• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Villsågärna: Tackar för hoppet att ni lyckades på den 6 gagn och även naturligt. Så fantastisk

• NinaCamilla

Redan: Ingen aning än så länge. Penny har inte sagt nått om schemat och jag antar att allt beror på om vi gör FET med naturlig cykel eller nedreglering. Jag har dock konstiga mens nu efter utomkveds och kan inte lita på cykeln alls. Jag längtar till FET. Hur har det gått för dig?

• NinaCamilla

Redan: Jag mailade Penny innan och hon ville inte ge mig schema än. Jag måste ändå vänta 3 mån efter cellgifter. De skulle vara på semester till sista augusti väl? Då tror jag nog att jag inte hinner dit innan i slutet av sept/början av oktober om jag blir nedreglerad. Kanske ska jag fråga ändå hmmh.

Vi har också 2 st frysta i Åbo men struntar det helt pga. sämre 3-dagar än i Aten och de vill inte ge mig några mediciner. Det kostar 1200 eur där och vi har redan betalat till Serum. Min slemhinna har varierat mellan 9-12 mm vid ET men sist fick jag inte veta hur det var i Serum. Penny tyckte att det såg jätte fint ut men sa inget om mm. Jag testade i Finland utan nedreglering och då var min slemhinna tunnast så att jag antar att för mig är det bäst med nedreglering.

Frk Röd: Jag har inte tagit en enda blodprov hos Serum eftersom Penny tyckte att det var inte nödvändigt utan slöseri med pengar. Jag har sköldkörtel, endo och adenomyos och min behandlingsplan är enligt att dämpa det och det funkade sist. Jag hade myckte högre dos prednisolon, clexane och antibiotika och anti-inflammatoriska som jag är vana vid. Men det funkade på mig och jag hoppas på att det funkar vid FET med. Jag hade fått IL om jag hade krävt men Penny ångrade sig i sista stund. Jag hade fått ta IL en veckan innan ET och andra vid ET och en vid plus.

• NinaCamilla

Oij Redan, ska du redan nedregleras? Har du haft mens? Jag har för mig att man skulle ta arvecap-spruta (motsvara procren depot 3,75 här) vid första mensen. Då hinner jag inte i början av september. I för sig för mig passar det bättre i slutet av september jobbmässigt. Jag fick från kompis en vitamintillskott från USA som har allt och lite till - mycket multivitamin with dha. Jag är inte så ivrig med alla vitamintillskott, brukar må illa efteråt även om jag tar dem med maten men nu måste jag nog.

Jag kollade nu att jag hade sist 7 dagar innan ET 7 mm slemhinna och 3-sikt. Penny sa inte hur tjock var det vid ET men klagade inte så att jag tror att det var tillräcklig tjock. Jag hade tunnast utan nedreglering när jag körde östrogen direkt utan att få min mens i mellan.

Frk Röd: Jag tog clexane 4000 samma som Redan. Jag fick  doxycyline (antibiotika) för ureaplasma som jag testade positivt, valtrex som var anti-virus och celebrex anti-inflammatoriska som jag äter mot endometrios.  Valtrex och Celebrex slutade jag dagen innan ET. Jag tog också 20 mg prednisolon per dag långt innan ET för förebyggande syfte och ökade det vid ET. Jag fick också pregnyl-sprutor varje annan dag från ET  ( 3st).  Det var väldigt mycket mediciner och jag mådde inte alls bra men jag plussade första gången så att jag får ta det helt enkelt.

Jag vet flera som har bytt från Dr D till Serum eller tvärtom, lite beror på vad har man problem med. Penny är bättre på IVF /ÄD - tycker jag men definitivt Dr D har bästa prover via Chicago och mer uppföljning. Själv testade jag först Penny eftersom hon har en fantastisk endometrios kirurg som har räddat mig efter all skit i Sverige.  

• NinaCamilla

Redan: Jag fick email fr Penny och jag ska göra mock cykeln. Helt främma begrepp men jag googlade lite och det är en "test period" för att min kropp reagerar på mediciner med rätt mängd etc. Efter 10 dagar ska jag ta VUL på slemhinnan och ge det till Penny. Det verkar så att min mediciner kommer förändras. Skönt att hon testar allt. FET är planerat i slutet av september.

