Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Lycka till nu ni som ska till sjukvården och ni som ska kontakta dem idag!! Tänker på Er

• Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-02-10 11:34:25 följande:

Allt såg bra ut för oss! 8+1 , "bara" 5 ångestfyllda veckor kvar tills man är på "säkra" sidan....

Skönt att allt såg bra ut idag:). Håller vi tummarna!
  • Blåsippan84
    Tess1984 skrev 2014-02-10 22:25:43 följande:

Hejsan tjejer. Får man hänga på? Jag och min sambo hade två missfall förra året och nu tänkte vi börja prova igen. Eller vi har redan börjat och jag hade ägglossning för några dagar sedan. Samtidigt som man är förväntansfull känner man ångest och oro inför en ny graviditet, jobbigt att känna så =( 
    Ovissheten är jobbig, fast att jag känner hopp ibland är det svårt att tänkta positivt...
    Kram till er alla som kämpar... 

Hej. Beklagar dina mf men välkommen hit. Tycker att det är ett bra forum där vi stöttar varandra i med å motgång!

När hade du dina mf?
  • Blåsippan84
    Tess1984 skrev 2014-02-11 12:24:10 följande:
    Hejsan, tack så mycket!!
    Ja det känns väldigt bra att man kan skriva här inne och få lite stöd och peppa varandra.
    Jag hade första missfallet i vecka 5 och andra missfallet i vecka 6 som upptäckes på ultra i vecka 13, så jag gick i flera veckor och trodde att allt var bra, det var en tuff tid som jag inte vill uppleva igen och det tog flera veckor innan jag blödde ut alla rester, men man får försöka tänka positivt det betyder ju inte att nästa graviditet ska slut på samma sätt... 

Kramar 
    Jätte tråkigt att höra. Jag fick mitt mf i dec, v 8. Min man sa i helgen att det skulle varit mkt tuffare och fått veta om det vid ett ul, för då bygger man ju upp att man ska få se pyret. Måste varit jätte tufft!! Blev du gravid fort efter första mf?

Vår Son och mf gick på första försöket. Väntade en mens å sen försökte vi på "riktigt" förra mån, med äl å massa sex vid äl. Men det tog sig inte. Blev lite nere precis då, eftersom maken jobbar borta i v så kommer vi inte kunna pricka in äl förrän i sommar. Men vem säger att det blir ngt då? Så tänker jag vid mina "mörka" stunder. Men oftast tänker jag just nu inte så mkt på det, men lär väl bli vid BIM.
  • Blåsippan84

Såg att många testat clearblue rosa äl test. Jag körde sist med de lila, men trots vi sexade till det dagarna innan å på äl så blev det inget. Skulle väl ändå inte blivit någon bebis men undrar om det är stor skillnad på dem?

• Blåsippan84

Trevlig helg på er tjejer. Läst ifatt lite idag och många verkar ha känt sig nere. Vill bara skicka stor kram. Livet kommer så smått tillbaka efter mf men fötterna kan lika snabbt slås bort, vilket ni alla nog kan hålla med om. Jag har "mått" bra denna v till en kompis igår, som jag ej sett på 6 mån å inte pratat med sa "du är inte gravid". Jag känner mig just nu inte ledsen men med den plötsliga frågan kom tårarna.

Snacka om att kompisen fick lite ånger efter;).

Hoppas alla får en bra helg. Själv ska jag jobba lör-sön:/.

• Blåsippan84
    Bambi32 skrev 2014-02-14 18:18:34 följande:

Jaa det förstår jag man blir ledsen av, när man blir påmind så snabbt utan förvarning! Jag tillåter mig att vara nere och nu ligger jag i sängen och kollar serier på min padda. Innan mf kunde jag ha sådana här dagar oxå (borde seriöst kolla upp pms) Karln är förstående och köper middag och marängsviss nu som jag beställt..så jag har det rätt bra ändå. Lätt att glömma vad man har när man hela tiden tänker på "vad man inte har". Kram till er alla där ute. Hoppas allas hjärtan mår bra idag på alla ?dag!

Ja detta med PMS, haha. De första två åren hi var tillsammans fattade min make inte att det var PMS. Inte jag heller. Nu brukar han säga när jag blur fly förbannad eller stor grinar för inget "jaha har du PMS nu". Men just i stunden blir jag ännu mer frustrerad å säger "nej det är inte pga PMS" för just i stundens hätta hjälper det inte om han säger så för jag är helt ilsk/ledsen av söka hormoner. Men när dagen väl gått så brukar det lätta å då pratar vi om det. Men oj så jobbigt det är de där dagarna precis innan. Tur med karlar som förstår;)
  • Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-02-15 09:17:29 följande:
    Jag provade femal balans samt rosenrot och det funkade på mig!

PMS är hemskt . Speciellt innan man förstår vad det är man har.

Jag gick bara runt och kände mig olycklig och förstod inte varför...
    Just det. Femal balans åt jag för ca 7 år sedan. Men glömt bort efter graviditeten med sonen som snart är 5 år, hehe. Kommer dock inte ihåg om jag mådde bättre. Kanske ej ska äta det nu när man hoppas bli gravid framledes?
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-02-15 10:18:17 följande:

Nu tog jag ett nytt test, åter negativt. 15 dagar efter äl, så nu känns det kört. Så nu tar jag en treo mot mina sega huvudvärk och inväntar mensen...

Kramar
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?