Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Och här sitter jag och plågar mig själv framför livet på bb från uk på 5an. Sitter å bara stor grinar. Dels att det är så fantastiskt samtidigt gråter över vår förlust. Tur att maken å sonen är på simskolan, så som jag ser ut nu;). Haha

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-01-19 14:51:19 följande:

Tack för att du delar med dig av informationen. Tror jag ligger i riskzonen och har inte tänkt på det.

Har Levaxin med sköldkörteln att göra? Säkert någ

Yes. Har du för lågt sköldkörtel hormon sätter de in levaxin. Jag har ätit det sedan jag var 16 år. Gick på kontroller några år innan de satte in det. Symtomen jag fick var konstig trötthet (brukar förklara den som bomull i huvudet), började gå upp i vikt å tappade hår. Kände mig även deppad. Men med medicinen försvann detta. Har dock fått justera den genom åren.
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-01-19 14:17:31 följande:
    Jag har lätt att bli illamående om jag blir för hungrig så jag har svårt att se hur jag skulle klara 5:2 faktiskt. Nu är jag taggad inför pulver, lådan bör komma med posten imorgon.
    Tur att alla är olika:). Jag har testat pulver för några år sedan men klarade det ej så många dagar. Jag drack då nutrilette. Men dessa var söta "choklad" drinkar. Jag är ej så förtjust i sött. (Min last är chips å pommes;) så jag kände att jag behövde varm mat. Men finns ju varma pulver soppor också. Men dessa har jag aldrig provat.

Nu ska jag gå å förbereda dietdagen imorn. Koka tomatsoppa till lunch. Lycka till. Uppdatera mig gärna hur det går:)!!
  • Blåsippan84
    mimmih skrev 2014-01-19 17:51:56 följande:

Vad inspirerad jag blir av att ni tar tag i vikten, nu ska banne mig jag också göra det! smile1.gif Det är ju bara två veckor sedan mitt missfall så jag har inte kommit igång med träningen än, ska göra det nu efter tips om att det kan få fart på resterna som ska ut. Men jag ska bli lite bättre med maten. Jag har inte så många kilo att gå ner, typ 4-5 kg, men jag vill inte ha med mig dom in i en ny ev graviditet. Tror att jag ska börja med att ta bort snabba kolhydrater och får jag inget resultat, ska jag testa 5:2 precis som du, Blåsippan84.

Kul med någon mer som tänkt köra detta. Har en del kollegor å kompisar som gjort det å gått ner en hel del tillsammans med träning.

Tycker det är roligt att hitta recept med låga kcal å sen förbereda på sön så det inte blir så mkt pyssel med det under v när man är hungrig. Som sagt så märkte jag att jag blev hungrig på natten första v. Därför räknade jag om så jag tar 1 dl yogurt med 25 g blåbär vid 19 tiden. Vet inte om det är "regelrätt" att äta så sent men annars pallar jag inte å gått ner ändå;). Denna v blir det mer träning. Förra v var jag sjuk. Inte varit nere på 68 kg sedan i våras så vore kul om jag nådde dit på fre eller v efter;). När ska du börja?
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-01-19 19:40:37 följande:
    Jag kör modifast, körde det fyra veckor för några år sedan. Det jobbigaste är tråkigheten, speciellt på helgerna... Men jag äter varm soppa till lunch och middag, det är viktigt.
    Låter ju mkt bra med varm soppa:). Hur smakar de? Kanske man skulle köpa hem som komplement om smaken är ok:).
  • Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-01-20 18:18:46 följande:
    Här är mitt test bim -3, man ser inget alls nästan!

Jag hejar på dig! php6YCEpS51158.jpg
    Tycker jag skymtar ett streck? Hoppas ni som går å väntar. Själ har jag 1 v kvar nästan.
  • Blåsippan84
    SaandraR skrev 2014-01-21 06:00:23 följande:

Och där kom mensen :( tror det kan va tidigt mf..kom lite klumpar, eller mer som sega "trådar" hade så i slutet på förra missfallet...fyfan idag är jag ledsen :(

Kramar
  • Blåsippan84
    Mommy1986 skrev 2014-01-21 17:51:28 följande:

Jag har konstant molvärk och varje toabesök tittar jag efter om mensen kommit, men det är ännu en vecka kvar till bim! Jobbigt denna väntan...

Samma här. Har känt av mens liknade värk samt har jag tränat får jag ont i mina fogarna sedan 2 dagar tillbaka. Snacka om att jag tror jag håller på att bli hypokondriker;)
  • Blåsippan84
    lillaskräp skrev 2014-01-21 17:24:19 följande:

Jag hänger gärna på här!

Fick missfall i v 6 förra veckan efter 1,5 års jobbiga infertilitetsbehandlingar. Vi är förkrossade minst sagt :(

Har i alla fall fått godkänt av min läkare att börja med behandlingen, så förhoppningsvis får jag ägglossning i Februari så vi kan försöka igen.

Beklagar mf. Men varmt välkommen!!
  • Blåsippan84
    pelagonia skrev 2014-01-21 21:21:03 följande:

Hej! 

Hoppar gärna in här efter ett tips :)

Är en tjej på nyss fyllda 39 år. som bor i Skåne Jag Fick konstaterat MA den 8 Januari då jag trodde jag befann mig i vecka 11. Fostret hade då varit dött i sedan v 6. Åkte in för jag fick rosa röda flyttningar. Blödde mycket och fick värkar från och till mellan den 10-17 Januari. Nu har det kommit pyte lite varannan dag. Har tagit Gravtest om är nu mycket svagt.

I med min ålder så kör vi gång direkt vid ÄL, även om jag fr det nu efter missfallet. Skall om några i slutet av veckan börja kolla ÄL tester.

Har annars två pojkar på 4 och 7 år och längtar efter en trea.

Ha en bra kväll !! 

Viktor 070103 & Theodor 090331
    Beklagar ditt missfall och välkommen. Hoppas din äl hoppar igång snabbt så ni får göra ett nytt försökt:).

Har du också en -09 som heter Theodor:)? (Stod med ljusgrå text längst ner)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?