Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Centurione skrev 2014-11-06 12:12:27 följande:

Du tar ju inte åt dig av vad man skriver.

Klart jag inte tar åt mig, jag anser ju att du har fel.

Men förklara varför du anser att Zlatan är en invandrare, jag tror nämligen inte att du kan ge mig ett ickerasistiskt svar.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 22:03:56 följande:

Vi får mer resurser till att ta hand om de som finns i landet. Vi kan bygga skolor, fler dagisplatser, fler lekplatser, bättre svenskundervisning, bättre utbildning.

Så det löser problemen med att människors döms och diskrimineras pga sin religion, kultur, sitt namn och sin hudfärg?
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 22:16:57 följande:

Ja, på sikt. Då det enbart är en avkomma av de friktioner vi har i samhället.

Men eftersom de flesta nyanländas barn har fått plats i skola och dagis och det trots detta är "enorma problem" enligt er, då kan det ju inte vara lösningen. Ja det har rapporterats om platsbrist på skolor i vissa kommuner men det är ett fåtal som har dessa bekymmer.

Så vad tycker du ska förändras? Det du pratar om fungerar redan.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-08 02:06:25 följande:

Det går så bra med invandringen och integrationen att vissa kommuner inte kan säkra barns skolgång.

www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/skolgang-ingen-garanti-for-flyktingar

Men det är ju bra?

med andra ord är det de nyanlända flyktingarna som orsakar de problem som du radade upp tidigare? Eftersom de som varit här ett tag går i skola, leker på lekplatser och får undervisning i svenska språket.

Hur menar du att din, och jag förmodar sd's enda "integrationsåtgärd", åtgärd löser integrationsproblemen?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-11-08 11:05:40 följande:

En förutsättning för att flyktingar ska kunna integreras är att de inte är för många...så enkelt är det.

Sen frågar jag mig varför du skulle tycka att det vore viktigt med integration. Du vill väl ha 'mångkultur', d.v.s. när olika kulturer lever parallellt på en viss plats; alltså raka motsatsen till integration.

Man kan ha olika kulturer men ändå leva tillsammans utan diskriminering eller motsättningar. Det vill säga att vi som bor i landet kan samsas om utrymmet, dela på resurserna och bidra till vår välfärd.

Varför skulle det vara så svårt?

Mångkultur och integration är inga motsatsbegrepp. Det handlar om att våga möta varandra från båda håll och inte stöta bort det som är främmande.

Sprider man fördomar som rasister och smygrasister gör så blir det omöjligt.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-08 18:38:14 följande:

Med andra ord är det politikers fel att vi nu har en situation som vi har.

Fast nej. Du har fel där. Det är inte enbart flyktingars fel att en del av vårt samhälle kränker, diskriminerar och våldför sig på människor som flytt från krig och förföljelse. Om jag slår dig för att du är ful eller beter dig "fel", är det ditt fel då?
  • sjuttiofemman

Välkommen tillbaka centurione ;)

Jag saknade ditt svar på vad som gör att tex Zlatan inte är svensk enligt Sd och varför det är så viktigt att poängtera just det.

• sjuttiofemman

Centurione, varför fortsätta stoppa huvudet i sanden? Jag menar att Sd är en hög rasister och du tycks rätta dig in i ledet. Varför inte ta chansen och bevisa motsatsen??

• sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-11-09 13:35:04 följande:

Eftersom du och många andra är troll som skiter i fakta. Det spelar ingen roll hur många gånger man motbevisar er, ni kommer ändå hålla på att trolla om att SD är rasister.

Berätta då :) Jag säger att det förmodligen stör skiten ur er Sd:are att Zlatan har en mörkare hudfärg och är hyllad i Sverige som den brillianta fotbollsspelare han är. Sd anser att han inte är svensk och kan inte motivera varför utan kommer med floskler att han inte beter sig svenskt osv. Kan du inte bara erkänna att det handlar om hudfärgen och inget annat?

Samma sak med Björn Söder i debatten med Adnan Dibrani där Söder blir ytterst kränkt över att bli ifrågasatt av någon som Sd kallar invandrare.

Eller Kent Ekeroth under järnrörskvällen som betonar att det är hans land och Özz Nuyen inte är en del av det.

Exemplen är många, Sd ÄR rasister. Eller hur vill du förklara sd-politikernas rasism?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?