Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mimmih skrev 2014-02-06 01:31:37 följande:

Åh, jag måste få dela med mig av lite bra nyheter!

Var hos läkaren idag och fick svar på mitt sista HCG, det var på 4! Nog för att det inte var så överraskande eftersom jag har fått mens, men det var skönt att få ett avslut på det. På fredag ska jag göra VUL för att se att resterna har kommit ut. Och sedan det bästa av allt: Jag fick en remiss för att mäta bl a progesterohalten! Jag har sedan innan misstänkt att jag kan ha hormonell obalans, så missfall eller ej, ska det bli skönt att få kollat det. Och OM jag nu har brist, har vi ju koll på det redan efter endast ett missfall. Känns väldigt bra efter läkarbesöket idag!

Så skönt att någon får träffa en läkare som lyssnar och tar allvaret på det hela!! Hur kommer det sig att de redan vill göra utredning eller var det helt enkelt en förstående doktor:)?

Underbart!!
  • Blåsippan84

En fråga. Hur länge får man flyga om man är gravid? Sådan lust att boka resa till i höst men tänk om man blir gravid? Fast man kan ju inte gå å tänka "om" hur länge som helst.

• Blåsippan84
    mimmih skrev 2014-02-06 20:16:01 följande:

Någon som vet vad testet på sköldkörteln heter på läkarspråk? Nyfiken på om dom tog det på mig.

Tsh, t3 och t4. Thyreoidea prover. Hypotyreos heter underproduktion av sköldkörteln
  • Blåsippan84

Då var det snart helg. I em kommer en gravid kvinna och ska ev köpa vår vagn. Se hur det känns. Sen tänkte jag unna mig ett stort glas rött;).

Nu känns det bra att jag ej plussade denna mån då vi ska fira min 30 årsdag imorn med familj. Skönt att ta ett glad vin till maten å ingen ska behöva fråga varför man skulle tacka nej.

Trevlig helg på er sen tjejer!!

• Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-02-07 12:39:19 följande:

Trevlig helg allihop!!!

Jag börjar bli nervös inför måndag. Har en olustig känsla i kroppen och mår inte alls lika illa som förra veckan :/

Men får hoppas att allt är som det ska så har man 5 ångestfyllda veckor kvar innan v 12 är slut..

Kommer ej ihåg, vad skulle du göra på mån? Förstår att man noterar varje känsla att något kan vara fel. Innan mf så var man lite mer naiv. Hoppas dina instinkter är fel!!

Ja för det mesta mår man bra men sen kan en kommentar, vid mens eller liknande dra undan fötterna på en forfarande. Tjejen som kommer verkar väldigt rar iaf. Ska försöka inte bli bitter ikväll;). Tack. 30 på söndag. Whopwhop;)
  • Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-02-07 13:21:29 följande:
    Blir du bitter får du ta ett extra glas!

Ska skriva in mig och göra Vul ... :/
    Åh vad skönt att få göra vul. Men förstår att man blir orolig. Håller tummarna!!

Nu är det såld. De ville inte pruta. Jätte gulligt par. Så vi är nöjda;). Känns alltid pirrigt när någon ska komma hem så där. Men ska nog fira med ett glas vin ikväll;)
  • Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-02-07 17:33:51 följande:
    Ja dom är väldigt generösa m ultraljud! När jag var gravid m sonen gick jag v säkert på 3 st efter v 12 pga oro:p

O vad skönt! :)
    Men så bra! Underbart när vården tar ens känslor på allvar. Har du haft

Flera mf eller är de bara generösa?
  • Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-02-07 18:51:13 följande:
    Nej bara ett som var nu i höstas. Eller ja bara o bara. Inte bara såklart.

Men jag lider ju av någon form av åkomma.

Oroar mig så att jag blir gråhårig för massor av saker innan jag blev gravid oroade jag mig för sjukdomar hos mig själv, jordens undergång och sådana konstiga saker. Sen blev jag gravid och oroade mig konstant efter att det skulle va nå fel. Att jag läckte fostervatten. Att navelsträngen va runt halsen. Etc etc etc... Är orolig i själen tror jag :) nu har jah återgått till att vara hypokondrisk. Ibland, men inte så ofta som jag fasade för innan, oroar jag mig för att mitt barn ska bli sjukt eller att han är det.. Men mest är jag orolig över sjukdomar hos mig själv .. Men det har blivit mkt bättre :)

Så min barmorska var väldigt förstående kan man säga :)
    Så skönt med en förstående bm!! Lycka till nu på mån!!
  • Blåsippan84
    Bambi32 skrev 2014-02-07 17:11:02 följande:

Gott med vin :) har kompisar över ikväll med en 2 månaders. Vet ännu inte hur jag kommer ta det. Sist vi såg var jag nyplussad och att hålla i bebisen då kändes "snart min tur" men jag tar också ett glas ikväll och ska va nöjd över att jag är frisk i övrigt, att det är fredag och jag har en fantastisk man! Grattis i förskott :)

Hur har det gått att träffa bebis? Hoppas det gått bra. Förr eller senare är det vår tur!!
  • Blåsippan84
    SaandraR skrev 2014-02-09 11:44:04 följande:

Kikar in här , va ju ett tag sen nu..nyfiken hur det går för er tjejer!

Är det någon som vet om man får hjälp om man ringer gyn och säger att jag endast haft ägglossning 2 gånger sen skrapningen i september?

Skulle haft äl i tisdags och testen är starka men det slår aldrig om :/

Vet dessvärre inte. Vet du hur du haft med äl innan mf? Ring och kolla med dem tycker jag!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?