• Anghammarad

Jag är en sån där äcklig invandrare somn SD hatar. Fråga vad du vill.

Shoot.

• Svar på tråden Jag är en sån där äcklig invandrare somn SD hatar. Fråga vad du vill.
  • Lady In Black
    Anghammarad skrev 2013-08-22 16:30:15 följande:

1. När det bildades.

2. Jag känner inget hat alls mot SD. Förakt däremot

3. Moderaterna

4. Kultur, kunskap, styrka i mångfald men framförallt en glädje i att ha styrkan att solidariskt hjälpa dem som behöver hjälp.

5. Eftersom SD kan växa sig starka på exakt det sättet så borde det gå bra att stoppa dem med samma mynt. Jag gör däremot inte det utan brukar koncentrera mig på att peka på just de felaktiga i den lögnaktiga hatpropaganda som SD anhängare sprider och överlåta till andra att fatta beslut utifrån det.

6. Nope. 

1. Hatet har alltså frodats sedan 1988, måste vara jobbigt och definitivt något som hämmar din personliga utveckling.

2. Förakt är aldrig bra, oftast får man gå till sig själv för att ta reda på föraktets ursprung.

3. Tycker du moderaterna har lyckats bra på dom sju år dom suttit? (bortsett från att dom förverkligat din stora dröm med en massiv invandring från länder med lågt HDI)

4. Intressant, kan du ge exempel på dom kulturella fördelarna vi fått, balkongflygningar? Islamisering? Vad? Kunskap???? Vilka kunskaper pratar du om mer specifikt? Hur ser en styrka i mångfald ut och vilka fördelar har Sverige fått av den - hur ser statistiken ut för mångfaldsrika orter, tex Södertälje och Malmö?

5. SD växer på grund av problemen med mångkulturen och den extremt ohållbara massinvandringen, inget annat, tro inte på vad du läser i Aftonbladet. En annan orsak är att dom till skillnad från dom latte-sörplande  stureplans politikerna driver en sund politik för hela Sverige och som dessutom har förankring i den svenska folksjälen. Du kan alltså inte göra något för att hindra deras tillväxt - dom kommer bli minst lika stora som sina motsvarigheter i grannländerna.

6. Synd, du skulle behöva skingra tankarna för att kanske sedan tänka klart.
    Wilma - 081207
  • Jacqueline

1,tycker du invandringen idag är rimlig med tanke på arbetslöshet ,bostadsbrist,dåliga resurser hos Migrationsverket ,hemlösa mm?
    2,tror du att SD hade existerat om det inte hade funnits några utav ovanstående problem?

• Lady In Black
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-08-22 16:33:26 följande:
    Det tar emot att rösta på ett parti med en så pass stor andel funktionärer och sympatisörer som framstår som dumma i huvudet (säger inte att du är en sådan nu). Dessutom köper jag inte deras syn på EU-samarbetet eller kristendomens ställning i samhället, för att ta två exempel.

Samtidigt inser jag att en röst på något av de andra riksdagspartierna är en röst för den nuvarande invandringspolitiken och en reservationslös hyllning av mångkultur. Det ställer jag inte heller upp på.

Det borde vara möjligt att få till en sansad debatt utan att behöva proteströsta. Alltför många upplever att det inte är så, därför har SD givits riksdagsplatser. Av allt att döma kommer dessa att öka i antal efter nästa val. Det blir "spännande" att se hur lång tid det tar innan övriga partier inser faran på riktigt och slutar försöka utmåla alla som på något vis stödjer SD i någonting som stenkorkade. 
    Va enskilda representanter har för sig är oväsentligt, det är politiken man ska rösta på - dessutom utmärker sig inte SD mer än andra partier på den fronten, dom blir bara mer exponerade av media i negativa sammanhang. Varför vill du vara med i EU? Vi gick 22 miljarder back på medlemsskapet 2012, det enda vi får tillbaka för pengarna är mer överstatlighet, är det positivt att behöva böna och be i Bryssel för att vi ska få behålla vårt helsvenska snus?

