• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Bebisfabriken skrev 2014-02-18 15:52:55 följande:

Vi fick tid för IVF samtal 18 mars och tänkte att vi inte skulle hinna börja förrän till april då. Men nu fick vi en ny tid på torsdag istället! Så skönt att det äntligen händer något, är så trött på att vänta!

Åhh härligt, heja!:)
  • Kirsten
    annajenni skrev 2014-02-17 23:48:20 följande:

Seriöst, jag är såå trött på att aldrig lyckas...jag har mens men 29-30 dagars mellanrum, frisk, gör inget konstigt med min kropp, 75 kilo till 171 cm, tränar bandy, dricker ett glas vin ibland ifs kaffeälskare men för övrigt väldigt normal tjej. Why? Why? Varför får jag aldrig det där plusset som håller? Jag har pos på ältest varje månad och vi har visserligen haft missfall men alltså varför hände inget? INGET! 2 plus som inte blivit bebis på över 5 år, kollat allt och inget är fel....UFF

Jag känner likadant, nu är vi iofs "bara" inne på vårt 11:e försök men jag undrar också. Jag är inte överviktig, dricker inte kaffe eller alkohol, röker inte och har regelbunden äl och mens, så kom igen nuuuu!!! Vad har man gjort för att förtjäna detta?
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-02-20 21:23:53 följande:

Idag var vi på möte för IVF, hade hoppats på att få börja på denna

Mens som ska komma i slutet av februari, men icke, blir möjligtvis slutet av mars. Känns väldigt läskigt och det var så sjukt många moment! Nässpray i en-två veckor och sedan sprutor 10-14 dagar. Sedan ägglossningsspruta och äggplock och sen hoppas dom får ut bra och dugliga ägg.

Det är allt det där jag är lite rädd för så håller ut lite till tills jag absolut gett upp!;) Skönt att ändå veta att ni snart är på g, spännande! Håller alla tummar!:)
  • Kirsten
    SaandraR skrev 2014-02-23 10:34:02 följande:

Yes! Efter 9 dagars blinkande gubbe kom äntligen den fasta! Tog även en vanlig äl sticka som var positiv :)

Heja heja!:)
  • Kirsten
    Mommy1986 skrev 2014-02-24 21:21:32 följande:

Så här var det tydligen :)

Woohoo, vad roligt! Grattis!:)
  • Kirsten
    Belly skrev 2014-02-25 05:21:54 följande:
    Det kunde du! Jag plussade! :D
    Haha! Härligt, grattis!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-03-01 07:27:07 följande:

Månadens test är klart. Blev tyvärr inget denna månad. Nu hoppas jag mensen kan komma någon dag tidigare så äl tajmar bra nästa månad. Decemberbebisförsök! Var rätt inställd på att det inte blev något så inte speciellt nedstämd.Skönt att inte hoppas längre.

Du låter som jag, tar hellre ut sorgen i förskott istället för att hoppas!;) Men det är ju inte 100%-igt än att det inte tog sig! Men visst är det läskigt hur nollställd man blir månad efter månad, nu orkar jag inte ens vänta in bim för jag vet ju att det säkert inte tagit sig denna gången heller!;) Men nånstans vet jag att vi alla kommer att lyckas!:)
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2014-03-02 07:34:09 följande:

Åh totalt oväntat men idag positivt ältest! Mycket förvånad blev jag för jag har inte haft några känningar, i princip inga flytningar alls. Men vad gör jag nu då, vi har inte haft sex sen i torsdags eftersom jag trodde det var kört. Sex en gång först ikväll känns ju lite lite. Vad tror ni? Skulle det göra skillnad OM man lyckades ha sex i eftermiddag?

Du ser, aldrig ge upp!!!:) Säger dom inte att sex samma dag och dagen efter positivt ger störst chans? Så oroa dig inte och ligg på istället!:)
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2014-03-02 10:35:40 följande:
    Treo kan bokstavligen förstöra ägglossningen, precis som ipren. Man avråds från det när man vill bli gravid. Så jag är väldigt försiktig med det förutom under själva mensen.
    Jag tror inte en treo gör nåt, skillnad om man häller i sig!;) Va bara lugn!:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?