• Anonym (TS)

Jobba som telefonvärdinna?

Hej, jag funderar på att söka jobb som telefonvärdinna och vill höra era erfarenheter (ni som har jobbat/jobbar som det). Vilket företag jobbar ni för? Hur mycket jobbar ni och hur mycket tjänar ni ungefär? Hur är det med skatt, får man hålla reda på det själv eller betalar arbetsgivaren in det som vanligt?

Hur tycker ni att det är? Vänjer man sig fort? Jag är ganska frispråkig av mig och har en god del humor och kan nog ta saker med en nypa salt. Ni som har partner, hur har han reagerat? Hur löser ni det med barn i huset och så? Jag har en hund också. Jobbigt om den börjar skälla mitt i samtalet, eller om farmor kommer på besök!

• Svar på tråden Jobba som telefonvärdinna?
  • Anonym (Me to)

Hade du långa samtal eller var det tiominuters?

• Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-18 22:22:38 följande:
    Hade du långa samtal eller var det tiominuters?
    Hoppas på storkovan i alla fall =D. Mig verkar det ringa mest till om dagarna på vardagar faktiskt. På kvällarna har jag inte fått nått samtal alls. Tänker att jag ska vara inloggad så mycket som möjligt nu så jag märker när det ringer mest, så kanske man slipper sitta online dagarna i ända sen. Det har tyvärr inte varit några särskilt långa samtal, runt tio minuter båda två idag. En som ville att jag skulle kissa på mig =p, men han var trevlig. Tackade efteråt och önskade mig en bra dag. Allt för många kastar bara på luren. Nummer två var en äldre herre som gillade kiss och bajs-sex. Mindre trevligt, men han tackade i alla fall också =p.
  • Anonym (Me to)

Oj...hoppas jag slipper såna samtal....har nog för dålig fantasi för att ett sånt samtal ska flyta på. Ok om han pratar...men om jag ska..nje

• Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-18 22:34:29 följande:
    Oj...hoppas jag slipper såna samtal....har nog för dålig fantasi för att ett sånt samtal ska flyta på. Ok om han pratar...men om jag ska..nje
    Mm, jag har jättesvårt för att föra samtalet framåt oavsett om det är klassiskt sex eller annorlunda, har jag märkt. Men den äldre herren var klar med vad han ville och pratade mest själv, så det var enkelt. Berörde mig förvånansvärt lite, trodde jag skulle tycka sånt var jätteäckligt och svårt men det gick fint. Men jag har fått 7 samtal sen jag började, varav ett har handlat om sånt så vanligast är ju vanligt sex bara.
  • Anonym (undrar)

Tjejer, ni som gör det här, hur fungerar det eg men ert nummer och att vara anonym. Hur känns det att ge ut sitt nummer till de här telefonföretagen eftersom det är ert privata nummer också. 
    Förstår ju att de som ringer inte kan se erat samtal men endå.

Hur betalas lönen ut och hur vet man att företagen är seriösa? 

• Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 06:10:35 följande:
    Tjejer, ni som gör det här, hur fungerar det eg men ert nummer och att vara anonym. Hur känns det att ge ut sitt nummer till de här telefonföretagen eftersom det är ert privata nummer också. 
    Förstår ju att de som ringer inte kan se erat samtal men endå.

Hur betalas lönen ut och hur vet man att företagen är seriösa? 

Hejhej!

Ja, företaget har ju alla mina uppgifter såklart, precis som vilken arbetsgivare som helst. Men sekretessavtalet säger att det för alltid är skyddat. Kan ju tillägga att det är kvinnor som driver företaget jag jobbar för, kan faktiskt säga att jag tycker det känns tryggare, hur könsdiskriminerande det än låter.

Lönen betalas ut varje månad, precis som en vanlig lön. Behöver inte bry mig om skatter o.s.v, det sköter företaget. Om företagen är seriösa eller inte kan ju vara svårt att veta från början, men väljer man att jobba för ett av de större företagen så kan man nog vara ganska säker. De har ju tagit sig ganska långt liksom, så de måste ha gjort något rätt =). Jag trivs jättebra på det här företaget i alla fall.
  • Anonym (TS)
    WOOOHOOO! Just innan jag skulle logga ut igår fick jag ett samtal som varade i EN TIMME. Bortser från att samtalet var tråkigt, enformigt och att jag höll på att pissa på mig efter halva tiden och fokuserar på lönen :).
  • Anonym (undrar)
    Anonym (TS) skrev 2013-09-19 09:48:38 följande:
    Hejhej!

Ja, företaget har ju alla mina uppgifter såklart, precis som vilken arbetsgivare som helst. Men sekretessavtalet säger att det för alltid är skyddat. Kan ju tillägga att det är kvinnor som driver företaget jag jobbar för, kan faktiskt säga att jag tycker det känns tryggare, hur könsdiskriminerande det än låter.

Lönen betalas ut varje månad, precis som en vanlig lön. Behöver inte bry mig om skatter o.s.v, det sköter företaget. Om företagen är seriösa eller inte kan ju vara svårt att veta från början, men väljer man att jobba för ett av de större företagen så kan man nog vara ganska säker. De har ju tagit sig ganska långt liksom, så de måste ha gjort något rätt =). Jag trivs jättebra på det här företaget i alla fall.
    Tack för svaret.
    Jag är ganska sugen på detta då jag har svårt att hitta annat jobb just nu och behöver få in pengar. 
    Skulle dock inte vilja att min sambo fick veta för han är så känslig för allt.
    Det syns väl inte på sin räkning eller så att man pratat med dessa? 
    Vilka företag är de seriösa? 
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 10:14:11 följande:
    Tack för svaret.
    Jag är ganska sugen på detta då jag har svårt att hitta annat jobb just nu och behöver få in pengar. 
    Skulle dock inte vilja att min sambo fick veta för han är så känslig för allt.
    Det syns väl inte på sin räkning eller så att man pratat med dessa? 
    Vilka företag är de seriösa? 
    Du måste ju ringa till företaget för att logga in, och det syns nog på telefonräkningen så att hålla det hemligt kan nog bli svårt. Min sambo vet om att jag jobbar som det här, han förstår att det är fejk och teater. Skönt.

Jag vet inte vilka företag som är seriösa, men de stora lär ju vara säkra eftersom de tagit sig så långt =). Ansök hos några och välj det som passar dig bäst!
  • Anonym (Me to)

LYLLOS! Jag hade ett samtal inatt..på 10-12 min..så där tjänade jag iaf 20-25 riksdaler :) Sen var det Inge mer o jag sov gott hela natten!

Svar på tråden Jobba som telefonvärdinna?