• Anonym (TS)

Jobba som telefonvärdinna?

Hej, jag funderar på att söka jobb som telefonvärdinna och vill höra era erfarenheter (ni som har jobbat/jobbar som det). Vilket företag jobbar ni för? Hur mycket jobbar ni och hur mycket tjänar ni ungefär? Hur är det med skatt, får man hålla reda på det själv eller betalar arbetsgivaren in det som vanligt?

Hur tycker ni att det är? Vänjer man sig fort? Jag är ganska frispråkig av mig och har en god del humor och kan nog ta saker med en nypa salt. Ni som har partner, hur har han reagerat? Hur löser ni det med barn i huset och så? Jag har en hund också. Jobbigt om den börjar skälla mitt i samtalet, eller om farmor kommer på besök!

• Svar på tråden Jobba som telefonvärdinna?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (TS) skrev 2013-09-19 10:21:35 följande:
    Du måste ju ringa till företaget för att logga in, och det syns nog på telefonräkningen så att hålla det hemligt kan nog bli svårt. Min sambo vet om att jag jobbar som det här, han förstår att det är fejk och teater. Skönt.

Jag vet inte vilka företag som är seriösa, men de stora lär ju vara säkra eftersom de tagit sig så långt =). Ansök hos några och välj det som passar dig bäst!
    Tycker detta känns som ngt som passar mig så bra då jag har hela dagarna på mig att prata ostört. Hemma eller i bilen om jag är på ngt ärende. Är alltid själv liksom.
    Ser man då tex "samtal till telecafe"

Det är ju en aning pinsamt.
    Vill ju att allt ska vara privat och anonymt.

Funderar på att söka.

Blir du nervös ibland när du får samtal och svårt att veta vad du ska säga?
    Att det liksom blir jobbigt.  
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 10:32:08 följande:
    Tycker detta känns som ngt som passar mig så bra då jag har hela dagarna på mig att prata ostört. Hemma eller i bilen om jag är på ngt ärende. Är alltid själv liksom.
    Ser man då tex "samtal till telecafe"

Det är ju en aning pinsamt.
    Vill ju att allt ska vara privat och anonymt.

Funderar på att söka.