-
Precis! Tänker också att många som plussar tidigt inte har koll på sin äl utan utgår från äl dag 14! Annars kanske det fäster dag 7 för de som plussar tidigt???;) Får ändå inte ihop det!:)annajenni skrev 2014-02-06 19:49:21 följande:Ja precis och fäster ägget dag 24 så är ju det samma som bim -4 för många och man kan ju inte plussa samtidigt som ägget fäster för det är väl då hormonet börjar dubblas? Eller?
-
Jag tror man får hjälp efter 6 mån, iaf om tex mensen uteblivit så länge så ring du, går ju att vrida lite på sanningen också!:)SaandraR skrev 2014-02-09 17:48:00 följande:
Nja menar mer att få hjälp att få regelbunden menscykel och få igång ägglossningen med typ pergotime. -
Jahopp, mensvärk och inväntar mens imorgon! Då var 10:e försöket kört!:(
-
Det är positivt, grattis grattis grattis!:)F89 skrev 2014-02-11 06:23:30 följande:
Hjälp!
Igår hade jag halsbränna stor del av dagen. Har inte haft det sen jag var gravid i höstas. Började hoppas och blev sedan arg för att jag lurar mig själv. Tänkte därför ta ett blankt test imorse så jag kan acceptera att det inte blev något den här månaden heller.
På ÄL + 12 ser det ut såhär. Är det ett sånt där "spökstreck" som folk pratar om?
-
Härligt! Kämpa på och ta hand om dig fram till dess!:)Bebisfabriken skrev 2014-02-11 08:30:40 följande:
Nu har vi fått en tid för uppstartsmötet inför IVF. Fick en tid i slutet av mars. Så nu blir det till att träna och gå ner en jäkla massa i vikt.
-
Jag har bara glad gubbe en dag och dagen efter jag får äl-känningar i magen, så vet inte om rund ring betyder att det har släppt? Verkar inte va så för mig...hmm...men som sagt har man haft sex gladgubbedagen borde man va säker oavsett!:)F89 skrev 2014-02-15 19:53:51 följande:Som jag har förstått det så blir det rund ring direkt när ägget släppt. Jag brukar ha smiley två dagar!
-
Nån som testat Agnus Castus, munkpeppar eller hört nåt positivt/negativt om det?
-
Stackars er, fy vad jobbigt! Jag blev också gravid i samband med vår utredning!;) Men vad gör det nu när det inte fick stanna kvar! Håller tummarna för er att det snart är er tur igen! Kan förstå känslan efter så lång tid, vi är nu på vårt 11: e försök, mf kom på 6:e. Det tär att försöka månad efter månad och sen mf på det, det borde ingen behöva gå igenom!Karro2014 skrev 2014-02-16 18:11:54 följande:
Hej!! Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 13 månader, vi beslöt oss för att ta kontakt med calanderska och börja med en fertilitetautredning, hann komma dit och ta spermieprov och blodprover på fredagen den 7/2, I måndags 10/2 fick vi reda på att jag var gravid, i fredags 14/2 på alla hjärtansdagar fick jag mf.. Var i 4+2. Detta är det värsta jag vart med om!! Idag har jag legat i sängen i princip hela dagen och blivit ompysslad av min underbara sambo (blödningen sattes igång ordentligt idag och haft sådan smärta). Längtar och önskar att detta är över snart, så man kan börja på en ny kula, alltså försöka att lyckas att bli gravid igen... Det positiva i detta hemska är att vi nu fått reda på att det inte är något fel hos oss utan att vi kan bli gravida på egen hand. Och det känns bra. Vi ger inte upp hoppet!!
-
Tack!:) Ja det är det som får en att försöka gång på gång på gång!;)Karro2014 skrev 2014-02-16 18:32:50 följande:
Kirsten: usch vad jobbigt, håller alla tummar och tår för er=) Det är jobbigt men i slutändan är d värt d, de e så man får se på det.
-
Instämmer med allt!:)Patricia4 skrev 2014-02-17 17:54:03 följande:
Grattis till plusset Viljan:)
Blåsippan : Skönt att mannen slipper pendla och ni får mer tid för mys :)
Cayenna: KÖR så det ryker :))
Och kram alla andra som också kämpar för att bli mammor:)