Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Låter smart! Man måste ju ändå känna att det är ok om alla tar sig och större chans med blastisar. Håller tummarna!! Kram
Tack Helisa! Underbart kvällsnöje du har. Hoppas sååå att jag ska få uppleva samma sak om några månader.
Men oj va tråkigt Redan. Det som såg så bra ut igår med plus på stickan. Det är verkligen att kastas mellan hopp och förtvivlan när man håller på med det här.
Jag åker till Aten på söndag för ET på måndag, och hem igen på tisdag. Min donator var på äggplock idag och det blev 11 ägg. Hoppas verkligen att alla befruktas och delar sig fint så det inte blir samma dåliga utdelning som sist.
Jag åker på söndag. Har precis bokat flygbiljetter och det mesta kring resan dit, betalning för behandling m.m har krånglat för mig idag så jag är såååå uppstressad och trött. Jag vet inte om jag ska in till Aten. Har inte "turistat" i Aten när jag varit där utan bara åkt mellan kliniken och hotellet. Vart ligger Serum?
Nej, jag har inte träffat Penny, har bara haft mailkontakt med henne. Jag har aldrig åkt Metro i Aten, åker alltid taxi mellan flygplats, hotel och klinik. Tack för turisttips men jag får spara de till en annan gång när jag är i Aten längre och helst då enbart som turist. Helst vill jag förstås aldrig mer behöva åka till Aten, jag vill bli gravid NU!! Efter alla år av kämpande och misslyckande så måste det väl ändå någon gång fungera. Ibland har jag bara lust att ställa mig och skrika och grina rakt ut i förtvivlan över att det alltid ska krångla inte vill fungera.
Det mest troliga är att jag inte kommer in till centrum den här gången heller. Jag kommer till Aten på söndag kväll, måndag är jag på kliniken och på tisdag åker jag hem igen. Skulle jag efter ET vara fylld av energi och åker in till stan så inboxar jag dig.
Tack detsamma!
Hoppas att det ordnar sig med dina mediciner.
Du är verkligen en kämpe Redan. Beundrar din ork och kämpaglöd.
Ja, må mina embryon överleva och utvecklas till fina blasto. Det vore ju bra om jag kunde få minst ett par till frysen som en backup OM det inte skulle lyckas den här gången heller.
Mailade min koordinator igår kväll om att jag tyckte bortfallet var stort, nästan 50% och undrade vad det kunde bero på, unga ägg och enligt tester jättebra spermier. Visserligen från en man som är drygt 40 men ändå.
När jag gjorde min sista IVF för ett år sedan med mina egna gamla ägg så blev 4 av 5 befruktade så därför tycker jag att det är märkligt att inte fler blir befruktade med unga ägg. Vet inte om det gjort ICSI eller hur gammal donatorn är. Får väl svar på alla frågor av läkaren när jag kommer till kliniken på måndag.
Tack så mycket Redan. Ska strax åka till flygplatsen, flyger via Köpenhamn. Är nog inte hemma förrän vid 23 tiden så det blir en lång resdag igen. Tack igen för ditt stöd. Det är så värdefullt.
Men va tråkigt för dig Redan. Man blir så oerhört besviken när man provar på nåt nytt som man tror ska ge bra resultat och sedan så blir det inte så. Kan du inte höja den orala dosen ytterligare? Jag tog 12 mg/dag uppdelat på tre gånger om dagen (4+4+4). Det kan ju ändå vara värt ett försök. Ska du kolla slemhinnan igen innan du åker till Aten?
Jag har tagit både innohep och Clexanne och jag fick mindre blåmärken av innohep. Rent verkningsmässigt så tror jag de är ganska lika för min läkare skrev innohep/Clexanne på mitt recept.
Nej, det har jag inte haft, utan det har väl snarare varit tvärtom, att den växer för fort så kliniken inte riktigt hinner med. Det tycker de ju inte själva men det anser jag. Vid båda mina ÄD:s försök så har jag tagit 12 mg med långsam upptrappning. Vet inte hur min slemhinna skulle reagera vid lägre dos men förhoppningsvis så skulle den väl inte växa lika fort och bli riktigt lika tjock, var 15 mm vid senaste ET.
Tråkigt för dig att du får skjuta på transfer.