• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka

Philipsson whinar över allt som kommer fram som inte framställer SD i en fördelaktig dager, och det är inte lite det!

• FDFMGA
    nihka skrev 2014-09-16 22:48:14 följande:

Philipsson whinar över allt som kommer fram som inte framställer SD i en fördelaktig dager, och det är inte lite det!

Jag tror ärligt talat att många SD-kramare befinner sig på samma nivå som PhilipssonSkrattande

Men samtidigt blir det missvisande att avfärda alla sverigedemokrater som batikhäxespanare och/eller rasister - 12,9 procent är rätt mycket.

Var fjärde väljare i lilla Ljusnarsberg röstade på SD - jag läste nyligen om Ljusnarsberg i ett annat sammanhang - Lärarförbundet rankar årligen alla landets kommuner utifrån ett antal parametrar och utser "Bästa skolkommun" - av landets 290 kommuner kom Ljusnarsberg på allra sista plats.

Ingen tillfällighet.

Det finns en utveckling eller avveckling där framtidstron blir allt mindre i småkommuner och glesbygd - rädda människor söker enkla lösningar och där erbjuder SD ett alternativ för de som vill tro att landsbygdens utarmning kan förklaras av invandringskostnader.

En annan typ av SD-väljare är säkert de som ser möjligheterna inom den egna branschen bli allt mindre på grund av EU-relaterad arbetskraftskonkurrens.

Åtminstone vill jag tro att det bland de 12,9 procenten finns en hel del som inte struttar runt och av ren kvinnoskräck spanar efter ondskefulla batikhäxor och också en hel del som inte firar valresultatet med Horst Wessel.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-09-16 22:27:49 följande:

1. När man citerar någonting ska man bokstavligen återge EXAKT det som står i ursprungstexten, inklusive stavfel (men då skriver man "sic" mellan parenteser, efter det felaktigt stavade ordet). Skjuter man in egen text i citatet, då ska man använda sig av hakparenteserna [ ] för att markera att innehållet mellan parenteserna inte tillhör ursprungstexten. Iakttar man inte dessa regler, eller ett liknande system av regler, är man sannolikt en förfalskare/bedragare.

2. När man presenterar ett citat måste man naturligtvis tala om varifrån det härrör samt visa på i vilken källa det står att finna.

Du klarar inte av att iaktta dessa enkla regler. Antingen är du en förfalskare eller en obildad typ som inte begriper bättre. Eller bådadera.

Säger mannen som inte ens redogör för egen sak, på något vis, när du anklagar någon för lögn - lite som att skita i min micro, köra den på 45 minuter och sedan klaga på att jag inte vädrar ur köket ordentligt.

Du känner alltså inte till Sverigedemokraternas offentliga ideologiprofil om människan? Citatet kommer härifrån; sverigedemokraterna.se/manniskan/ Källan är alltså Sverigedemokraterna, punkt. Förstår att det var långsökt, för någon som lobbar för och troligen har röstat på, Sverigedemokraterna.

Skulle vi kunna få till något av en diskussion mer än klagovisor måntro?
  • Digestive
    nihka skrev 2014-09-16 22:48:14 följande:

Tydligen vet han inte eller vill veta av, någonting om Sverigedemokraterna heller. En lång titt i spegeln vore nog uppbyggande.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-09-16 22:27:49 följande:

1. När man citerar någonting ska man bokstavligen återge EXAKT det som står i ursprungstexten, inklusive stavfel (men då skriver man "sic" mellan parenteser, efter det felaktigt stavade ordet). Skjuter man in egen text i citatet, då ska man använda sig av hakparenteserna [ ] för att markera att innehållet mellan parenteserna inte tillhör ursprungstexten. Iakttar man inte dessa regler, eller ett liknande system av regler, är man sannolikt en förfalskare/bedragare.

2. När man presenterar ett citat måste man naturligtvis tala om varifrån det härrör samt visa på i vilken källa det står att finna.