• NinaCamilla

Frk röd: Megaro musikis är närmast t-bana. Vi bodde på Stratos Vasilikos hotellet och det är bara gångavstånd från kliniken. Lite dyr men nära om man har tur kan man hitta okej priser på hotellet. Jag fick svar från Penny att mock cykeln vill hon veta att mediciner funkar och att min kropp förberedds till ev graviditet. Vi börjar mock period den 17 aug efter min semester. Jag vill inte stressa något så att FET blir i början av oktober, lite beror på vad VUL säger

• NinaCamilla

Frk. Röd: Vi har stannat på holiday suites oxå. Lägenhetshotell men ligger nog samma pris och utan frukost. Jag: byt klinik. Jag har provat allt utan stress utan några maträtten utan ... Och ingen graviditet. Sist lyckades jag plussa med starkare mediciner ordentliga undersökningar. Hoppas att ni hittar bättre klinik. För oss sades att vi behövde lycka i första kliniken. Vi behövde mycket mer och helt vetenskaplig orsak varför hade vi inte lycka.

• NinaCamilla

Frk röd: hoppas att Penny hittar en bra behandlingsplan till dig. Inför vår FET i början av oktober vill Penny köra test runda med mediciner. Det betyder otrolig mycket för mig. Hon vill vara säkra på att min kropp fungerar med mediciner och att jag är riktig bra förberedd inför ev graviditet. Jag kan bara säga att jag och min sambo är mer än nöjda oavsett om vi lyckas med FET eller inte. Förstås kan hon inte garantera graviditet men hon kan göra din bästa att vi har bra förutsättningar och inte skyller på lycka i första hand. Otrolig hur många cash-and-go kliniker det finns och mest konstigaste är att de flesta kör ordinarie behandlingsplan utan att läsa ens journal. Kanske funkar på 50% men de andra då? Det är inte bara pengar utan allt annat omkring fysiska och psykiska. Jag är överlycklig att vi bytte klinik. Det sa t o m min gyn i Sverige som har hjälp mig under dessa år.

• NinaCamilla

Beccalie: Jätte tråkig att höra om du har utomkveds. Jag hade det och konstaterades i vecka 7 i mars. Min Hcg utvecklades normalt efter plusset (testet varje annan dag fr TD) och jag skickade resultatet till min klinik. I vecka 6 fick jag kramper så att jag åkte till akuten och under den tiden sänktes Hcg lite från 1500 till 1000. De misstänkte missfall. Jag blödde inte då. Jag fick åka hem men fick ta Hcg kontroller nästa vecka. Vecka 7 ökade Hcg men lite lägre än normalt (borde dubbla) och ingen hinnesäck syntes i VUL. Jag började blöda kraftigt i slutet av vecka 7 och trodde att det var missfall. Det säkert var det oxå eftersom jag fick 3 st blastos. Hcg började öka igen vecka 8-9 och då gjorde de titthålsoperation för att avlägsna utomkveds från äggledaren. Högsta Hcg var i vecka 9 på 14 000 eller nått. Slutade med cellgifter eftersom den satt i buken istället. Annars hade de gjort skrapning om hinnesäck utan foster. Vad har läkarna sagt till dig?

• NinaCamilla

Beccalie: Jag har blockat meddelande tjänsten för tillfälle pga. spam och kommer inte åt det via mobil. Jag förstår exakt vad du går genom. För mig var allting osäkert fram till vecka 9 när de gjorde titthålsoperation var man konstaterade att inget i äggledaren. Jag fick gå på kontroller 2-3 ggr per vecka i början och Hcg steg hela tiden, dock långsammare. Läkaren vet fortfarande inte vart den satt någonstans ich tid till magnet röntgen fick jag inte. Även om du blöder, kan det vara så att allting kommer inte ut och de måste ta bort det på något sätt. Välj bort cellgifter om du kan speciellt om du vill försöka direkt. Det försvinner inom 3 mån fr kroppen. Hoppas att du slipper operation skrapning och cellgifter. Osäkerheten är värst och risk för inre blödningar. Om du går nu en gång per vecka på kontroller, tror de nog att det kommer ut själv. Det är tydligen större risk i nästa gång att få utomkveds 25% så att be redan nu efterkontroller vid nästa försök.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014