• Anonym (TS)

Jobba som telefonvärdinna?

Hej, jag funderar på att söka jobb som telefonvärdinna och vill höra era erfarenheter (ni som har jobbat/jobbar som det). Vilket företag jobbar ni för? Hur mycket jobbar ni och hur mycket tjänar ni ungefär? Hur är det med skatt, får man hålla reda på det själv eller betalar arbetsgivaren in det som vanligt?

Hur tycker ni att det är? Vänjer man sig fort? Jag är ganska frispråkig av mig och har en god del humor och kan nog ta saker med en nypa salt. Ni som har partner, hur har han reagerat? Hur löser ni det med barn i huset och så? Jag har en hund också. Jobbigt om den börjar skälla mitt i samtalet, eller om farmor kommer på besök!

• Svar på tråden Jobba som telefonvärdinna?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-20 10:50:55 följande:
    Synd o skam är det :/ Jaja, ikväll blir det bättre! Hoppas du har en lyckad dag nu :)
    Tackar :). Hoppas det går bättre för dig ikväll!
  • Anonym (Me to)

Nja....men iaf ett 13 minuters :) Tror jag fått en stammis...kul!

• Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-21 10:31:03 följande:
    Nja....men iaf ett 13 minuters :) Tror jag fått en stammis...kul!
    Men va roligt! Verkar som jag också fått en, en av mina entimmars ringde tillbaka idag. Blev dock bara  tio minuter den här gången men i alla fall. Roligt :). Kan du inte mejla mig på anonymousssmithy@gmail.com så kan vi dela erfarenheter? =D
  • Anonym (Me to)

Får skaffa mig en anonym mail jag med...:) Hoppas du haft en lukrativ dag...jag ska snart logga in. Bara barnet somnar så! Jag hoppas min "stammis" slår en plint ikväll med. Lättare att få till nån extra min med nån man "känner"

• Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-21 21:45:21 följande:
    Får skaffa mig en anonym mail jag med...:) Hoppas du haft en lukrativ dag...jag ska snart logga in. Bara barnet somnar så! Jag hoppas min "stammis" slår en plint ikväll med. Lättare att få till nån extra min med nån man "känner"
    Jamen gör det och skicka iväg ett mejl vet jag :). Har varit rätt segt idag tyvärr, men fick sälja lite grejer i alla fall. Roligt! Ska vara inloggad inatt jag också, förra natten blev det inget samtal dock. Sov rätt oroligt också, vaknade stup i ett. Var jobbigare än jag trodde med nattjobb, men hoppas det blir några samtal för oss båda inatt :).
  • Anonym (Me to)

Jag hade inte nåt samtal inatt. Var tvungen o kolla telefonen imorse när jag vaknade vid 8...tänkte att jag kanske missat nåt, men nope. Skickar dig ett mail senare.

• Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-22 11:23:48 följande:
    Jag hade inte nåt samtal inatt. Var tvungen o kolla telefonen imorse när jag vaknade vid 8...tänkte att jag kanske missat nåt, men nope. Skickar dig ett mail senare.
    Inte jag heller. Seg natt verkar det som. Gör så :).
  • Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-22 12:40:57 följande:
    Så...du har mail
    Kulkul :).
  • Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-23 09:00:24 följande:
    Ännu en seg natt...
    För mig också, men på förmiddagen idag fick jag ett par samtal i alla fall :)
  • ninotchka

Hej, tjejer!

Här har ni ytterligare en telefonvärdinna ... kul att hitta en sådan här tråd !

Men jag undrar bara - hur kan ni sitta och jobba en hel natt utan några samtal? Det skulle aldrig kunna hända att man inte fick några samtal på linjen där jag jobbar.

Ibland har vi fått folk som har jobbat på andra ställen där man kan logga på precis när man känner för det och inte har något som helst grundschema. Då har de tjänat superlite eftersom det ju plötsligt kan vara fullt med tjejer på linjen samtidigt för kunderna att "dela på".

Där jag jobbar har vi ett grundschema så att man alltid är mellan 2-8 personer samtidigt på linjen beroende på vilken dag eller tid det är. Då får man alltid ett jämnt flöde med samtal och tjänar alltid pengar.

T.ex en måndag dag är man två som jobbar, en torsdag kväll fyra och maximalt en fredag, lördag natt, och så ringer det jättebra på helgdagarna!

Har ni någon koll på det?

Hos oss lägger vi schemat 1-2 veckor framåt i tiden men det finns också de som hör av sig dagen innan eller samma dag och kollar om det är ok att logga på - vi har en flygvärdinna som inte kan boka pass som gör så. Men det finns även de som har "fasta" pass året om och aldrig ändrar på sina tider över huvud taget.

Det är ju jätttebra för cheferna om det finns mycket folk - men uselt för tjejerna som får dela på de minuter som ommer in! Det ringer ju inte fler kunder för att ni är fler på linjen och dessutom kan det bli tomt på linjen ibland om det bara är fria inloggningar. OM ni nu har det så - det vet ju jag inget om :)

Men att sitta utan ett enda samtal en hel natt och bara två samtal på en förmiddag låter ju katastrofalt. Det kan man ju inte leva på! 

