![Frk Röd](/avatar/thumb/frk_rod/5abb6a1d5e55b647c320de7163881a17.jpg)
-
Okej tack. Jag gjorde precis som du, informerade i säkerhetskontrollen att jag hade medicin, men jag behövde inte visa intyg som jag hade fått med mig från kliniken. Ska köpa med mig massor av Utrogestan, det är ju för övrigt licenspreparat i Sverige så det är ju lite krångligare att få ut.NinaCamilla skrev 2014-03-21 10:42:39 följande:Frk Röd: Jag köpte allt från kliniken med inköpspris och de skrev ett intyg till säkerhetskontroll. Ingen tittade på den dock men jag informerade att jag hade medicin. Gick hur smidigt som helst. Jag vet inte om recept men i Grekland brukar det gå utan nästan allt. Utrogestan ska du köpa massor om man behöver ta 4-6 per dag.
-
Är det någon av er som kombinerat Albyl Minor och clexane vid behandling? Isåfall , när började ni med respektive medicin och i vilken dos?
-
Tack för svar lelle. En del säger att man inte ska överskrida 100 mg och därför kan dela en Albyl Minor i 3 delar vilket ska bli ca 93-95 mg, och det ska vara okej.
-
Redan, jag ska skicka mensblod till Serum nästa vecka för infektionsanalys. Har även skickat "min historia" med tidigare misslyckade IVF med egna ägg samt den misslyckade ÄD som jag gjort. När infektionsanalysen är klar så får jag förhoppningsvis en bedömning från Penny om vad som kan förbättras för att jag ska bli gravid vid nästa försök. Lite beroende på vad hon säger så får jag se om jag gör nästa behandling på Serum eller på Embio som jag var hos vid första ÄD. Embio har inte ordinerat Trombyl till min nästa behandling, utan bara clexane. Därför kommer jag självmedicinera med Albyl Minor som jag har förstått kan ersätta Trombyl. Albyl är ju receptfritt så då behöver jag inte krångla med recept. Ruva lugnt med dina tre små. Nu ska det banne mig bli bebisar.
Hur går det för dig NinaCamilla? -
Bra att det går åt rätt håll NinaCamilla! Skit i de inkompetenta på sjukhuset, de ska hålla k-ften om det inte har nåt vettigt att säga.
Hur gammal är du? Såvida du inte fyller 50 inom några månader så kan du ta det lugnt när du gör ÄD, där är åldern av mindre betydelse.
Tack för tips Redan. Min slemhinna har alltid svarat mycket bra på hormonbehandling. Vid förra ET så var den mellan 11-12 mm. Flera gynekologer som har undersökt/behandlat mig säger att min livmoder och slemhinna är jättefin, skolboksexempel så jag fattar inte varför inte äggen vill fästa. Ingen manlig faktor finns heller så kanske beror det på immunologin. Men det ska kollas upp och ges bot för isåfall. -
Ärligt talat så har jag inte frågat Embio varför jag inte ska ha Trombyl. Det enda jag frågat är om antibiotika men det sa dom inte var nödvändigt. Trombosvärde har jag inte tagit, så vitt jag vet. Det som Embio har ändrat till min kommande behandling från den förra är att de har höjt clexanedosen samt lagt till prednisolon vilket jag inte hade förra gången. Nytt till nästa transfer var att de kunde erbjuda dubbel-transfer vilket innebär att de skull överföra embryon dag 2/3 och dag 5. Jag ska skriva och fråga Embio angående trombyl, och jämföra Embios behandlingsplan med den som Serum kan erbjuda. Har inga embryon frysta på Embio då donatorn bara gav tre fina förra behandling. Tack för tips!
-
Min första, och hittills enda ÄD så fick jag tre embryon tillbaka, men de var "bara" 3-dagars. Inför nästa behandling så sa jag att jag vill ha långtidsodlade tillbaka och då fick jag som svar att de kunde erbjuda mig dubbeltransfer. Anledningen till detta vet jag inte men jag spekulerar i att det kan vara en "helgardering" från deras sida, om/utifall inte något av embryona skulle överleva långtidsodling så har jag ju i alla fall fått tillbaka något. Jag SKA ha minst 2 blastrocyter tillbaka vid nästa behandling sen om den blir på Serum el Embio vet jag inte än. Det beror lite på vad Serum kan erbjuda mig för behandlingsplan och svaren på infektionsanalysen. Bara mensen kommer så ska jag skicka blod till Serum.Redan47 skrev 2014-03-31 11:25:43 följande:Dubbel transfer du nämner har inte så mycket påverkan.... Googla. Det är framodlade till blactocyter som är det som hAr signifikant skillnad på pregnancy rate. Satsa på det och sätt två sådana. Men fråga även serum om den metoden.
-
Du är inte alls för gammal för att skaffa barn!! Du har 8 år på dig, så ta det lugnt. Jag är precis lika gammal som du och jag anser inte alls att jag är för gammal, möjligen för att få barn med egna ägg, men annars inte. Ofta finns det ju en orsak till att man väntat med att försöka få barn tills man är runt 40, men det verkar inte läkarkåren och många andra förstå. Svenska läkares korkade åsikter kan vi tyvärr inte göra något åt, synd bara att de inte har vett att hålla truten när de inte har nått vettigt att säga.NinaCamilla skrev 2014-03-31 13:34:25 följande:Frk Röd: Jag är 42 år men enligt läkarna gammal för att skaffa barn
men jag sa på skukhuset att vi började i 4 år sedan och fick ingen hjälp från Sverige. Vad gör man då? Söker sig utomlands. Njaa 6 mån väntetid igen plääh! Penny i Serum var positiv igen vilket ger mig hopp! Hon hittar nog en bra behandlingsplan till mig.
-
Grattis till fint KUB Villsågärna38. Hoppas graviditeten kommer fortskrida lika bra framöver.
-
Va tråkigt Redan, men ge inte upp hoppet än.
Jag fick besked från Serum idag att de fått mitt mensblod så nu väntar jag på besked på infektionsanalysen. Sakta, sakta går det framåt.