Varför hatar folk SD?
Gert skrev 2014-11-09 13:47:21 följande:
Jag har märkt att det finns tre ämnen som ni troll gärna tar upp igen och igen. Det är Zlatan, Björn Söder och järnrörsskandalen. Vad sägs om att diskutera SD:s politik i stället?
Ok så då kan vi slå fast att Sd är rasistiskt eftersom du/ni inte kan bemöta alla problem och uttalanden som Sd-politiker gör. Kalla mig troll om du vill, det berör mig inte. Ni brukar använda personangrepp när argumenten tar slut. Tycker du inte att uttalanden av riksdagspolitiker ÄR ett uttryck för deras politik? Om det inte är så, då degraderas dessa politiker till endast vara knapptryckare vid omröstningar. Dvs politikerna blir överflödiga, det är i så fall bara att ställa valmanifesten mot varandra i varje omröstning och sen se utslaget. Låter det bra?
Så om Jonas Sjöstedt skulle göra uttalanden om att Sd-politiker förtjänar det stryk de får av RF, afa och annat skit så skulle det ha noll betydelse för hans politiska gärning?
Sd's politik kan vi diskutera, absolut. Men om nu alla sverigedemokrater som uttalat sig rasistiskt ändå sitter kvar (vilket de gör numera) så kan det inte anses bryta mot sd's grundvärderingar och politik.