• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Flygbiljetter var dyra! Problemet med FET är ju att man måste vänta tills slemhinnan utvecklas. Berätta gärna vad säger Penny om hysto. Jag gjorde lapraskopi/hysto förra året men antar att om det blir minus, måste jag rensa igen. Men en sak i taget. Nu sa jag till sambon att vi måste besöka antikmuseum eftersom vi har pratat om det så många gånger och inte kommit dit än. Kanske dålig karma och det måste rättats till med några grekiska fertilitetsgudinnor

• NinaCamilla

Tackar Redan! Alla 4 klarade upptiningen men enligt nya grekiska lag får man endast överföra 2 st. Penny var inte helt övertygad på nya lagen. Jag är ruvare nu men tycker synd om de 2 andra som fick kastas embryos verkar vara kämpe och starka som bara den. Slemhinnan är 11,6 mm wow! Jag fick intralipider och akupunktur. Det är så trevlig att vara här - alltid...

• NinaCamilla

I februari när vi var här hade vi kvar 4 blastos och av erfarenhet från Finland trodde vi att det skulle bli bortfall vid upptiningen. Alla var starka o klarade sig. I Finland har endast 1-2 klarat sig från 3 frysta. Då tänkte vi att om vi fryser 4, klarar 3 upptiningen och vi får tillbaka alla. Så var tanken och därför frös vi inte 2

• NinaCamilla

Redan: tanke på utrogestan. Det finns andra varianter i Sverige och jag kommer inte kunna köpa för all behov härifrån. Vad använder du? Progesteron värde är för lågt och ska ta 6 st utrogestan per dag. Då tar det slut snart. Ett paket typ 2 dagar! Jag har Crinone hemma men vet att Penny inte gillar det så mycket. Vad har du fått?

• NinaCamilla

Intressant att frysa igen embryos! Det fattade vi inte dig men eftersom det kostar 1100 eur, går vi hellre vidare med färsk och en ny donator (kostnad på 5000 eur). Villsågärna: här får man välja att frysa en och en om man vill, men det kostar priset på FET. I Åbo fick vi inte heller välja hur många skulle de frysa i en rör. Jag tror att det var 3 st varav de säger att 1-2 klarar sig. Det blev en överraskning att så många klarade sig. Jag ska till kliniken imorn och köpa mer utrogestan. Väskan är fylld med läkemedel 11 dagar och då är det TD. Jag väntar till helgen om det är en vardag. Jag blir så deppig av minus men nu måste jag njuta av graviditeten, officiellt är ju väl det

• NinaCamilla

Blomman: Jag vet! Jag har gjort samma misstag tidigare och nu måste jag se till att jag får resväskan fullt. Jag har några Crinone hemma men de håller inte riktigt måttet. Jag måste ta nu 6 utrogestan per dag så att ett paket räcker bara 2 dgr! Se till attdu kollar progesteron värde och Hcg via blodprovet om du ska öka Crinone intaget! Det verkar vara jätte viktigt med progesteron vid ÄD. Grattis till plusset!

• NinaCamilla

Redan: Lycka till Aten! Igår var det varmt men under helgen lite kyligare. Nu är det skönt att det är lite kyligare här - jag får så otroliga svettningar av progesteron eller hormoner eller vad det är nu. Tyvärr har jag börjat analysera mina symptom och de ska man inte göra - plääh! Jag hade stickningar 1-2 dagar efter insättning, vilket är positivt. Det är samma känsla som när jag plussade. Nu känner jag dock ingenting så att - vet ej. Det blir hemska 11 dagar nu innan TD.

• NinaCamilla

Frk röd: ingen aning när lagen trädde kraft men det var inget problem med 3 st i februari i år. Jag vet inte heller om det gäller endast ÄD eller också IVF. Det låter väldigt tråkig om de har fixat ett lag på det. Tänk om det vore mina egna ägg och det finns en begränsning hur många ska jag få!?

• NinaCamilla

Redan: Skönt ändå att hysto är över nu! Jag hoppade också över 2 dagar efter (dock laproskopi) att åka in till kliniken. Jag kunde inte helt enkelt. Ta taxi - det kostar typ ingenting i Grekland (men va säker på vad de debiterar innan). Lycka till kliniken och berätta vad de har hittat och vad är nästa steg! Kram - det blir bra ska du se!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014