• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-02-02 13:01:16 följande:
    Hur länge har du ätit dem?

Kommer inte riktigt ihåg, började i slutet av sommaren. Äter bara fr mens till äl, och eftersom jag fick min mens och sen kom mf blev jag lite orolig att det va tabletternas fel först. Och har sen tagit en liten paus eftersom jag tydligen inte kunde lita på min kropp med gravid och mens men nu åt jag denna månad igen och äter slut på dom nästa.
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-02-02 13:14:45 följande:
    Precis, har inte lust att betala 10 tusen och ändå vara chanslös. Ska ringa sjukhuset och höra vad dom säger. Jag tolkade det positiva äl-testet som att jag kanske var gravid. Vilken besvikelse.

Ja hör med dom! Enligt min läkare kan man som sagt få utslag på äl-tester varje månad och nån enstaka gång kommer äl hoppa över. Men som sagt när det är pengar inblandade hoppas man ju på säkra chanser iaf!;)
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-02-03 09:58:51 följande:
    Nu ger jag upp, orkar fan inte mer nu. 3 misslyckade inseminationer och ett mf och man biter ihop och fortsätter. Så ringde jag repruduktionskliniken idag för att meddela att försök 4 misslyckades.. Då säger hon "ni kanske ska börja fundera på ivf nu när ni bara har två försök kvar" fick en chock.. Dom har inte sagt något om att man bara får 6 försök!! Vi har i dagsläget lagt ut ca 30 tusen på insemination, och nu ska vi lägga ut 40 på ett ivf? Nej, nu orkar jag inte mer, vill bara ligga här och gråta ifred och tacka Gud för den fina pojken vi redan har.

Förstår att det känns hopplöst! Jag hoppas ni väljer att fortsätta med vad det än blir!:) Kram
  • Kirsten

Angående decemberbarn: vi började ju försöka i april förra året för att just slippa detta, och nu är vi på vårt 10:e försök! Har känt att det straffat sig att tänka så, så nu är ett barn välkommet när som helst!:)

• Kirsten
    F89 skrev 2014-02-03 19:16:29 följande:
    Stolt över mig själv idag. Jobbig incident på eftermiddagen. Istället för att älta eller äta och tycka synd om mig så snörde jag på mig skorna och gick ut och sprang. Nu känns det mycket bättre ; )

Åhh heja heja!:)
  • Kirsten
    Tinnis skrev 2014-02-04 17:53:47 följande:

Nu orkar jag inte vara nyttig mer. Jag går och köper en chipspåse!

Men kämpa på alla ni andra!!!

Allt kommer lösa sig!:) Mensen kommer komma och bebisen likaså!:) Chips är bara naturliga grejer!;) Heja dig!:)
  • Kirsten
    sowe81 skrev 2014-02-06 07:13:53 följande:

Tredje försöket, tror kanske jag kan hoppas.... Äl+12 idag. phpZ50F2t05563.jpg

Härligt, stort grattis!:)
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-02-06 10:36:11 följande:

Vi har inte två försök med insemination kvar, vi har två försök kvar punkt. Alltså vad vi än väljer har vi bara två ggr kvar. Därför går vi över på ivf för det är högre chans att lyckas.

Låter klokt!:) Jag håller tummarna!:)
  • Kirsten
    annajenni skrev 2014-02-06 18:58:58 följande:
    Ingen alls som har funderat på det?
    Jo och jag fattar inte heller!;) För säg att du har äl dag 14, ägget fäster dag 24 och då borde det bara vara möjligt att plussa på typ bim-4 men inte tidigare!;)

Jag har äl dag 19, och plussade på bim+5/6, men som sagt vissa verkar ju va höghormonare!;)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?