• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Jag läser också men är helt inne i mina orostankar som går upp och ner och sen är jag tröttis på kvällarna, men jag följer er också och håller tummarna för er alla!:)

• Kirsten
    Patricia4 skrev 2014-05-28 11:30:33 följande:

Här är det konstaterat ett nytt missfall, nästan på dagen samma som den i januari. Skulle ha gått in i v 8+0 imorgon .Känns meningslöst och hårt :(

Nej! Vad orättvist! Gjorde du nåt tidigt vul denna gång?
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-05-28 12:18:54 följande:

Jo syskon blir dom ju ändå. Men vår son är så otroligt lik sin födelsemamma och det hade varit roligt om den andra var lik mig, men att dom ändå hade likheter med varandra. Fast allt sånt är inte viktigt igentligen :)

Men just nu känns 14 kilo inte möjligt, blir så trött

Vilken trist läkare! Kan du inte ringa och dubbelkolla vad dom säger på andra ställen om bmi, eller det kanske inte spelar någon roll. Jag förstår önskan om samma spermiedonator men era barn kommer va syskon oavsett och tycka om varandra lika mycket för det!:)
  • Kirsten
    Patricia4 skrev 2014-05-28 16:16:15 följande:
    Fick en tid idag, fick en rosa flytning igår...

Grattis till ett pickande hjärta! Skönt att det går framåt. Lycka till!
    Uscha. Kan du be att få göra ett tidigare nästa gång tror du?
  • Kirsten
    Patricia4 skrev 2014-05-28 16:23:38 följande:
    Tror inte att det gör ngn skillnad. Förra gången såg jag hjärtslag och en timme senare började missfallet. Det verkar vara nåt som händer när jag ska gå över till V8+0.

Vet inte ärligt om vi orkar mer. Funderar på ett sista försök med hjälp av ivf...
    Då förstår jag. Förstår att det tär på er, men det borde vara er tur snart efter så mycket otur! Kramar!
  • Kirsten
    Patricia4 skrev 2014-05-28 19:04:03 följande:
    Det verkar vara blodprov på oss bägge och kolla om vi bär på några anlag för kromosomavvikelser, och om det isf skulle kunna vara orsaken till våra mf. Kanske vår gemensamma son var ett mirakel?
    Jag hoppas ni kan få nåt bra svar av analysen eller nån slags hjälp nästa gång. Ni har ju barn sen tidigare och då borde det funka igen!:) Håller tummarna för er!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-05-28 23:20:33 följande:

Det där med att man har barn sen tidigare tillsammans...är det verkligen ett bevis på att man kan lyckas igen...? Jag undrar oxå om vår solstråle kanske var bara ren tur.... Min sambo har ju barn sen innan. Känns som att det är mig det är fel på..... smile4.gif En deppigare dag idag.

Jag tror att ett barn tillsammans ger höga odds för fler barn, om förutsättningarna är de samma dvs. inga sjukdomar m.m!:) Berättade igår på gyn om vårt 1:åriga försök och läkaren va så himla lugn och positiv " ett år är inget konstigt alls att det kan ta". Kanske inte, men enormt påfrestande för skälen! Du har ju kunnat bli gravid men haft jätteotur med mf, men såklart det blir er tur!:)
  • Kirsten
    Tinnis skrev 2014-05-29 19:56:20 följande:

Hej alla, om ni minns mig.

Jag har tänkt på hur det har gått för er, men kommer nog inte att logga in här något mer. Jag vill tacka för att ni ställde upp för mig när jag hade det som svårast efter mitt missfall i december. Nu har jag andra saker att kämpa med.

Var till en privat gynekolog för 1½ veckan sedan. Han hittade en stor cysta på min vänstra äggstock. Sa att den behövdes opereras bort och att han inte rekommenderade mig att bli gravid just nu. Han tog också ett blodprov. Efter analysen av blodprovet fick jag veta att värdet (vilket nu det var) var något förhöjt, vilket kan innebära cancer.. eller något mindre allvarligt.

Igår var jag till en läkare på sjukhuset för undersökning. Hon misstänkte endomitrios, och såg även en mindre cysta på min högra äggstock. Hon sa att den vänstra nog aldrig mer kommer att producera några ägg och att jag behöver opereras. Eftersom man inte kan utesluta cancer i dagsläget så ska de göra en skiktröntgen av hela mig och leta efter det innan operationen. 

