• Frk Röd

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Hej alla fantastiskt kämpande kvinnor.

Har följt denna tråd en längre tid eftersom jag själv är i denna "branschen" men nu kände jag att det var dags att skapa ett eget konto på familjeliv. Jag planerar just nu för min andra äggdonation, gjorde den första i slutet på oktober men tyvärr misslyckades den. Har även 5 misslyckade IVF: er (3 insättningar) bakom mig. Ser framemot givande diskussioner där vi kan utbyta erfarenheter och vara ett stöd för varandra i vår resa mot våra så innerligt efterlängtade små barn.

• Frk Röd

Vad boostar ni er med inför ET? Just nu tar jag bara folsyra, men tar gärna emot tips på andra tillskott som kan vara bra.

• Frk Röd

Tack, villsågärna38 och Jenkis.
    Jag fick blodförtunnande (innohep) vid min första behandling (där jag inte blev gravid) men inte Prednisolon. Jag ska prata med min klinik och höra vad de säger om det. Har en bra privat gyn men vet inte hur de ställer sig till Prednisolon så du får gärna inboxa mig namnet på kliniken som du vet kan hjälpa till.

• Frk Röd

Jag undrar om ni själva har fått bestämma om de ska sätta in 2/3- dagars embryo eller långtidsodlade? Vid min första behandling så sattes det in 3-dagars embryo men vid min andra behandling så erbjuder de mig att göra en dubbel-transfer, d v s, en insättning med ett 2/3-dagars och ett par dagar senare insättning av ett 5-dagars. Är det någon av er som har erfarenhet av detta?

• Frk Röd
    Marianne76 skrev 2014-01-03 13:42:24 följande:
    Hej

Skall snart genomföra mitt första ultraljud inför äggdonation. Vad skall jag särskilt ha koll på så att jag inte missar något?

Tack på förhand.

Mvh

M
    Det här ville min klinik att min svenska gyn skulle kolla. Är på engelska men jag hoppas det ska gå bra :)

Uterine position

Uterus morphology

Presence of fibroids or polyps

Thickness and morphology of the endometrium

Size and morphology of the ovaries

Number and size of follicles

Presence of ovarian cysts

Presence of free fluid in the pouch of douglas

• Frk Röd

NinaCamilla: Jag gör också mina behandlingar i Grekland. Vilken klinik är du på? Jag är på Embio Medical Center. Vid min första behandling fick inte jag heller välja utan de sa bara att det var 3-dagars. men nu inför andra så frågade jag om det var möjligt att få långtidsodla och det gick tydligen bra.

• Frk Röd

NinaCamilla: Är nöjd med Embio, tycker de verkar jättekunniga. Läkaren där ringde själv upp mig och beklagade att jag inte blivit gravid efter förra behandlingen. Embio tar ca 5000 euro. Var i kontakt med Peny på Serum innan jag valde.

• Frk Röd

NinaCamilla: vi följs absolut åt framöver :) och nu SKA det vända för oss!! Kommer du ta prednisolon /cortison? Jag gjorde inte det vid min första behandling och har inte fått det utskrivet heller för min andra behandling, men personligen tror jag att jag kanske behöver ha det. Har mailat till Embio och frågat om det men inte fått svar än.

• Frk Röd
    NinaCamilla skrev 2014-01-04 11:14:39 följande:
    Frk Röd: Jag har tagit prednisolon och trombyl vid tidigare försök utan att lyckas. Serum tyckte att jag ska ta dem igen pga.jag har endometrios. Jag fick clexane baby-aspirin prednisolon och intralipid ska jag ta i Grekland. De erbjuder akupunktur vid insättning och det ska jag ta oxå. Det här är vårt 5 försök.
    Är det ditt femte äggdonationsförsök, eller inklusive IVF med dina ägg (för jag antar att du gjort det också)?
    Jag har gjort 5 IVF med mina egna ägg, men av det blev det bara 3 äggåterföranden. De andra två gångerna så var embryona av för dålig kvalitet. I mars (förhoppningsvis) så påbörjas min andra äggdonationsbehandlingen. Vid den första fick jag innohep men ingen prednisolon. Vid andra är jag ordinerad Clexanne (i högre dos än innohep) men fortfarande ingen prednisolon. Jag ska dock försöka få dom att förstå att jag behöver det också.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014