Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-11-09 13:47:21 följande:

Jag har märkt att det finns tre ämnen som ni troll gärna tar upp igen och igen. Det är Zlatan, Björn Söder och järnrörsskandalen. Vad sägs om att diskutera SD:s politik i stället?

Ok så då kan vi slå fast att Sd är rasistiskt eftersom du/ni inte kan bemöta alla problem och uttalanden som Sd-politiker gör. Kalla mig troll om du vill, det berör mig inte. Ni brukar använda personangrepp när argumenten tar slut. Tycker du inte att uttalanden av riksdagspolitiker ÄR ett uttryck för deras politik? Om det inte är så, då degraderas dessa politiker till endast vara knapptryckare vid omröstningar. Dvs politikerna blir överflödiga, det är i så fall bara att ställa valmanifesten mot varandra i varje omröstning och sen se utslaget. Låter det bra?

Så om Jonas Sjöstedt skulle göra uttalanden om att Sd-politiker förtjänar det stryk de får av RF, afa och annat skit så skulle det ha noll betydelse för hans politiska gärning?

Sd's politik kan vi diskutera, absolut. Men om nu alla sverigedemokrater som uttalat sig rasistiskt ändå sitter kvar (vilket de gör numera) så kan det inte anses bryta mot sd's grundvärderingar och politik.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 15:21:56 följande:

Alla tre exempel?

Att beskriva all rasism inom Sd räcker skulle en kommentar här inte räcka till. Och du skulle inte bemöda dig med att läsa heller.

Du kan ju börja med att förklara varför det inte räcker med att vara född i Sverige för att få kallas svensk i sd's ögon.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 16:45:27 följande:

Det är ju något knepigt att prata om ett juridiskt tillstånd kontra etnicitet.

Om jag föds i Japan, betyder det då att jag är japan? Om mitt barn föds som blond i Marocko, är denne då marockan?

Mm ni brukar vända det så. Allt för att slippa svara. Kanske är dags att visa att sd's inställning inte har med hudfärg att göra? Min övertygelse är att hudfärg och utseende är de kriterier sd går efter och tex Zlatan passar inte in i den heterogena mallen som partiet vill ha.
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-09 17:23:46 följande:

Ja, jag skulle vilja se ETT ENDA rättsfall, där två eller flera svenska män våldfört sig på en muslimsk kvinna...

Så det måste vara svenska män som ger sig på en muslimsk kvinna samt det måste vara rättsfall? Din dyrkade partiledare grundar hela sin politiska övertygelse på en upplevelse från barndomen, räcker det då inte med att muslimer har berättat om alla de kränkningar de utsätts för? Eller tiggare som blir misshandlade? Eller romer som diskrimineras?

Homosexuella (som Sd vill ha särlagstiftning för) har ännu inte hamnat i den sitsen men Pride-festivaler måste hårdbevakas av polisen för att intoleranta inte ska attackera människor som deltar.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 16:48:39 följande:

Fast det är ni som hävdad rasiststämpeln som har bevisbördan.

Ni har fått så många exempel - men när man ställer er mot väggen så kör ni ner huvudena i sanden med nån bortförklaring eller loggar in på några av era övriga konton här och fortsätter. Bevis finns, när ska ni börja ha kurage att möta dem?
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-09 19:01:50 följande:

Fast det muslimer utsätter svenskar för inom Sveriges gränser, är både mycket mer vanligt förekommande och mycket grövre, än det svenskar utsatt muslimer för. 

När det gäller de här tiggarna romerna så handlar det ju inte om att de är romer, utan om att de tigger, stör, skräpar ner, bajsar på allmän plats och förstör. Vi skulle vara lika arga även på infödda rumänier,  ungrare, greker, italienare, polacker eller något annat som kom hit i det syftet. Det finns många fattiga i Öst, på Balkan och i Sydeuropa nu, men det är enbart romer som tar till tiggarstaven...

Utsätter muslimerna svenskar för rasism? Berätta! Har de också ett rasistiskt parti i riksdagen som har för vana att kränka svenska och vilja ha särlagstiftning för ljushyade svenskar?

Nu blir jag uppriktigt nyfiken på bevis du entusiastiskt kommer att lägga fram!

När ska du bemöta mina inlägg om sd's rasism då?
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 21:57:43 följande:

Fast vi får ju aldrig några adekvata svar. Antingen finns folk, kulturer och skillnader, eller inte. Det är liksom inte enkom i Sverige där det inte figurerar några skillnader.

Så, hur vill ni ha det?

Klart det finns skillnader mellan människor, det är bara ni inom Sd som drömmer om ett homogent samhälle. Nu har du fått svar.

Din tur.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 23:36:11 följande:

Så det finns kulturer och olika folkslag?

Försök inte nu, dags för dig att bekänna färg. Varför anser ni att en person som Zlatan som är född och uppvuxen i Sverige inte vara svensk?
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 22:08:30 följande:

Ja, svennefitta är ju ett uttryck myntat av invandrare.

Oj det måste vara värre än n-ordet eller hur? Eller att kalla en muslim för terrorist.

Om du funderar en stund, tror du att det kan vara ett ord i desperation över rasism och förtryck i det svenska samhället? Under din uppväxt, har det aldrig hänt att du varit utanför och inte fått vara med? Minns du hur det kändes? Förmodligen ilska och bitterhet om det har hållit på ett tag. Tänk då att människor som är födda i Sverige, pratar felfri svenska men har en mörkare hudfärg ständigt får kommentarer om det. Eller ännu värre blir utsatt för våld pga sin hudfärg. Eller blir misstänkliggjord pga fördomar som Sd underblåser.

Skulle du inte vara rätt jävla förbannad då? Det skulle iallafall jag.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-11-10 00:02:50 följande:

Försök inte nu, dags för dig att bekänna färg. Varför anser ni att en person som Zlatan som är född och uppvuxen i Sverige inte vara svensk?

Eller tex läkare på mitt jobb som har ett utseende som tyder på utländskt ursprung, han får ofta frågan vart han kommer från. Han svarar då Malmö då han är född där. Då kommer följdfrågan vart han egentligen kommer från. Visst, han blir inte kränkt över detta men han är svensk. Varför då regelbundet få höra att han inte är svensk? Sd underblåser dessa fördomar istället för att vara inkluderande för dessa människor. Det gör att sd är och förblir vårt lands stora integrationsproblem.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?