Varför hatar folk SD?
Om jag hade suttit i ledningen i SD hade jag tagit fram ett antal inspiskare som hade tvingat alla medlemmar med politisk position till total radiotystnad. Mao, de hade kommenderats till munkavel i sociala medier. Efter det hade man steg för steg släckt de tidigare uttalanden som har sagt tills de försvunnit i tidens glömska.
Partiets politik hade sedan bara drivits i maktens korridorer, i riksdagen, kommunhus, utskott och lokala nämnder. Utanför dessa rum så hade det bara varit det sedvanliga snömoset till media av mediatränade politiker.
Då hade SD inte behövt känna sig jagad av PK-media eftersom de inte hade något att skriva om. Precis som de andra partierna som sedan länge vet att om man får en plats i offentligheten och dessutom en position som innebär makt så kommer man bli granskad oavsett om man är politiker, såpakändis, idrottsstjärna eller finansman. Det gäller att anpassa sig till de nya förhållandena och flyga under radarn. Samt skaffa en bra PR-konsult.
Men helt ärligt så tror jag att Sd stödjer all skit på sociala medier eftersom det ger näring till deras anhängare vilket ger fler röster. Alla skandaler som varit har bara gynnat partiet. En svastika på bild med en sverigedemokrat och väljarna myser av välbehag. Eller Björn Söders rasism i en riksdagsdebatt ger deras väljare en känsla av hämnd mot de "usla invandrarna".
Därför tror jag att partiet börjar närma sig sitt maximala väljarstöd, de flesta svenskar ogillar rasism och fascism.