• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2014-04-17 20:09:55 följande:

Ååh, måstesex idag innan vi åker till släkten imorgon bitti och jag har varit jätteförkyld och hemma sjuk i flera dagar. Så himla jobbigt att jag får ångest vid blotta tanken på sex. Helt galet vad man håller på!

Mmmhmm, vad gör man inte?!;) Jag hoppas det tar sig för er denna gång, håller tummarna!:) Jag inväntar också äl, suck!;)
  • Kirsten
    Anonym (lite ledsen igen) skrev 2014-04-17 13:37:14 följande:

Var på VUL idag för att se om jag hade några ägg som skulle släppa, och det fanns en på varje sida så läkaren sa att vi skulle köra hårt och ringa när jag blir gravid så ska jag in direkt för att lägga upp en plan för att kunna behålla bebisen. Det skulle inte vara några problem för mig att bli gravid längre iallafall. smile1.gif Hoppas nu att han har rätt.

Låter lovande, vad skönt att höra läkaren säga det! Håller tummarna!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-04-19 22:06:21 följande:

Och så var jag tillbaka här. smile4.gif Kom blod ikväll och inte lite. Söker nog gyn imorn för koll men har inte akut ont. Kristen, ska haka på dig med Angus Castus. Måste nog bara pausa och smälta det här.

Neeeej, vad är det jag läser! Usch, vill inte tro det. Vad trist gumman, jag trodde ju på dig och försökte hinna ifatt!;) Det är verkligen orättvist det här!:( Hoppas du kommer igen mentalt snart igen och kroppen med. Många kramar
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-04-20 15:36:04 följande:

Återigen föll min text bort. Det var tyvärr som jag trodde, nu konstaterat med vul. smile4.gif Känner mig uppgiven. Jag röker inte, är inte överviktig, motionerar, dricker måttligt både kaffe och alkohol och ändå blir det fel. smile4.gif Och det tog ett år med första MA:et så det går inte undan. Men måste försöka tänka som P81 skrev: Solen kommer skina på mig igen!!!

Ja men såklart den kommer!:) Du kan bli gravid och du ska få behålla det nästa gång! Statistiken för ett till missfall är ju minimal så bara du/ni orkar kämpa lite till. Jag lovar att det kommer gå vägen nästa gång!:)
  • Kirsten
    Patricia4 skrev 2014-04-27 08:20:13 följande:

Hej

Har haft graviditets symtom direkt efter ÄL i form av molvärk, svullen mage, ömma bröst och redan på äl+6 grät jag över ingenting och kände mig knäpp. Idag är jag på ÄL+11.

Igår fick jag svaga positiva streck på tre st testlagrets så jag vågade inte dricka alkohol på festen jag var på. Imorse bekräftades en graviditet genom ett plus på clearblue . Så glad, kan det äntligen vara vår tur??!!

Åh så roligt!:) Stort grattis!:)
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-04-28 12:16:29 följande:

Nu är äggplocket gjort. 6 ägg fick dom ut, lite mindre än vad jag hoppats på. Men som dom säger "det räcker med ett bra". Hoppad vi får några bra i frysen och ett som dom kan sätta in.

Låter toppen!:) Hoppas alla är lika bra!:) Håller tummarna!:)
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-04-30 12:09:05 följande:

Har nu varit på sjukhuset och fått ett ägg insatt. Det var väldigt fint och jade delat sig som det skulle. Tyvärr hade det inte gått lika bra med dom andra. Men två stycken ska dom odla vidare och se om dom kanske kan gå till frysen. Känner mig så ledsen och kan inte riktigt låta bli att måla fan på väggen. Om detta inte tar och vi inte har några ägg i frysen är vi nog lite körda.

Nämen nu ska du va lugn och positiv. Du har ett ägg i dig och det kan funka på ett försök och bli bebis:) Måla inte fan på väggen utan ta en sak i taget nu. Ta det här först och sen se om det blir några till frysen. Jag undrar väl som alla andra varför ni är körda om inget av detta skulle fungera?
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2014-04-30 13:20:14 följande:

Gynbesök idag. Läkaren kollade att äggstockarna såg bra ut och så ska jag få lämna blidprover vid fyra tillfällen under kommande menscykel, plus ett vul vid äl ungefär. Så det kommer ju bli ordentligt kollat! Jag antar dock att det främst är blodprov för att kolla hormonerna eller vad det nu är, det där med sköldkörteln glömde jag bort. Men bra början i alla fall att ens få hjälp!

Låter som att du hittat en bra gyn och blir tagen på allvar. Hoppas allt visar som det ska!:)
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-04-30 17:11:56 följande:

Jag vet, men jag blev så besviken. För frysförsök kostar bara 11000 medans ett helt nytt ivf kostar 35 tusen.

Lyckas vi inte nu är det inte säkert att vi får göra fler försök och det är inte heller säker att vi har råd.

Men jag hoppas verkligen att kag har en blivande bebis i magen.
    Då förstår jag att det är lite skillnad. Vi har ju fått paketpris 3-pack på ivf för 62000, men då låter det ju som att det är färska ägg varenda gång. Jaja, kollar upp det där närmare när vi är där.

Mycket pengar kostar det ju!:(

Jag håller alla tummar för att det blir en bebis på direkten!:)
  • Kirsten
    Anonym (lite ledsen igen) skrev 2014-05-02 08:10:56 följande:

Idag fick jag plus. Hoppas, hoppas nu att det lilla fröet stannar där! Solig

Stort, stort grattis!:) Gud vad roligt!:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?