• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • minneli

Jag fortsätter också att vela men tog iaf ut kopparspiralen i början av januari.

• Polarlantis

Får man hoppa in? Ingen verkstad här är otroligt velig om vi ska försöka på en till eller ej... Har en på 2,5 och en på 10 mån. Känns som om det kan bli så mycket besvärligare och dyrare...sugen på qtt resa med barnen och det blev r ju väldans dyrt...men känner mig inte helt färdig heller.... Åh så Svårt! Ni andra veliga, hur tänker ni?

• minahjärtan0609

Jar har velat i flera år på grund av de anledningarna du nämer. Det enda jag kan säga är att känslan inte försvinner. Jag har verkligen försökt vara nöjd med de två jag har men det går inte så nu jobbar vi hårt på en trea med ett stort åldersglapp mellan syskonen. Vill du ha barnen i en grupp så tycker jag du ska köra på!

Polarlantis skrev 2015-02-06 06:54:58 följande:

Får man hoppa in? Ingen verkstad här är otroligt velig om vi ska försöka på en till eller ej... Har en på 2,5 och en på 10 mån. Känns som om det kan bli så mycket besvärligare och dyrare...sugen på qtt resa med barnen och det blev r ju väldans dyrt...men känner mig inte helt färdig heller.... Åh så Svårt! Ni andra veliga, hur tänker ni?

• Fru LH

Hej! Här är en velis till! Har egentligen alltid velat ha tre, men velar av samma skäl som ni nämnt. Mest har mannen vart osäker och det har länge legat på is pga annat som kommit mellan. Är snart 39 så har sagt nu eller aldrig. Plötsligt är nu mannen på, eller säger vilket fall ok! Vi tänkte försöka till e sommaren, där har jag satt min gräns. Går det så går det, men vill inte bli besatt av detta utan annars njuta av mina andra barn, 4 och 5 år nu. Har nog lite kalla fötter nu, tankarna snurrar. Samtidigt har velat detta jämnt och funderat i ca två år....

• Polarlantis

Egentligen är det ju konstigt att det är så mkt svårare qtt gå från två till tre än en till två med tanke.på att omställningen mellan en och två.borde vara mkt större!

Jag har så.mkt annat trassel som måste lösas sig men jag är inte redo att lägga det helt på hyllan... Gaaahhh vad det är svårt att ta beslut!!

• Fru LH

Hur gammal är du? Möjlighet att vänta något år? I vårt fall är jag glad att vi väntat. Våra andra barn hade kommit i kläm om vi inte löst lite andra frågor först. För den saken skull säger jag inte att det någonsin är läge ????...

I vårt fall så var två barn en självklarhet, den tredje skulle bli mer "bonus".

• Fru LH
    minneli skrev 2015-02-03 22:09:02 följande:

Jag fortsätter också att vela men tog iaf ut kopparspiralen i början av januari.

Har också precis tagit ut spiralen sedan en månad och kör nu m appen Natural Cycles. Mäter temp mm. Kan ju användas i bägge syften
  • Fru LH

Hade ett långt samtal m mannen som slutade m att han ungefär sa att han inte jättegärna vill ha ett till, att han undrar hur vi skulle orka, men att han inte skulle vilja göra abort om det blev. Jag blev jätteledsen. Han har velat så mycket och nu undrar jag om han egentligen kanske inte vill. Vi har haft detta uppe från och till i två år. Borde jag bara lägga ner det här? Jag vill inte tjata mig till det

• minneli

Det är jättesvårt det där! Båda måste ju vilja, jag pendlar med att jag vill och inte vill och sambon pendlar mellan att han inte vill och Att han vill men inte förrän om nåt år.

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)