• Frk Röd

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

NinaCamilla skrev 2014-03-02 09:31:35 följande:
    Frk Röd: Jag vet exakt vad du menar med att vänta behandling men skönt att du får hjälp och när ni påbörjar processen, går det snabbt. Ta hand om dig!
    Jag hoppas att jag snart ska vara på banan igen så behandlingen kan dra igång. men som det ser ut nu så lär det inte bli innan maj, juni. Beror helt på när jag får operationstid, och hur snabbt jag återhämtar mig från den "pärs" jag går igenom nu.
  • Frk Röd

NinaCamilla, om inte smärtan avtar relativt snart så tycker jag du ska åka in till (gyn)akuten för en koll. Det behöver ju inte ha med graviditeten att göra.

• Frk Röd

Men stackars dig NinaCamilla. Hur mycket ska man behöva stå ut med? Förstår att du vill hem, så oproffsigt av sjuksköterskan. VÄGRA skrapning fram tills du vet till 110% att det är ett missfall. Håller tummarna för dig att allt ska gå bra och att dina smärtor inte beror på din graviditet.

• Frk Röd
    NinaCamilla skrev 2014-03-07 13:47:57 följande:
    De misstänker graviditet på höger äggstocken. Vänster är ju redan bortopererad. Om mina blodvärden är inte bra, ska de öppna mig. Nu är det jävla jobbigt!
    Men stackars dig! Livet är inte på nåt sätt enkelt eller rättvist. Håller tummarna för att det ska sluta så bra det bara går.
  • Frk Röd

Usch va jobbigt för dig NinaCamilla, du prövas verkligen. Håller tummarna för dig att allt ska gå bra.

• Frk Röd

lelle75: grattis till plus!! Hur mycket cortison tar du och när började du med det!
    Utrogest finns bara som licenspreparat i Sverige.

• Frk Röd

Tack NinaCamilla och Lelle för cortison info.

Jag har aldrig under mina tidigare behandlingar, både IVF och ÄD testat mitt progresteron värde. När behöver man börja göra det? Är det direkt efter transfer el först när man vet om man blivit gravid?

• Frk Röd

Tack. Vad heter testet om man ska beställa test för analys hos Werlab? Vad bör/ska progresteronvärdet vara som lägst?

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014