• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Redan:ta blodprov att vara säker. Sist när jag plussade tog jag 2 stickor och ena var minus och andra plus. De är inte billiga heller. Bättre med werlabs oohh jag önskar så mycket att ni plussar! Ge lite positiv energi hit med. Jag ökar stegvis min östrogen intag och knaprar 3 olika antibiotika. Om man mixar lite blodtrycksmedicin vätskedrivande clexane och vitaminer, blir jag snart självlysande. Jag mår så otrolig dålig av östrogen även om det borde pigga upp mig. Det är dock värd det! Villsågärna: Tiden har gått så fort! Snart är lilla mirakeln här.

• NinaCamilla

Jag har ökat från 2 progynon per dag till 3 st och extra 2 st på natten vaginalt. På måndag ska jag ta 4 st på dagen och 2 st på natten vaginalt. Jag får sån huvudvärk av dem. Jag äter kortison oxå 20 mg dagligen men tack vare vätskedrivande mår jag bättre än tidigare. Hurdan är plåster? Vad heter den och köpte du från Grekland? Jag ska till VUL på torsdag och kolla slemhinnan. Efter det får jag min sista schema innan FET. Lite nervöst om man hittar flyg så snabb dit men en sak i taget.

• NinaCamilla

Jag tar inte trombyl utan clexane och baby asperin. Jag ska kolla med penny om jag kan få plåster från insättning framåt. Alvedon hjälper förstås men försöker undvika smärttabletter så mycket dom det hår. Jag har endo och det blir en hel del gifter vid mens. Jag har blivit behandlad 5 dagar. Insättning är planerad efter den 2 oktober. Jag kan inte vara borta från jobbet den dagen men idealt vore den helgen.

• NinaCamilla

Swede: Du ska oftast vänta en cykeln imellan men om du inte få mens normalt, kan man köra testrunda med östrogen och progesteron för att skapa en. Jag har oxå tagit andra preparat att jag får en bra blödning. Gammalt ut och fräsch in. Hoppas att du plussar dock idag!

• NinaCamilla

Blomman: Jag skulle rekommendera att du tar progesteron värde i kliniken. I våras när jag plussade ökade serum min intag. Samtidigt får du veta om det finns en risk för missfall - låg progesteron värde är inte bra.

• NinaCamilla

Då är vi på gång igen. Slemhinnan idag 7 mm och 3-siktat. Inte så mycket tanke på östrogendosen som jag tar. Jag vet dock att jag försvarar bättre på östrogen när jag är nedreglerad eller kanske det är ålder - vem vet. Datum för FET är satt den 6 oktober på måndag. Jag är skit-nervös och förväntansfull och rädd. Det är bara fortsätta med mediciner och antibiotika. Ahh 1,5 vecka till!

• NinaCamilla

Redan: Ska du åka redan igen? Det hade varit så trevlig att möta i Aten på väntrummet i Serum eller med fika. Vi åker tillbaka på tisdag men vi kommer få en långweekend iaf i värmen. Jag är så nervös men förväntansfull. Konstigt eftersom det är ju den 5 gången. Jag borde vara vana vid det här.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014