• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Villsågärna: jag bor i Sthlm och vi pratar om ett stort sjukhus här så att jag Beyonce vrm ska jag vända till. De nekar mig en remiss till MR och jag förstår att grekisks läkaren är orolig (och jag) att de ska börja rota något utan att veta vart den sitter. Imorn kollar jag om jag kan byta sjukhus second opinion. De hävdar att jag har blivit opererad då många gånger att titthåls kan ej göra men de öppnade mig i onsdags. Jag ville att dr skulle sterilisera min höger sida att det händer inte andra gången. Inget gjordes.

• NinaCamilla

Redan: Tackar för länken. Jag fick laproskopi betalt av FK i oktober enligt lagen som du länkade. Jag kollar med Serum nu vad de säger om operation där och MR.

Ni fick väldig bra skörd - grattis! Lycka till lördagen. Hur många ska ni överföra? Vi fick 3 eftersom vi litade på Penny Tyvärr hade de inga kompass eller ficklampa utan hamnade lite fel (ironi).

• NinaCamilla

Katt: Jag har endo även om jag inte har samma symptom som du. Vi gör ÄD i Grekland och jag gick massor med stödmedicin innan ET. Jag åt celebrex (anti-inflammatoriska) antibiotika prednisolon docycycline (anti-stereoid) valtrex (anti-virus) och blodtunnande clexane. I mitt fall gjorde det att efter 3 misslyckad ÄD plussade vi äntligen tack vare mediciner och borttagning av en inflammerad vänster äggstock. Viktigaste för dig är att du styr din endo. Alla anti-inflammatoriska och anti-virus mediciner slutade jag dagen innan ET. Viktig är att vara nedreglerad oxå längre tid innan försöken. Lycka till oavsett hur du tänkte göra. ÄD är inte alltid ett svar om kroppen är förstörd av endo har jag lärd mig även om endo förstör äggen oxå.

• NinaCamilla

MrsCecilia: Om du har gjort så många op, har alla gjorts med titthålsoperation? Läkaren hävdar att jag har så mycket sammanväxningar att de inte kan göra det även om de öppnade mig i onsdags (gick bra!).

• NinaCamilla

Katt: Jag tror att Celebrex är Cox hämmare och det var viktig att sluta med det dagen innan ET. Östrogen är viktig och tyvärr inte optimalt till oss med endo. IL fick jag inte från Penny även om vi pratade om det oxå.

• NinaCamilla

Goda nyheter äntligen! Chef har sjunkit från 13 000 till 11000 så att cellgifter biter! Faran är inte över än utan jag måste följas minst 4 veckor till, ev mer cellgifter eller op. Imorn ska vi ha tel. möte med kliniken och kolla vad och när är nästa steg tanke på cellgifter och oturen som vi har haft. Styrkekramar till alla! Idag tänker jag inget utan solar på en kaj och njuter av livet!

• NinaCamilla

Viktig med salospir och albyl minor att om ni ska börja blöda färsk blod under ruvningen, sluta med det direkt. När jag fick min blödning, fick jag tvärstoppa dem enligt Penny. Jag mår lite bättre nu. Hcg har gått ner och känner mig mindre gravid. På måndag ska jag till blodprov igen eller 2 ggr per vecka i 4 veckor framåt. Jag pratade med Serum Penny och vår nästa försök är skjutet till september. Det var inte alls vad jag hade tänkt mig. Tiden rinner iväg och jag blir inte yngre. Blev dömt som gammal i sjukhuset på sista besök

• NinaCamilla

Frk Röd: Jag är 42 år men enligt läkarna gammal för att skaffa barn men jag sa på skukhuset att vi började i 4 år sedan och fick ingen hjälp från Sverige. Vad gör man då? Söker sig utomlands. Njaa 6 mån väntetid igen plääh! Penny i Serum var positiv igen vilket ger mig hopp! Hon hittar nog en bra behandlingsplan till mig.

• NinaCamilla

Redan: Spännande med 3 blastisar och så många till frysen! Lycka till nu! Fick du pregnyl-sprutor att ta efter insättning? De har väldig bra donatorer eftersom vi fick oxå 4 i frysen. Priset att frysa var överraskning. Det var så dyrt då men vid FET betalar man inget annat än mediciner hörde vi nu I Finland betalade man 300 Eur för frysning och över 1100 eur för FET.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014