Jeaninne skrev 2014-08-24 08:35:50 följande:
Jag tycker inte att det ska byggas några fler flyktingförläggningar överhuvudtaget. För jag tycker inte att vi ska ta emot några fler flyktingar nu.
Sedan är det väl ingen som har sagt att någon som redan bor i lägenhet, ska tillbaka till en flyktingförläggning, eller..?
Annars tycker jag, att de viktigaste ställena att bygga flyktingförläggningar på är på "gräddhyllorna" i alla möjliga kommuner. Fina villagatan där de flesta heltidsanställda politiker bor. För att motverka segregationen...
Du vill att vi ska placera flyktingar i glesbygd där det nu inte finns flyktingar. Där finns inga flyktingförläggningar, men du anför att de ska bo inflyktingförläggningar där (toppmoderna sådana) men att inga nya ska byggas. Ok. SD-logik?
Diskussionen om placering i Norrländsk glesbygd kommer sig av att Bejje, sedermera påhejad av bl.a. dig, menade att vi skulle tvångsflytta invandrare från exv. Rinkeby för att de lättare skulle integreras. Dessa skulle då flyttas, enligt ditt inlägg, till en flyktingförläggning.
Jag förstår att din argumentation försvåras av att jag är läskunnig och dessutom minns vad du skrivit, men du kan knappast lasta mig för att jag utgår från att du menar vad du skriver.