Karro2014 skrev 2014-02-16 19:44:25 följande:
Blåsippan84: tack, det värmer!!! Ja, samma här.. Fast jag låg hela fredagen o grät o grät, börjar ju o kännas lite lättare.. Men de e mycket som påminner en om graviditeten o missfallet. Ex: Min kusin ringde mig i tisdags o berättade att hon väntar barn o är i v:18, sen är de ju många bekanta, grannar o arbetskamrater som är gravida med... Men man får bara se det positiva i det hela! Snart kommer dagen där vi står där med... =) Det jobbigaste som jag känner är att mitt sambo jobbar utomlands och skall åka iväg imorgon o jobba, iofs kommer han hem på torsdag igen men jag har ju mina nära o kära som bor i samma område som mig, sen vet jag ju att jag har han ett samtal bort.. Sen kan det nog vara bra med att försöka bearbeta de både med honom och själv..
Jobbar han alltid utomlands? Min man jobbar på annan ort så vi kan ej pricka in äl innan sem. Ev lever någon liten spermie ett par dagar å prickar rätt, men tvivlar på det.
Vi har en pojke på 4,5 år och alla har tjatat de senaste 2 åren varför vi ej skaffat syskon, men tiden har ej varit rätt. När vi väl nu skulle börja så blev det mf direkt. Kollegorna vet om det eftersom jag blev borta nästan 2 v fr jobbet. På ett sett är det bra för nu tjatar de inte om syskon. Däremot stirrar alla på mig när någon kollega fått bebis å det kommer kort (ca 4 st som fått barn sedan jan). Å som jag skrev tidigare ville en kollega berätta för mig först om din grav för att jag inte skulle "bryta ihop" (som om världen snurrade kring henne?) detta var för två v sen. Och jag grät nästan hela den kvällen för jag kände mig misslyckad. Men men. Oftast känns livet bra men fötterna kan slås undan fort fortfarande.
Kommer bli bättre!!!