Kristendomens ställning i det Svenska samhället kommer vara helt oförändrat även med ett SD-styre, däremot vill dom värna om vår kultur som i mångt och mycket vilar på kristendomen, är det skadligt för Sverige att behålla våra kristna traditioner och kanske ha obligatoriskt skolavslutning i kyrkan? Jämför med massinvandring så kanske det inte är så farligt?
    Wilma - 081207
  • Dr Mupp
    Anghammarad skrev 2013-08-22 15:59:14 följande:
    Nej, men jag förstår av din fråga att du anser att det är tillåtet att hata en sådan. 
    nej, men det är den gruppen som folk brukar ogilla. Invandrare som jobbar är det ingen som har nått emot.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Lady In Black
    Dr Mupp skrev 2013-08-22 16:49:23 följande:
    nej, men det är den gruppen som folk brukar ogilla. Invandrare som jobbar är det ingen som har nått emot.
    Se på den här videon utan att bli en smula föraktfull - då gör du det bra Har sett den två ggr och båda gångerna passerade värmenivån på mitt blod 100 grader Celsius {#emotions_dlg.djavulsk}

Wilma - 081207
  • Rataxes
    Lady In Black skrev 2013-08-22 17:03:13 följande:
    Se på den här videon utan att bli en smula föraktfull - då gör du det bra Har sett den två ggr och båda gångerna passerade värmenivån på mitt blod 100 grader Celsius {#emotions_dlg.djavulsk}

" rel="nofollow" target="_blank">

Härligt att se ett sånt engagemang. Synd att engagemanget slutar när svenskarnas plånbok öppnas.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Lady In Black
    Rataxes skrev 2013-08-22 17:10:25 följande:

Härligt att se ett sånt engagemang. Synd att engagemanget slutar när svenskarnas plånbok öppnas.
    Ähh, dom bygger ändå upp välfärdens kärna enligt vissa .....

Wilma - 081207
  • Anghammarad
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-08-22 16:29:35 följande:
    Det gick inte innan SD fanns och det går inte nu. All eventuell debatt ska ske utifrån den politiska korrekthetens villkor, annars inte alls. Vad som helst som kan uppfattas som kritik, oavsett nyansering och utgångspunkter, tolkas genast som "rasistiskt" eller "fiske i grumliga vatten". Fp:s språktest häromåret är ett lysande exempel på detta. 

Jag håller inte alls med om att det inte gick att diskutera invandringspolitik innan SD men jag tror att just SD är anledningen till att det just nu är tabu att öht diskutera denna fråga på ett rumsrent sätt. De har genom sin mer eller mindre öppet främlingsfientliga hållning och med sina stolpskott till representanter skapat en motreaktion som innebär att ingen vill ta i denna fråga för att man inte vill riskera att buntas ihop med de åsikter SD hyser. Den politiska korrekthet som SDanhängarna är så snabba att använda som skällsord beror alltså på dem själva.
  • Anghammarad
    Jacqueline skrev 2013-08-22 16:41:56 följande:
    1,tycker du invandringen idag är rimlig med tanke på arbetslöshet ,bostadsbrist,dåliga resurser hos Migrationsverket ,hemlösa mm?
    2,tror du att SD hade existerat om det inte hade funnits några utav ovanstående problem?

1. Ja

2. SD topp består av en samling maktkåta populister som använder de allra lägsta instinkterna hos svaga individer för att sko sig själva. Rasister och folk som skyller sina egna tillkortakommanden på de grupper som är svagare än dem själva har alltid funnits, det är först genom SD som de utnyttjats så flagrant.  

• Robert 832
    Anghammarad skrev 2013-08-22 15:21:28 följande:
    Shoot.
    Den enda fråga jag har är om du är för etniska särrättigheter dvs ska folk av en annan kultur, bakgrund etnicitet etc ha fler förmåner än vad de redan etablerade har (tänker då på betald körkortsutbildning och förslaget om betalda högskolestudier och bidraget på 20000kr/mån för de som lär sig svenska)

Personligen skulle jag gärna se att invandringpolitiken granskas, kanske inte i syfta att avskaffa den men för att komma underfunn med varför den inte fungerar och ändra de element som man kommer fram till hämmar integrationen, problemet är att inget parti annat än SD ens rör i frågan. Jag skulle hemskt gärna se ett annat parti komma med ett alternativ till avskaffandet som verkar vettigt.
Svar på tråden Jag är en sån där äcklig invandrare somn SD hatar. Fråga vad du vill.