OM det är cancer, måste de försöka rädda livet på mig och kommer att ta allt. Båda äggstockarna och livmodern. Om det är endomitrios ska de rädda så mycket som de kan för att jag ska kunna bli gravid igen.

Läkaren sa uttryckligen att hon INTE tror att jag har cancer, men man kan inte se på ultraljud, utan måste in och kolla. 

Jag önskar er lycka till! Jag önskar att jag fick ge er alla en stor kram.

Nej, nej. Fy vad du måste gå igenom, vad hemskt. Jag hoppas innerligt att det inte är cancer och att det "bara" är endometrios. Nu känns plötsligt det jag gått igenom som en piss i havet, tänk vad allt kan vända snabbt. Jag kommer tänka på dig och hoppas att allt går så bra som det bara kan! Kram!
  • Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2014-05-30 11:17:01 följande:

Nu ringde vc dr precis angående mina tyreoidea prover. Jag behövde ej förklara något denna gång utan hon hade själv ringt en gynekolog så nu ska jag öka medicineringen lite och nya prover om 3-4 v. Blir t4 för högt då så ska vi försöka med varannan dag 150 ug och andra dagen 125 ug. Detta gjorde min dag, att hon äntligen tog tag i det:)!!

Åh vad bra, skönt utan tjafs!:)
  • Kirsten

Hej tjejer! Vill bara tala om att jag tänker på er och håller tummarna för er!:) Hoppas ni får en trevlig midsommar!:) Kram!

• Kirsten
    Viljan finns skrev 2014-07-17 21:10:58 följande:

Appropå huskurer.... Jag läste att grapefrukt skulle vara bra... Så jag började äta extra grapefrukt o drack 2 glas grapefruktjuice/dag från det att jag fick mens till äl. På försök 2 efter ma plussade jag! Om grapefrukten sen spelade ngn roll låter jag vara osagt men fritt fram att prova för den som vill!

Jag vill inte vara den men tror mig ha läst att grapefrukt kan öka risken för bröstcancer, så det är en avvägning det där.

Annars tänker jag på er tjejer och hoppas det är er tur snart. För er som inte vet blev jag gravid på 7:e försöket efter mf, så ge inte upp! Är imorgon i vecka 15:)
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2014-07-18 09:28:25 följande:
    Jag är nog på ungefär sjunde försöket efter mf nr två, segt som sjutton. Men lever på hoppet att plötsligt händer det! Men är så sjukt stressaad över släktresan till Italien i juni nästa år som jag inte vill missa för allt i världen så jag vet inte hur vi ska göra om jag inte blir gravid den här månaden eller nästa (dvs senast bf i maj).
    Försök att inte tänka på det;) Jag hade också månader jag ville hoppa över, men av andra anledningar;) Är glad att vi inte gjorde det för då har man iaf försökt!:) Så stressa inte de månader som är kvar och ta ställning till hur ni gör när den månaden kommer!:) Så håller jag tummarna att det gått vägen innan dess!:)
  • Kirsten
    JhjärtaK skrev 2014-07-19 16:22:44 följande:

Så var man gravid igen. Hoppas för guds skull att det blir tredje gången gillt så att denna stannar kvar tills mars!

Åh grattis!:)
  • Kirsten

Var har Cayenna tagit vägen?

Håller tummarna för er tjejer, det är bara en fråga om NÄR ni blir gravida, inte OM!:) Ge inte upp!:)

• Kirsten

Blåsippan84: det är inget fel även om det går månad efter månad. Jag vet hur frustrerande det är och det känns som att tiden bara springer iväg. Har du regelbunden äl har du alla förutsättningar för att bli gravid!:) Vi lyckades oplanerat med sonen, denna gång när vi har kämpat och kämpat varje månad blev jag gravid på 6:e försöket men det slutade i mf, sen tog det sig på 7:e försöket efter det och nu är jag i vecka 17. Fortsätt kämpa på, er tur kommer, jag lovar!:)

• Kirsten
    mom in the city skrev 2014-08-04 06:47:38 följande:

ÄL+11 idag och morgonens chock, jag har har plussat!!!!!

Tog ett test bara för att få veta redan nu att det inte blivit något den här månaden heller och slippa ta besvikelsen när mensen kommer men döm om min förvåning när det var två streck på stickan. Herregud, är helt ställd..... Snälla lilla frö, stanna nu och låt det bli tredje gången gillt för oss!

Åh stort grattis, vad roligt!:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?