• Frk Röd

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Tummen upp för Serum och deras snabba svar. Spelar ingen roll om man skickar mail på lördag kväll, några timmar senare har man fått svar. Som det ser ut nu så byter jag klinik till Serum. Snart 2 veckor har gått sedan jag meddelat läkaren på Embio om mitt misslyckande, men fortfarande ingen återkoppling från honom (bara kort beklagande från koordinatorn) hur vi kan gå vidare nu för att öka möjligheterna till graviditet vid nästa behandling.

NinaCamilla och Redan, om man utgår ifrån Syntagma torget, var ligger Serum kliniken då?

• Frk Röd

Tack för era svar. Oerhört praktiskt att ha gångavstånd till kliniken. Nina, vet du några fler hotel som ligger inom gångavstånd?

• Frk Röd
    NinaCamilla skrev 2014-07-22 21:43:23 följande:

Frk. Röd: Vi har stannat på holiday suites oxå. Lägenhetshotell men ligger nog samma pris och utan frukost.

Tack.
    Nu är alla uppgifter skickade till Serum så nu blir det byte av klinik. Förhoppningsvis så kommer ny behandling i gång i slutet på oktober eller november. Sen får vi se om det blir en resa till Aten innan dess för i första hand aquascan och eventuellt immunprover. Väntar med spänning på mail från Penny med återkoppling på min "fertilitetshistoria" och hur hon tycker att kommande behandling bör/kan se ut.
  • Frk Röd

NinaCamilla: Ja, jag hoppas verkligen att hon ska hitta en framgångsrik behandlingsplan. Jag har haft lite kontakt med Penny då och då även vid mina tidigare behandlingar och fått uppfattningen att hon har mycket kunskap.
    Funderar på att gå över till embryoafoption. Största anledningen till det är att det är betydligt billigare än äggdonation med "egna" spermier, och behöver man ändå använda sig av donerade ägg så känns det ganska självklart att det går bra med donerade spermier också. På Serum erbjuder dom frozen embryoadoption med tre blastocyter för 2000 euro. Embryona är inte såna som blivit över från par som gjort behandling utan det är ägg och spermier från donatorer som de "parar" ihop och sedan fryser ner. Räknar man kostnaden för vanlig behandling som ligger på ca 5000 euro plus fryskostnader så kommer man ju nästan upp i 7000 euro.
    Va jättebra att hon vill köra en testrunda med mediciner så att ni ser att din kropp fungerar bra och är "återställd" efter ditt utomkveds. Håller med angående cash and go kliniker. Oseriösa människor finns inom alla branscher.

• Frk Röd

Redan, hade inte du kvar frysta embryon i Riga? Har Riga också semesterstängt? Annars kanske du kan få komma dit eftersom din slemhinna är så fin nu.

• Frk Röd
    Redan47 skrev 2014-09-10 08:24:22 följande:
    Hur ser det ut för dig? Var befinner du dig i processen nu? Kram nu nedräkning;)
    Tack, det är bra med mig, bortsett från magkatarr pga för mycket stress. Jag befinner mig i "sparapengarprocessen". Efter alla misslyckade försök så går det inte rent ekonomiskt nu att bara fortsätta med försök efter försök utan lite uppehåll emellan. Jag har dock bestämt att nästa försök blir på ny klinik dvs Serum som har fått hela min fertilitetshistoria och planerar för min kommande behandling. Peny vill gärna att jag gör aquascan nere hos dom och även att de får göra en immunutredning på mig så jag får rätt dos vid immunbehandling. Jag hoppas komma iväg på det här senast i november så jag hinner med transfer innan jul.

Lycka till med ruvandet, håller både tummar och tår för att du ska få minst en liten bebis om ca 8 månader.
  • Frk Röd

Tänk att din mirakelbebis snart är i din famn villsågärna38, va fort tiden går.
    Stort lycka till med förlossning och livet som 2-barns mamma.

Håller tummarna för plus Redan!

• Frk Röd
    Redan47 skrev 2014-09-24 11:05:59 följande:

Dagens kisse test visade negativt...minus.

Så oerhört tråkigt Redan.

Vet att det kan vara tidigt att svara på redan nu men hur tänker du gå vidare?

Visst har väl du kvar embryon i Riga? Kommer du använda dom vid nästa behandling eller fortsätter du på Serum? Har du fått nån återkoppling från Penny?
  • Frk Röd
    NinaCamilla skrev 2014-10-06 12:52:03 följande:

Tackar Redan! Alla 4 klarade upptiningen men enligt nya grekiska lag får man endast överföra 2 st. Penny var inte helt övertygad på nya lagen. Jag är ruvare nu men tycker synd om de 2 andra som fick kastas smile4.gif embryos verkar vara kämpe och starka som bara den. Slemhinnan är 11,6 mm wow! Jag fick intralipider och akupunktur. Det är så trevlig att vara här - alltid...

Lycka till!! Äntligen är du igång igen.

Hur har din behandlingsplan sett ut nu? Hur hög dos av prednisolon har du tagit?

När trädde den nya lagen om 2 embryon i kraft?
  • Frk Röd
    villsågärna38 skrev 2014-10-13 08:35:19 följande:

Hej tjejer!

I lördags morse kom lillasyster till världen efter två timmars odramatisk förlossning. Vi mår toppen och hon är det sötaste mirakel vi har sett smile1.gif

Ge inte upp! Till slut går det vägen!

Stora kramar och lycka till er alla kämpare i tråden!

Stort grattis till ditt lilla underverk. Du är en inspirationskälla.
  • Frk Röd
    NinaCamilla skrev 2014-10-19 08:44:09 följande:

Redan: arg ledsen och uppgiven! Testet var negativt efter 5 timmars sömn. Jag var helt övertygad och fortfarande har jag metallsmak i munnen och ömma bröst. Vet inte om det är nån ide att göra blodprovet imorn. 6 ÄD och bortkastat tid och pengar - livet hånar och jag vill veta vad är "lärdomen" av den här skiten! Jag vet att det är sämre chanser på FET men de var 3 toppen blastos som alla klarade upptiningen. Hur ska man gå vidare?!

Så himla tråkigt att höra NinaCamilla, det lät ju så positivt och bra med dina symptom och metallsmak i munnen. Just metallsmak är väl ett typiskt graviditetstecken (har inte hört att man kan få det av nåt annat) så du kanske ska testa om nån dag igen? Vilken ruvardag är du på? Har ni några kvar i frysen?

Livet kan vara hårt och grymt och är definitivt inte rättvist.
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2014-12-03 21:00:24 följande:

Dags att resa till Aten igen! Nu går det undan.

Lycka till!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014