• Anonym (TS)

Jobba som telefonvärdinna?

Hej, jag funderar på att söka jobb som telefonvärdinna och vill höra era erfarenheter (ni som har jobbat/jobbar som det). Vilket företag jobbar ni för? Hur mycket jobbar ni och hur mycket tjänar ni ungefär? Hur är det med skatt, får man hålla reda på det själv eller betalar arbetsgivaren in det som vanligt?

Hur tycker ni att det är? Vänjer man sig fort? Jag är ganska frispråkig av mig och har en god del humor och kan nog ta saker med en nypa salt. Ni som har partner, hur har han reagerat? Hur löser ni det med barn i huset och så? Jag har en hund också. Jobbigt om den börjar skälla mitt i samtalet, eller om farmor kommer på besök!

• Svar på tråden Jobba som telefonvärdinna?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (TS) skrev 2013-09-19 10:21:35 följande:
    Du måste ju ringa till företaget för att logga in, och det syns nog på telefonräkningen så att hålla det hemligt kan nog bli svårt. Min sambo vet om att jag jobbar som det här, han förstår att det är fejk och teater. Skönt.

Jag vet inte vilka företag som är seriösa, men de stora lär ju vara säkra eftersom de tagit sig så långt =). Ansök hos några och välj det som passar dig bäst!
    Tycker detta känns som ngt som passar mig så bra då jag har hela dagarna på mig att prata ostört. Hemma eller i bilen om jag är på ngt ärende. Är alltid själv liksom.
    Ser man då tex "samtal till telecafe"

Det är ju en aning pinsamt.
    Vill ju att allt ska vara privat och anonymt.

Funderar på att söka.

Blir du nervös ibland när du får samtal och svårt att veta vad du ska säga?
    Att det liksom blir jobbigt.  
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 10:32:08 följande:
    Tycker detta känns som ngt som passar mig så bra då jag har hela dagarna på mig att prata ostört. Hemma eller i bilen om jag är på ngt ärende. Är alltid själv liksom.
    Ser man då tex "samtal till telecafe"

Det är ju en aning pinsamt.
    Vill ju att allt ska vara privat och anonymt.

Funderar på att söka.

Blir du nervös ibland när du får samtal och svårt att veta vad du ska säga?
    Att det liksom blir jobbigt.  
    Vet faktiskt inte vad som står på räkningen än, har inte fått nån sen jag började. Men det kan du ju fråga när du ansöker =).

Jodå, ibland blir jag nervös. Om det är någon som inte säger så mycket och jag måste leda samtalet. Ibland kommer jag inte på något att säga. Värst var det i början, nu börjar det gå mycket bättre. Man får försöka minnas att det kvittar om man gör bort sig, för de vet inte vem man är ändå.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (TS) skrev 2013-09-19 10:45:56 följande:
    Vet faktiskt inte vad som står på räkningen än, har inte fått nån sen jag började. Men det kan du ju fråga när du ansöker =).

Jodå, ibland blir jag nervös. Om det är någon som inte säger så mycket och jag måste leda samtalet. Ibland kommer jag inte på något att säga. Värst var det i början, nu börjar det gå mycket bättre. Man får försöka minnas att det kvittar om man gör bort sig, för de vet inte vem man är ändå.
    Ja, jag får fråga isf.

Hur gammal är du? Har du familj etc?

Jag känner att jag behöver göra ngt sånt här så jag får in lite pengar då vi inte går runt medans jag letar.  
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 10:55:43 följande:
    Ja, jag får fråga isf.

Hur gammal är du? Har du familj etc?

Jag känner att jag behöver göra ngt sånt här så jag får in lite pengar då vi inte går runt medans jag letar.  
    Jag är 23, bor med sambo och försöker för fullt bli gravid :). Jag har inget annat jobb utöver det här, så jag räknar inte med massvis med pengar men några hundringar extra liksom.

Hur gammal är du och har du familj?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (TS) skrev 2013-09-19 11:58:22 följande:
    Jag är 23, bor med sambo och försöker för fullt bli gravid :). Jag har inget annat jobb utöver det här, så jag räknar inte med massvis med pengar men några hundringar extra liksom.

Hur gammal är du och har du familj?
    Är 21, förlovad och planerar också att skaffa barn snart jag med.

Men kan inte skaffa unge om jag inte får in några pengar. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 12:04:58 följande:
    Är 21, förlovad och planerar också att skaffa barn snart jag med.

Men kan inte skaffa unge om jag inte får in några pengar. 
    Vi hade nog klarat oss bra på en lön men lite extra skadar ju såklart inte :).
  • Anonym (undrar)

Så du är hemma hela dagarna?

• Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-19 10:31:05 följande:
    LYLLOS! Jag hade ett samtal inatt..på 10-12 min..så där tjänade jag iaf 20-25 riksdaler :) Sen var det Inge mer o jag sov gott hela natten!
    Attans va trist att det blev så lite då :/. Får se hur det går för mig idag då :). Loggade in för en stund sen.
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 16:02:26 följande:
    Så du är hemma hela dagarna?
    Japp, det är jag :).
  • Anonym (undrar)
    Anonym (TS) skrev 2013-09-19 16:12:17 följande:
    Japp, det är jag :).
    Samma här, så känns som jag skulle kunna testa på att göra det här. Fast vet inte riktigt om jag kommer ta tag i det.Tungan ute
Svar på tråden Jobba som telefonvärdinna?