• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Jag har gjort anmälan mot samma sjukhuset via patientnämnden så att inget förvånad mig längre. De är bara så dåliga om man inte kommer till rätt läkare och nu sa jag att om jag inte klara av smärtorna kommer jag in. De får inte neka det men hittills har jag klarat mig hyfsad med drogad tillstånd. Krampar är värsta.

• NinaCamilla

Lelle: Jag förstår. Jag kollar ändå med min klinik hur vi kan undvika det om det finns någon chans eller förstås vet vi inte 100% säkert att de är X. De ser inget på röntgen. Jag får alltid ett intyg från kliniken för mina mediciner skönt! Hittills har det gått bra med massor med nålar och medicin via säkerhet.

• NinaCamilla

Redan: Jag har massor med Crinone hemma och vid ÄD i Finland skulle jag ta 2 ggr per dag det efter ET. Utrogestan tog jag nu 4 ggr per dag efter ET i Grekland. Serum gillade inte att jag skulle byta till Crinone men fick inget bra svar varför men enligt studie ovan skulle jag kunna byta väl? Dosering har jag dock ingen aning.

• NinaCamilla

Jenkis: Riktigt intressant med binjurar! Jag tror att jag passar direkt på denna. Tror du att jag kan kräva lite tester från VC för det och i så fall vilka? Jag var gränsfall med levaxin i 6 år sedan men fick prova det på pga.trötthet. Nu äter jag 100 mg. Hög blodtryck har jag oxå samt oregelbundna mens idag. Som du säger,om man hade fått rätt hjälp 4 år sedan, kanske ÄD hade varit IVF. Andra sidan slipper jag tänka att överföra min dåliga gener vidare vid ÄD.

• NinaCamilla

Tjejer, Hcg stiger så att jag tog pesten istället för kolera. Kolera skulle innebära cellgifter och sannolikheten är 50% och pesten är titthålsoperation med borttagning av höger äggledare. Då har jag bara en äggstock kvar. Hoppas att det inte bli någon öppen bukoperation bara att de kan gå in via naveln. Jag är så ledsen och arg samtidigt. Jag får veta idag om det blir imorgon eller på onsdag.

• NinaCamilla

Jag har endometrios och de tog bort vänster äggstocken pga.inflammation på den. Jag har endast höger kvar men nu ryker äggledaren - hoppas jag bara den och inte äggstocken. Det har jag sagt till läkaren iaf. Så mycket otur på hela resan vägen och börjar tappa hoppet om ett barn.

• NinaCamilla

MrsCecilia: Tackar för glada nyheter och grattis! Du ger mig hopp.

Tackar alla för styrkekramar! Jag är jätte nervös inför operation även om det här blir min 4 op. Hoppas att det blir bra och de tar bort embryon som har hamnat fel utan stora skador.

• NinaCamilla

Lelle: Jag tackar för att du skrev nmol och ng och förklarade. Tyvärr blev det en dyr läxa och för sent för mig. Skönt att dina värden är nu i ordning. Försök slappna av även om det är svårt! Nu måste det gå vidare. Tackar för all pepptalk. Det behövs när alla nära och kära är nervösa inför operation och jag med. Kram!

• NinaCamilla

Graviditeten sitter antingen i ledaren eller äggstocken. Väntar på operation och i värsta fall blir jag av allt. Njaa ur äggdonation synvinkeln behöver jag bara livmoder men det känns. Nu väntar jag att operationsbord blir ledig åt mig.

• NinaCamilla

Redan: vad skönt att allting rullar på och att ni är i goda händer. Jag är så lycklig för er och hoppas på att det går helaaaa vägen.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014