Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Centurione skrev 2014-10-26 09:54:00 följande:

Så trött att sanningen kommer fram..? 

Äh trams.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-10-25 21:42:18 följande:

Fortfarande nyfiken på varför Sd vill dela in svenska folket i svenskar och invandrare. Och varför svenskfödda inte duger som svenskar enligt Sd om de har en något mörkare hud eller har en antydan till utländskt utseende.

• sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-10-26 12:21:36 följande:

Tillägg:

Jag ser inga problem med att reformerade brottslingar blir politiker men då ska det ske med öppna kort och så verkar inte fallet vara här. Fult mot väljarna av lokala SD att "kuppa" in kandidat efter valet.

Det går ju inte att tillsätta tomma stolar efter valet, hur menar du att de kuppar?

Däremot är det väldigt fel att man ska kunna ha öppna valsedlar så personer kan kryssa in personer som Per Öberg utan att han stod med på listan. Det är enligt mig ett hot mot demokratin.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-10-26 14:00:04 följande:

Så talar moralisten!

Vem f-n är du att tala om vad folk ska göra med sina pengar? Vad tycker du om dem som reser upp hundratusentals kronor per år? Köper dyra bilar? Bygger flotta verandor? Köper prylar till sina barn? Lägger 300 tusen på att bestiga Mount Everest? Plastikopererar sig? Dricker champagne för 5000 spänn/flaskan? Låter sy upp skräddarsytt? Listan kan göras hur lång som helst.

Ni moralister är så förutsägbara. Vad det handlar om är att ni anser att alla som inte värderar världen och dess innehåll just som ni, är "sjuka". Och ofta - det är iaf min erfarenhet -, så är moralister mediokra, osäkra individer. Ni står inte för ERT beteende och bevekelsegrunder, utan har ett behov av att utdefiniera dem som inte är som ni, att märka dem som avvikare. Ni moralister är per definition mobbare: Mob rules.

"Break the circle and stop the movement, the wheel is thrown to the ground

Just remember it might start rolling and take you right back around

You're all fools!

The Mob Rules!"

Har inget emot att folk slösar bort sina pengar. Men det här är en partiledare som ska ha hand om fördelningen av Sveriges skattemedel. Hade han spelat bort 5000kr eller det dubbla (vilket ändå är mycket pengar) så hade jag inte sagt något. Men en halv miljon är sjukt mycket och visar på att man inte har begrepp om pengars värde. En sån person vill inte jag ska leda landet, oavsett partifärg. Men Åkesson blir så sjukt och onormalt dyrkad inom de egna leden att han är immun mot precis allt.

Det är inte underligt att vissa gör paralleller till en viss diktator som regerade för 80 år sedan.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-10-26 15:36:40 följande:

Det är bara en motion. Och vad är det som är rasistiskt med att svära lojalitet till kungen, staten och nationen, samt klara av några tester om svensk historia, kultur, språk?

Jag ser inte kopplingen mellan rasism och detta.

Att Sd vill ställa högre krav på invandrare än svenskar. Samt att de kan bli ifråntagna medborgarskapet om de inte är "lojala" vad det nu innebär för Sd?

Sen blir man nyfiken, gäller detta även de som är födda i Sverige? Kanske kan vara en förklaring till att det är så otroligt viktigt att dela in Sverige i invandrare och svenskar, att de inte anser att Zlatan är svensk tex. Eller Adnan Dibrani.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-10-26 21:08:39 följande:

Det är klart att det ska ställas krav på invandrare, det är inget rasistiskt i det. Pia Sundhage vill stoppa invandrare till damallsvenskan, men det är väl inte rasistiskt, eller?

Det ställs krav på invandrare. Precis samma krav som ställs på alla som bor eller vistas här.

Ställer man hårdare krav, vilket jag också skrev om du hade läst ordentligt, på invandrare så blir det rasistiskt. Vem av oss som är födda i landet har koll på hela vår historia, kultur osv?

Däremot hade vi en man som hette Raol Wallenberg, det är en människa som Sd borde lära sig av!
  • sjuttiofemman

Man skulle nästan kunna se det som en svensk tradition att hjälpa amdra människor. Och traditioner vill ju Sd bevara. Säger de iallafall.

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-10-27 08:58:50 följande:

Vad är det du försöker påstå, att du innan du fick reda på att JÅ spelar på dobbel, hade förtroende för honom, men att det förtroendet nu har gått förlorat?

Vad du ägnar dig åt är ju inget annat än demagogi. Du har ju i denna tråd spytt ut ditt hat gentemot JÅ under lång tid, långt innan du fick reda på att han spelar på dobbel. Men nu "låtsas" du som att din aversion gentemot JÅ bottnar i att han spelar.

Du gör samma misstag som pk-media. Osakliga anklagelser, som blott syftar till att få folk at missakta Sd och dess partiledare, får ju, vilket har visat sig, snarare motsatt effekt. Folk har för länge sen genomskådat er taktik.

Ekengren Osccarsson resonerar helt rätt i denna artikel: "Väljare är inga dumbommar": politologerna.wordpress.com/2013/12/10/valjare-ar-inga-dumbommar/

Det påstår (indirekt) däremot PK-media, i sitt förakt för den demokrati de påstår sig försvara. PK-media är bara för demokrati så länge det demokratin leder samhället i den riktning DE vill.

Hur har jag hatat? Tycker du ska slå upp det ordet. Sd-folk tycks anse att kritisk granskning är hat. Men du, kolla upp den svans som hotar och förföljer sd's meningsmotståndare så lär du upptäcka vad hat är.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?