Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

de Robespierre skrev 2014-11-20 11:14:25 följande:

Om jag hade suttit i ledningen i SD hade jag tagit fram ett antal inspiskare som hade tvingat alla medlemmar med politisk position till total radiotystnad. Mao, de hade kommenderats till munkavel i sociala medier. Efter det hade man steg för steg släckt de tidigare uttalanden som har sagt tills de försvunnit i tidens glömska.

Partiets politik hade sedan bara drivits i maktens korridorer, i riksdagen, kommunhus, utskott och lokala nämnder. Utanför dessa rum så hade det bara varit det sedvanliga snömoset till media av mediatränade politiker.

Då hade SD inte behövt känna sig jagad av PK-media eftersom de inte hade något att skriva om. Precis som de andra partierna som sedan länge vet att om man får en plats i offentligheten och dessutom en position som innebär makt så kommer man bli granskad oavsett om man är politiker, såpakändis, idrottsstjärna eller finansman. Det gäller att anpassa sig till de nya förhållandena och flyga under radarn. Samt skaffa en bra PR-konsult. 

Faktiskt, det hade ju varit mest logiskt.

Men helt ärligt så tror jag att Sd stödjer all skit på sociala medier eftersom det ger näring till deras anhängare vilket ger fler röster. Alla skandaler som varit har bara gynnat partiet. En svastika på bild med en sverigedemokrat och väljarna myser av välbehag. Eller Björn Söders rasism i en riksdagsdebatt ger deras väljare en känsla av hämnd mot de "usla invandrarna".

Därför tror jag att partiet börjar närma sig sitt maximala väljarstöd, de flesta svenskar ogillar rasism och fascism.
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-20 17:18:44 följande:

Fast alla VET ju, att t.ex. tonen gentemot Åkesson har varit helt annorlunda i partiledarutfrågningarna, än tonen gentemot andra partiledare. Det har varit en avmätt, fientlig och skitnödig ton. För övrigt var det många icke-sd:are som reagerade över detta också, och tyckte att SvT gick för långt.

Väntar ivrigt på en länk som visar det. Att "alla andra" tycker så kan vara lika påhittat som felaktigt.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-11-20 16:43:05 följande:

Fast då tappar SD en massa väljare. Mobben med de mer extremistiska åsikterna behöver (negativa) förebilder som normaliserar deras åsikter och beteende.

Instämmer helt där!
  • sjuttiofemman
    ankielisabethjohansson skrev 2014-11-20 17:46:34 följande:

I SVERIGE är det 85 % av alla brott som begås av invandrare..I SVERIGE. 

det är helt sjukt. Dom uppför sig inte. Ingen vågar säga vad som tycker eller gå ut själv. Jag vet att jag inte vågar utan min familj eller min bror. Kan bara åka in till köpcentret men inget mer. 

Om det nu stämmer, varför tror du det är så?

Inget blir bättre av att peka på folk och berätta hur dåliga de är. Bättre att ta reda på varför och efter det försöka komma tillrätta med problemet.
  • sjuttiofemman

Märkligt, jag har frågat så många sverigedemokrater och deras anhängare men varje gång dör diskussionen när frågan kommer upp.

En person som är född i Sverige men är mörkhyad kallas för invandrare dvs inte svensk av Sd. Varför? Personen har inte invandrat.

När en känd fotbollsspelare nämns så säger Sd att hans beteende inte är svenskt men kan inte gå in närmare på det. Detta trots att det finns fler idrottspersonligheter som har samma vinnarskalle, tex Foppa och Therese Alshammar.

Detta är ett exempel på sd's rasism - det finns mycket mer att ta av. Men denna fråga står ständigt obesvarad.

• sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-21 19:50:29 följande:

I andra Europeiska länder förs en mer mogen debatt om flyktingpolitiken än vad som görs här i Sverige. Ska vi klara att behålla den svenska välfärdsmodellen som den ser ut i dag, måste vi diskutera den frågan också mot bakgrund av hur många flyktingar vi tar emot.

www.dagenssamhalle.se/debatt/vi-maste-tala-om-n-ordet-i-asylpolitiken-12204

När ska det gå upp för er att det inte är diskussionen om invandring som är problemet? Det är sd's återgång till sina rötter som är problemet, rasism och fascism från Sd gör att de målat in sig i det bruna hörn där de höll till för ca 15 år sedan.
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-11-21 21:23:27 följande:

Precis! Det går att vara invandringskritisk utan att drivas av hat eller motvilja mot invandrade människor. Det finns sverigedemokratisk invandringskritik, som egentligen bottnar i en naturlig känsla av hat, och det finns vanlig invandringskritik som fokuserar på problemen utan att sätta en massa människor i dåligt dager och bidra till att det uttalas och handlas hatiskt emot dem. Det är svårt att förklara exakt så att det går upp ljus för folk vari skillnaderna ligger. Men allt som allt så skiljer sig den sverigedemokratiska invandringskritiken mycket från andra typer då den genomsyras av hat och rasism. Det blir svårt att koncentrera sig på invandringsproblemen, utan allt fokus hamnar på hatet och rasismen istället.

Japp. Det är svårt att ta ett parti seriöst när de beter sig som Sd gör. Utan rasismen skulle övriga partier ha kunnat samarbeta och gjort uppgörelser med sd. Sd har helt enkelt sig själva att skylla att de hamnat i kylrummet.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-21 22:34:33 följande:

Okej. Börja föra invasionsdebatten då. Sen försvinner SD.

Så det är alla andras ansvar att Sd är rasister?
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-11-22 20:47:20 följande:

Jag ville testa min tes att man kan ta vilken artikel som helst som uttrycker nånting negativt, och påstå att det finns samröre med hur SD beter sig. Jag blev mer övertygad om tesens bäring när det funkade på även denna slumpvis utvalda artikel.

Menar du kommentarer i sociala medier så håller jag med. Inte annars.

Men kommentarer i forum och sociala medier gör inte att det fins någon orsak för Sd att ta fram offerkoftan. Sd och dess svans leder den "tävlingen" med råge. Ta bara lucia för några år sedan när en mörkhyad tjej bar ljuskronan, hatet från Sd och deras vänner visste inga gränser.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?