• Frk Röd

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

NinaCamilla: Men va bra att de hittade orsaken till varför embryona inte har fäst. De verkar väldigt kunniga i Grekland så förhoppningsvis så får vi bästa tänkbara behandling nu. Jag ska jobba för att få prednisolonen, men även en penicillinkur innan ET. Har läst i andra trådar att det tydligen ska vara bra.

• Frk Röd

Är det någon här som även tagit penicillin inför transfer för att "göra sig av med" eventuellt skadliga bakterier i livmodern?

• Frk Röd
    villsågärna38 skrev 2014-01-05 07:45:42 följande:

Tog antibiotika någon vecka innan jag blev gravid med dottern men det var pga halsinfektion. Men har funderat jättemycket på om det spelade in. Vet dock ingen läkare som skriver ut det innan graviditet.
    När jag har läst om andras erfarenheter i andra trådar så verkar det verkligen som att tillägget av en penicillinkur innan transfer samt prednisolon (troligen) har varit det avgörande för att de tillslut blivit gravida.
  • Frk Röd

Jag fick inte antibiotika inför min äggdonation i Grekland, och det receptschema jag fått inför andra behandlingen innehåller inte heller antibiotika. Får ta och maila kliniken om detta också.
    NinaCamilla: vad är intralapid ( el liknande) som du skrev om i ett tidigare inlägg?

• Frk Röd

Nu har jag mailat till min doktor och kordinator i Grekland och sagt att jag vill ha prednisolon och antibiotika som ett tillägg till övriga mediciner vid min nästa behandling. Förhoppningsvis så är de med på tåget), om inte så får jag hota med att byta klinik :)

• Frk Röd

Ni som inte har tagit Prednisolonen utan bara ett högre intag av omega 3, hur många gram tog ni per dag?
    Mailade min klinik i måndags kväll angående art jag vill ta prednisolon och antibiotika vid min nästa behandling men jag har inte fått svar än. De har alltid varit så snabba att svara tidigare. Hur länge ska man behöva vänta på mailsvar?

• Frk Röd

Nu har jag fått svar från min klinik och det är tydligen planerat att jag ska ta prednisolon vi min kommande behandling, men börja med det först EFTER embryotransfer. Jag vill börja redan innan transfer så nu undrar jag hur mycket prednisolon som ni har tagit innan transfer och när ni har börjat med det?

• Frk Röd

Villsågärna38: tack för ditt svar. Ja, jag får blodförtunnande också, i något högre dos än vid första behandlingen. Denna gång ska jag ha klexane, förra gången var det innohep. Vad fick du, och när började du? Även blodförtunnande ska jag börja med vid ET, har läst i andra trådar att vissa har börjat på eget bevåg några dagar innan transfer för att livmodern ska bara i bästa form vid överförandet av embryot.

• Frk Röd

Villsågärna38: Jag kommer också börja med klexane minst ett par dagar innan ET oavsett om min klinik vill det eller ej. Jag har ju sprutorna så det är bara att köra. Likadant kommer jag göra med prednisolonen. Ska bara få min svenska gyn och skriva ut den först. Man får va sin egen doktor, det brukar bli bäst då:)

NinaCamilla: kan du skriva och berätta om vilka doser du ska ta när du fått information om det? När kör du igång?

Helisa: Stort grattis, det måste kännas underbart.

• Frk Röd
    villsågärna38 skrev 2014-01-12 11:17:52 följande:
    Vi var mottagarpar 2 en gång och fick då inga ägg. Nedreglerad och mådde skit 4 veckor i onödan. Hade nästan glömt det... Sen var vi par nr 1 resten av gångerna. Räknar man den beh också tog det sju ÄD (ET och FET) för oss att få dottern så ge inte upp vänner!! Även om jag så klart hoppas att inte nån av er ska behöva försöka så länge. Lycka till nu Jenkis och hoppas du snart hör nåt från kliniken Jojjo!! Fortsatt trevlig helg Kram
    Var det antibiotikakuren (som du tog när du blev med dottern) som var skillnaden i dina behandlingar eller gjorde du något ytterligare vid den behandlingen som du tror/kan ha bidragit till att du blev gravid?

Läser att många tar trombyl. Vad har det för funktion? Fyller inte Innohep, Klexane el liknande samma funktion?
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014