• Anghammarad

Jag är en sån där äcklig invandrare somn SD hatar. Fråga vad du vill.

Shoot.

• Svar på tråden Jag är en sån där äcklig invandrare somn SD hatar. Fråga vad du vill.
  • Solrosens
    Anghammarad skrev 2013-08-23 12:26:10 följande:
    Eftersom jag av SDanhängare på detta forum fått veta att varken jag, mina barn eller barnbarn någonsin kommer att anses som svenskar och att jag dessutom bör utvisas till det land jag kommer ifrån när (notera när, inte om) jag utför ett brott i Sverige så kan jag bara sluta mig till att jag är invandrare.   

Till vilket land utvisas du då till ifall du begår ett brott i Sverige?
  • Anghammarad
    Solrosens skrev 2013-08-24 18:30:17 följande:
    Till vilket land utvisas du då till ifall du begår ett brott i Sverige?

Eftersom jag är född och uppvuxen i Sverige och dessuom svensk medborgare så finns det inget land annat än Sverige jag an utvisas till. Det verkr dock inte bekymra dessa människor.
  • Klotjohan
    Robert 832 skrev 2013-08-23 01:14:32 följande:
    Den enda fråga jag har är om du är för etniska särrättigheter dvs ska folk av en annan kultur, bakgrund etnicitet etc ha fler förmåner än vad de redan etablerade har (tänker då på betald körkortsutbildning och förslaget om betalda högskolestudier och bidraget på 20000kr/mån för de som lär sig svenska)

Personligen skulle jag gärna se att invandringpolitiken granskas, kanske inte i syfta att avskaffa den men för att komma underfunn med varför den inte fungerar och ändra de element som man kommer fram till hämmar integrationen, problemet är att inget parti annat än SD ens rör i frågan. Jag skulle hemskt gärna se ett annat parti komma med ett alternativ till avskaffandet som verkar vettigt.
    Ganska typiskt SD att dra upp irrelevanta saker för att vända det mot invandrare. Ingen får 20000kr/ mån för att lära sig svenska! Regeringen föreslog en språkpremie om man klarade av nivåerna i SFI-undervisningen snabbare. Det är ett ganska korkat förslag på många sätt och de debattartiklar jag har läst om det har varit skrivna både av lärare och av fd elever och de var ganska eniga om att en sådan premie mest innebar att man stressade och slarvade sig igenom studierna istället för att läsa normal takt eller rent av läsa om ett steg om man har dålig grundläggande språkförståelse och väldigt få elever i landet har ens klarat av eller än mindre sökt om premien.

Som politiskt aktiv diskuterar jag/ vi invandring och integration ofta. Dessvärre brukar SD  vara ganska osynliga och ointresserade av debatter och forum för att kunna diskutera överhuvudtaget då de lever  sin lilla bubbla och har sin bild klar redan av hur allt är. 

• Vitamin

På vilket sätt kan invandring främja jämställdhet mellan könen? Min icke politiskt korrekta farhåga är att det som anses som världens mest jämställda land kommer att bli mindre jämställt ju fler invandrare vi får. Jag är fullkomligt övertygad om att jämställdhetsutvecklingen kommer att bromsas upp väsentligt i alla avseenden. Varför anser invandrarmän (här menar jag främst invandrare från tex mellanöstern och Afrika) att de inte behöver bemöta kvinnor (oavsett etniskt ursprung) med den respekt som de själva anser sig ha rätt till från både män och kvinnor i Sverige?

• Solrosens
    Anghammarad skrev 2013-08-24 22:04:06 följande:
    Eftersom jag är född och uppvuxen i Sverige och dessuom svensk medborgare så finns det inget land annat än Sverige jag an utvisas till. Det verkr dock inte bekymra dessa människor.

Vilket land kommer dina föräldrar ifrån?
  • Solrosens
    Vitamin skrev 2013-08-24 23:03:23 följande:
    På vilket sätt kan invandring främja jämställdhet mellan könen? Min icke politiskt korrekta farhåga är att det som anses som världens mest jämställda land kommer att bli mindre jämställt ju fler invandrare vi får. Jag är fullkomligt övertygad om att jämställdhetsutvecklingen kommer att bromsas upp väsentligt i alla avseenden. Varför anser invandrarmän (här menar jag främst invandrare från tex mellanöstern och Afrika) att de inte behöver bemöta kvinnor (oavsett etniskt ursprung) med den respekt som de själva anser sig ha rätt till från både män och kvinnor i Sverige?

Ja de tittar en knappt i ögonen och säger "haram". Hur kan en människa ens vara haram, sjukt!
  • Anghammarad
    Solrosens skrev 2013-08-25 19:11:07 följande:

Vilket land kommer dina föräldrar ifrån?
    De flyttade hit från svenskbygd i Finland 1962.
  • Solrosens
    Anghammarad skrev 2013-08-25 19:42:28 följande:
    De flyttade hit från svenskbygd i Finland 1962.

Okej, tack för ditt svar! Då är dina föräldrar svanska då du skriver en svenskbygd?
  • Anghammarad
    Solrosens skrev 2013-08-25 21:10:12 följande:
    Okej, tack för ditt svar! Då är dina föräldrar svanska då du skriver en svenskbygd?

De hade svenska som modersmål ja.
  • Totoro

Du är alltså en finne? Om jag fattat det rätt. Så då i sådanafall som du uttrycker dig så skulle SD hata mig för min pappa är invandrare och jag är halvfinsk. Jag känner lite som så att de som kommer hit ifrån våra grannländer är inte direkt invandrare. Då menar jag dom som kommer hit ifrån norge danmark och finland.

Så jag ser inte dig som någon invandrare direkt.

Mamma till Charlie 2013.04.26
Svar på tråden Jag är en sån där äcklig invandrare somn SD hatar. Fråga vad du vill.