• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Lavish skrev 2014-04-08 20:33:40 följande:

Grattis Annajenni!

Var på gynakuten igår på BMs inrådan, det var ju total fail.

Fick vänta där i 5 timmar, inte för att det var många före, det vara bara två personer före utan för att läkaren var på operation. Sen kom läkaren tillbaka, tog hand om dom två som var före, och sen såg jag henne springa iväg igen. Vi fick ingen info men frågade sköterskan var hon var och då sa hon att hon gått till operation igen och skulle vara borta ett par timmar. Fick åka hem utan att ha fått nått uträttat, för sambon skulle åka till jobbet och lillen kan ju inte vara ensam hemma. Känns som 5 rätt bortkastade timmar, särskilt som jag var vrålhungrig större delen av tiden eftersom jag inte räknat med att det skulle ta sån tid och ju var ensam där och inte kunde gå och köpa nått att äta. 

Finns det verkligen inget annat sätt att få ett missfall kollat och se om det är något kvar? Kan man inte få en bokad tid el nått? För BM sa bara att det är gynakuten som gäller men känns ju helt värdelöst om det ska ta så lång tid för nått som ändå inte är SÅ akut. 

Jag bokade en tid på en akutmottagning, var inga problem. Vet dock inte var du bor, jag bor i Stockholm så det kanske är enklare här!;)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-04-08 20:53:00 följande:

Tack Kirsten! SOM jag hejar på dig nu att det tar sig snabbt innan ni går vidare i utredning till hösten. <3
    Tack Cayenna, det behövs verkligen!:) Utredningen är redan klar, bara att hoppa på ivf till hösten om det vill sig riktigt illa!;)
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2014-04-08 22:09:00 följande:
    Beställde just ältester. smile1.gif
    Toppen, nu jävlar!:)
  • Kirsten
    mom in the city skrev 2014-04-09 09:38:23 följande:

Tittar in här igen smile1.gif (hette dreams85 förut men lyckas inte logga in så fick skapa ett nytt konto).

Kul att se att några av er plussat, jättestort grattis till er! Tråkigt för er som fortfarande försöker smile4.gif .

Har haft en paus efter senaste mf i slutet av januari, och det har verkligen behövts. Har fokuserat på min son och försökt tänka på annat. Har verkligen inte känt mig sugen på att försöka igen men så träffade jag min gravida kompis häromdagen (som ska ha barn när vi skulle ha fått egentligen) och då började jag längta. När vi pratade om barnvagnar och förlossning och strosade runt och tittade på barnkläder väcktes känslan av att jag vill göra allt det där igen.

Har bestämt att vi börjar försöka igen på semestern i början av juni. Känns läskigt men jag tror det är bra att det är knappt två månader kvar så jag hinner ställa in mig på det. Är så jäkla rädd för ett tredje mf men samtidgt måste jag ju våga försöka om vi ska kunna få till ett syskon. Är bara så tråkigt att det här med att göra barn ska kännas läskigt och ge ångest när det egentligen ska vara något roligt och positivt.

Roligt att du är tillbaka, jag tycker ni gör alldeles rätt att försöka igen. Du har haft din beskärda del av otur nu så nu ska du se att allt går bra!:) Håller alla tummar för er!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-04-09 15:13:18 följande:

Heja heja! Men oooom det blir ivf så går det bra det med. Bara ni har er solstråle sen. <3 Du verkar vara så positiv så jag tror det löser sig innan hösten. smile5.gif
    Tack vad gullig du är!:) Ja nu vill jag också gå över i er tråd!:)
  • Kirsten
    0fia skrev 2014-04-10 10:00:32 följande:
    Jag är också 36 och min man blir 40 i höst. Skulle också haft BF i dagarna. Med tanke på dina lyckade graviditeter och att du ändå blivit gravid två gånger till så tror jag alla förutsättningar finns för att du skall lyckas Solig.

