförvållade, eller i alla fall delvis. När det gäller de ungdomar i upploppen, som till och med var födda här, så hade ju deras föräldrar haft många år på sig att lära sig svenska, begränsa antalet småsyskon, skaffa jobb - och flytta därifrån.
Jisses.
Du vet att det där håller på att luckras upp mer och mer, nu börjar ju imamer till och med viga homosexuella.
Givetvis skall individen lastas.
Så då är du med på att flyktingar som tackar för skydd, mat och husrum genom att begå brott skall utvisas?
Utförligt svar, tack.
Hedersmord har aldrig förekommit bland kristna. Det har såklart hänt att en far har slängt ut sin gravida dotter, och att hon har dött av svält och umbäranden till följd av det. Men uppfattningen att en man (eller bror) är tvungen att mörda kvinnan rituellt, för att rentvå familjens heder, har aldrig funnits i Sverige eller inom kristendomen.
Personer som välkomnas av oss men returnerar välkomnandet genom att råna, våldta och misshandla, skall alltså utvisas. Anser du.
Jag håller med dig, och de flesta gör nog det. Vi har rätten att kasta ut utlänningar. Vi anser alltså naturligt och självklart att våra gränser har betydelse. Den som kommer innanför dem måste respektera oss, annars har denne förbrukat vår gästfrihet och skall kastas ut.
Händelsevis är detta SD-politik.
Men jag klandrar dig inte. Vi har redan lagarna, vad SD vill göra är bara att använda dem mer stringent. Det leder ofelbart till anklagelser för rasism, fascism. Från sådana som du kan tänka?
Hedersmord har sitt ursprung i gammal stamkultur och egentligen inget med religion att göra.
Men att påstå att hedersmord aldrig förkommit bland kristna är sticka ut näsan väl långt.
Vad har för belägg för det?
Häxbränningarna var dock inte hedersmord, de var sanktionerade från högsta ort i den heliga Svenska kyrkan.
Har du hört talas om muslimska häxbränningar?