• Anonym (TS)

Jobba som telefonvärdinna?

Hej, jag funderar på att söka jobb som telefonvärdinna och vill höra era erfarenheter (ni som har jobbat/jobbar som det). Vilket företag jobbar ni för? Hur mycket jobbar ni och hur mycket tjänar ni ungefär? Hur är det med skatt, får man hålla reda på det själv eller betalar arbetsgivaren in det som vanligt?

Hur tycker ni att det är? Vänjer man sig fort? Jag är ganska frispråkig av mig och har en god del humor och kan nog ta saker med en nypa salt. Ni som har partner, hur har han reagerat? Hur löser ni det med barn i huset och så? Jag har en hund också. Jobbigt om den börjar skälla mitt i samtalet, eller om farmor kommer på besök!

• Svar på tråden Jobba som telefonvärdinna?
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 16:20:37 följande:
    Samma här, så känns som jag skulle kunna testa på att göra det här. Fast vet inte riktigt om jag kommer ta tag i det.Tungan ute
    Du kan ju alltid testa :). Det går ju fort att få jobbet. När jag ansökte fick jag svar inom ett par timmar, med all info och så.
  • Anonym (TS)

Nu ikväll fick jag mitt andra samtal som varade en timme :D. Skitglad!

• Anonym (Me to)

åh va roligt..va pratar ni om så länge ?

• Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-19 21:51:17 följande:
    åh va roligt..va pratar ni om så länge ?
    Allt möjligt. Han var en helt vanlig kille med helt vanliga fantasier. Vi varvade sexprat med allmänt snack om jobb, familj, reseplaner och intressen. Det var ett uppfriskande samtal :).
  • Anonym (g)

Hur kan ni lägga ner så många timmar, för att få "jobba" i typ 10-20 på en hel dag. Visst att ni går hemma och gör annat men ni är ändå inloggade.
    Vad får ni då? 40 kr på en dag, högst?

Förstår ni inte vilken skit? Skaffa ett riktigt jobb istället med LÖN.

• Anonym (TS)
    Anonym (g) skrev 2013-09-19 22:04:09 följande:
    Hur kan ni lägga ner så många timmar, för att få "jobba" i typ 10-20 på en hel dag. Visst att ni går hemma och gör annat men ni är ändå inloggade.
    Vad får ni då? 40 kr på en dag, högst?

Förstår ni inte vilken skit? Skaffa ett riktigt jobb istället med LÖN.
    Igår pratade jag i en och en halv timme, ungefär lika länge idag. Alltså har jag tjänat ungefär 540 kronor på 3 timmar. Idag har jag varit inloggad i lite mer än 5 timmar. Om jag ändå går hemma om dagarna så kan jag väl lika gärna lyfta telefonen när det ringer och snacka lite, och samtidigt tjäna pengar på det?

Det är ju inte DITT problem precis. Jag tycker det är ett perfekt jobb för mig.
  • woopie

Att ringa till telefonsystemet hos oss (se min presentation) syns som ett telefonsamtal till en av Sveriges största leverantörer av telefonsystemet MEN jag rekommenderar INTE att man arbetar med detta utan att prata med sin sambo/make/fru!

Hos oss kan alla testa på att arbeta som telefonvärdinna eller televärd! Det finns kunder för alla röster och karaktärer!

Vi erbjuder möjligheten att arbeta som konsult och sköta redovisning av skatter och avgifter till skattemyndigheten själv. Eller så sköter vi faktureringen och ett Faktureringsföretag kommer synas som din arbetsgivare i deklarationen.

Kunden ringer vårt telefonsystem och kan aldrig "se" telefonnummer eller någon information om Agenten han väljer att koppla ihop sig med.

Vi har tydliga regler för vad ett kundsamtal får och inte får innehålla. Du har alltid möjlighet att kontakta din agentcoach, mig , dygnet runt, sju dagar i veckan.

Under Aktiveringen till agent hos oss får du en massa information och hjälp med att skapa karaktärer, text och röstpresentationer etc. Och tips och trix och information om kundsamtal. Det finns även en person att kontakta om du önskar hjälp med samtalsteknik.

Har du några frågor? Tveka inte att kontakta mig!

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • Anonym (Me to)

Nä fy satan va surt. Inloggad hela natten...vaknar till vid halv fem av nåt dovt ljud, telefonen...vart är den? Jo i sömnen har jag vält/lagt en kudde över den...och MISSAR två samtal...fan säger jag bara!!!! Nu blev det inte en minut av samtal...tänk om det var en entimmeskund som ringde! Surt sa räven

• Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-20 10:19:13 följande:
    Nä fy satan va surt. Inloggad hela natten...vaknar till vid halv fem av nåt dovt ljud, telefonen...vart är den? Jo i sömnen har jag vält/lagt en kudde över den...och MISSAR två samtal...fan säger jag bara!!!! Nu blev det inte en minut av samtal...tänk om det var en entimmeskund som ringde! Surt sa räven
    Neeeeeej! Fy fasiken så typiskt =(. Vilken skit. Lider med dig.
  • Anonym (Me to)

Synd o skam är det :/ Jaja, ikväll blir det bättre! Hoppas du har en lyckad dag nu :)

Svar på tråden Jobba som telefonvärdinna?