Jag började också kolla upp vart jag skulle vända mig. Var det fertilitetskliniken på Sophiahemmet eller privat gyn? Tror det finns både fertilitetsklinik på Sophiahemmet och Fertilitetscentrum som ligger i Storängsbotten. Båda de gör typ basala fertilitetsundersökningar. Tror de kostar 4-, resp 5000. Mycket pengar men liten kostnad för barn i det stora hela. Vad jag förstår kollar de då ett gäng prover, gör undersökning och kollar även mannen. Jag hade redan ringt men de hade inte öppet när jag ringde (drog lite på det så de han stänga för dagen). Jag tog även kontakt med en privat gyn och var på väg att boka tid när plusset kom.

Kämpa på. Jag håller alla tummar och tår och tror verkligen att du kommer att lyckas!!!!
    Vi har gjort utredning på Fertilitetscentrum. Jag har ju regelbunden äl och mens och sambon bra spermier enligt test så vi vill försöka själva ett tag till!:) Tycker annars att de va bra där och vi fick en bra läkare.
  • Kirsten
    Tinnis skrev 2014-04-10 11:18:26 följande:

Idag ringde jag till gyn. Fick sjukskriva mig idag igen eftersom jag mår så dåligt (fysiskt) första mensdagen. De sa att det inte finns så mycket att göra. Jag fick en telefontid med en läkare, men det enda som skulle kunna hjälpa är antingen att börja äta p-piller eller att bli gravid. 

Även om de skulle göra en utredning så finns det ingen behandling om man försöker bli gravid. Ja, jag fattar ju det också. Hon jag fick prata med var snäll och förstående, men det känns lite tröstlöst bara.

Men... på det igen.

Bra svar du fick, då blev ju allt genast lite lättare!;)

Ja på det igen och igen och igen!:)
  • Kirsten
    annajenni skrev 2014-04-11 12:03:21 följande:

Tack vad gulliga ni är! Får lite dåligt samvete att jag är aktiv här nu när jag fått positivt...men det är väl så kanske. Vi har försökt så länge så man ställer sig bakom och bara läser i sin sorg, sån är jag iaf. Ni ska veta att jag läst hela tråden sen jag hittade den för länge sen och tänker och ler och gråter med er här bakom skärmen även om jag inte skrivit så mycket. Nu SKA det här fostret överleva! Det är bara så! Det känns som det har vart några plus nu så nu låter vi trenden fortsätta tjejer! Ligg ligg ligg! :) massa kärlek och tacksamhet/ Anna

Jättegrattis!:) Du ger hopp!:) Får jag fråga hur länge ni försökt, med missfall och allt? Nu finns det inget annat än att allt ska gå bra!:)
  • Kirsten
    annajenni skrev 2014-04-11 19:46:31 följande:
    4 år ungefär två MA och ett missfall. Bim i morgon och nu fick jag lite beiget slem på pappret så nu har jag världens noja....
    Nä sluta noja, nu måste det bara va er tur!:) Jag håller alla tummar jag kan och hoppas på att livet äntligen är rättvist, nu ska ni få er bebis! Grattis igen!:)
  • Kirsten
    kathen skrev 2014-04-17 08:27:28 följande:

Hej igen tjejer!

Är tyvärr tillbaks här eftersom jag fick mitt tredje missfall igår. Var i v 4+4 så hann knappt vara gravid i en vecka.

Började blöda ungefär som vid mens medans jag satt på jobbet och det fortsatte blöda resten av kvällen och natten. Som tur är så gör det inte lika ont som vid mina tidigare missfall där jag var längre gången. Har ringt MVC för att avboka ultraljudet som jag skulle få i v 8 och istället boka VUL för efterkontroll. Ska även be om att få en utredning, nånting måste ju vara fel... Misstänker att jag är överfertil eftersom jag alltid blir gravid på första eller andra försöket. Läste att överfertila kvinnor ofta får upprepade missfall så det kan ju vara det... Men vill ändå kolla ifall det är något annat fel på mig eller sambon.

Nu ska jag masa mig iväg till jobbet... Tänker inte sjukskriva mig denna gång eftersom jag inte är lika ledsen som vid dom förra missfallen och för att jag ändå är ledig fredag-måndag. Tur i oturen antar jag..

Beklagar, vilken skit! Jag hoppas ni kan få nån slags hjälp och svar varför det blir så där. Kram!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?