Hos oss kör de ett slags rullande schema med både korta och långa pass dygnet om. De som har barn med dagislämningar mm kanske jobbar 08-12 och sedan jobbar de 23-02, andra som gillar sovmorgnar 13-18 och 21-01 osv. Det finns massor av pass som de flesta är 4 timmar. Men det finns också peak-pass kring lunch, helgdagar mm när det ringer som mest som är på bara 1-2 timmar. Så man kan jobba 4+4, 4+2,4+1 eller hur man vill. Schemat är som ett lapptäcke så man har full valfrihet - och är heller aldrig för många på linjen.

Mitt tips är att ni byter linje BUMS :)

Våra chefer har precis gått ut med ett SMS till all personal där de vill att man hör med sina kompisar om någon vill jobba - eftersom det ringer så mycket att det är för LITE personal! Så det är inte lika överallt!

Inboxa så får ni deras mail om ni är intresserade.

Kram från en kollega

• Anonym (Me to)

Hur går det för er tjejer?

• Anonym (Kille)

Jag undrar vad som är ok att tala om på dessa linjer. Vad får man göra liksom. 
    Är det ok att pilla på sig själv samtidigt? 

• woopie

Hos oss är endast samtalsämnen om lagliga handlingar ok. Sex med minderåriga, barn, incest samt olagliga parafilier är inte ok! Telefonvärdinnorna Och Televärdarna får tydliga instruktioner på vilka samtalsämnen som är ok.

En kund som inte respekterar våra regler om tillåtna samtalsämnen eller som är otrevliga, hotande eller obehagliga riskerar att spärras från att kunna nå våra linjer!

Ingen agent hos oss ska behöva "stå ut" med eller måste dåligt av ett kundsamtal!

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • Babydoll

Ser att denna tråden inte varit aktiv på ett bra tag. Men skulle vilja få liv i den igen. Jag vill själv börja arbeta som telefonvärdinna/telefonhora, )vad ni nu vill kalla det.) och jag undrar hur det går för folk här inne. Tjänar ni bra, trivs ni m.m.  Vill gärna ha tips och triks och åsikter vad ni tycker. Finns ju så många olika företag att söka till. Jag är rädd att det inte är många som ringer och att jag inte skulle tjäna pengar. Tror jag skulle vara bra på ett sånt jobb då jag är jätte öppen att prata om allt och ingen, även sex. Sex är ju kul att prata om ^^ . Så vad säger ni här inne, kan vi få lite liv här inne igen på tråden? =)

• Babydoll
    Denna tråden har dött ut ser jag. Skaka liv i den vore kul ^^ Jag funderar starkt på att börja jobba som telefonvärdinna/telefonhora. Vad ni nu föredrar att kalla det. Hur går det alla för er här? Jag har skickat mail till ett företag, fick mailsvar efter några dagar med mer info och att jag skulle svara om jag fortfarande var intresserad så skulle de ringa mig. Men de har ej ringt upp =( Men de kanske är för att det har varit jul och grejer nu. Ringer de inte om någon dag får jag väl prova något annat företag. Finns ju endel.

Hur går det för alla här inne? Jag är rädd för som folk skriver att inte få samtal. Vill ju tjäna pengar på detta liksom och inte bara gå nit.  Skulle vara kul att prata med folk som jobbar som det redan =)
  • Hejsan12301

Hej!Woopie
    jag är mkt intresserad av detta telefonjobb.är lika mån om att kunna sköta skatter o avgifter helt själv så måste då vara konsult.Inget ska synas i deklarationen mao!
    Maila till mig om mera info tack.mvh M

• Anonym (tipsflisa)
    Anonym (TS) skrev 2013-09-05 15:20:34 följande:
    Hej, jag funderar på att söka jobb som telefonvärdinna och vill höra era erfarenheter (ni som har jobbat/jobbar som det). Vilket företag jobbar ni för? Hur mycket jobbar ni och hur mycket tjänar ni ungefär? Hur är det med skatt, får man hålla reda på det själv eller betalar arbetsgivaren in det som vanligt?

Hur tycker ni att det är? Vänjer man sig fort? Jag är ganska frispråkig av mig och har en god del humor och kan nog ta saker med en nypa salt. Ni som har partner, hur har han reagerat? Hur löser ni det med barn i huset och så? Jag har en hund också. Jobbigt om den börjar skälla mitt i samtalet, eller om farmor kommer på besök!
    Hejsan. Kan rekommendara jobb som telefonvärdinna genom mysjobb.nu - de har mycket samtal så det ringer hela tiden och lönen är vit. Bra chef och bra sammanhållning med kollegor. Gillade det jobbet mycket. 
  • Mimmmi69

om det finns tjejer som fortfarande är intresserade att jobba som telefonvärdinna så är det bara att skicka ett meddelande till mig så ska jag kunna rekommendera några sidor :)

Svar på tråden Jobba som telefonvärdinna?