Lady In Black skrev 2013-08-22 16:15:27 följande:
Då ska du skämmas för att du inte gör vad du kan för att stävja massinvandringsproblematiken. Det finns som du vet inga andra alternativ.
Sen förstår jag inte varför du inte skulle kunna rösta på SD oavsett om du inte stödjer hela deras politik, du kan helt enkelt proteströsta för att sända en signal till övriga partier.
Dom lär knappast få egen regeringsmajoritet efter 2014 så ser inte problemet.
Det tar emot att rösta på ett parti med en så pass stor andel funktionärer och sympatisörer som framstår som dumma i huvudet (säger inte att du är en sådan nu). Dessutom köper jag inte deras syn på EU-samarbetet eller kristendomens ställning i samhället, för att ta två exempel.
Samtidigt inser jag att en röst på något av de andra riksdagspartierna är en röst för den nuvarande invandringspolitiken och en reservationslös hyllning av mångkultur. Det ställer jag inte heller upp på.
Det borde vara möjligt att få till en sansad debatt utan att behöva proteströsta. Alltför många upplever att det inte är så, därför har SD givits riksdagsplatser. Av allt att döma kommer dessa att öka i antal efter nästa val. Det blir "spännande" att se hur lång tid det tar innan övriga partier inser faran på riktigt och slutar försöka utmåla alla som på något vis stödjer SD i någonting som stenkorkade.