Du klarar inte av att iaktta dessa enkla regler. Antingen är du en förfalskare eller en obildad typ som inte begriper bättre. Eller bådadera.

Ah, just det.. Eftersom det ska vara så oerhört noga så markerar man förkortade citat med en sådan här markering; [...]. Du får dock ursäkta om jag inte blir lika upprörd som du över det här, känner att det bara finns plats för en drama queen på scenen just nu.
  • nihka
    Digestive skrev 2014-09-17 00:08:46 följande:
    Tydligen vet han inte eller vill veta av, någonting om Sverigedemokraterna heller. En lång titt i spegeln vore nog uppbyggande.
    All skit SD och SDare säger och gör är ju tydligen en enda lång förtalskampanj...

De tar sällan ansvar för något de säger eller gör.

En i raden av många lögner är hur de ljög sig till att få hyra en lokal för sin valvaka i Malmö. De påstod att lokalen skulle användas till ett dop följt av en företagsfest. När lögnen upptäcktes och de ombads lämna lokalen föste de ut företrädaren för KFUK/KFUK och låste dörren. Så jävla fräckt! Han svarade med att stänga av strömmen och sedan utlösa brandlarmet.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/sd-malmo-slangs-ut-fran-sin-egen-valvaka

• Digestive
    nihka skrev 2014-09-17 00:51:57 följande:

All skit SD och SDare säger och gör är ju tydligen en enda lång förtalskampanj...

De tar sällan ansvar för något de säger eller gör.

En i raden av många lögner är hur de ljög sig till att få hyra en lokal för sin valvaka i Malmö. De påstod att lokalen skulle användas till ett dop följt av en företagsfest. När lögnen upptäcktes och de ombads lämna lokalen föste de ut företrädaren för KFUK/KFUK och låste dörren. Så jävla fräckt! Han svarade med att stänga av strömmen och sedan utlösa brandlarmet.

www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/sd-malmo-slangs-ut-fran-sin-egen-valvaka

Jo, och så länge folk som Philipsson finner det viktigare med citatdetaljer (finns det ens en gemse markering för att peka ut enskilda ord i ett?) än att läsa på om partiet de lobbar och/eller röstar för så kommer ett såhär trevligt gäng att representera Sverige allt mer och mer. Har serverat kriminella MC-gäng som har respekterat lokalen och lokalägaren bättre än hur det här beskrivs, inte mycket bättre men bättre.
  • Philipsson

En man som insett hur det ligger till är Mauricio Rojas:

"[Sd:s valframgång] återspeglar också de stora segregationsproblem som drabbar Sverige och som ledde till förra årets skakande kravaller. Det sammanfaller dessutom med en rekordstor flyktinginvandring, som kommer att göra problemet ännu svårare att hantera. För det har inget av de etablerade partierna erbjudit en övertygande politik, och om det fortsätter så kan det komma en dag då Sverigedemokraterna blir Sveriges största parti."

blog.svd.se/ledarbloggen/2014/09/16/gastblogg-sd-kan-bli-sveriges-storsta-parti/

• Philipsson
    Digestive skrev 2014-09-17 01:05:54 följande:
    Jo, och så länge folk som Philipsson finner det viktigare med citatdetaljer (finns det ens en gemse markering för att peka ut enskilda ord i ett?) än att läsa på om partiet de lobbar och/eller röstar för så kommer ett såhär trevligt gäng att representera Sverige allt mer och mer. Har serverat kriminella MC-gäng som har respekterat lokalen och lokalägaren bättre än hur det här beskrivs, inte mycket bättre men bättre.
    Svara istället på varför du skjuter in bindestreck i ett ett textstycke som inte har några bindestreck i ursprungstexten (utan att visa på att du gör det) och således manipulerar dess innehåll.
  • Gestalten

Långvarig, massiv skrämselpropaganda från skola och massmedia. Folk har blivit indoktrinerat med att allt som är gott, naturligt och sunt leder till förintelse och tvåltillverkning.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?