Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Karro2014 skrev 2014-02-16 19:20:15 följande:

Mimmih: ja precis=) de är nog viktigt att vara och se de positivt...men som sagt alla är olika men d är så jag fungerar i allafall.. Jag kan ju bra säga det att vilken tur att jag har tagit semester o har det hela denna veckan som kommer, hade ju inte kunnat jobba imorgon.

Beklagar verkligen:(. Jag förstår att du ej skulle kunna jobba. Jag var sjukskriven först 5 dagar men blev 4 dagar till pga feberinfektion. Gråt gråt gråt om du känner för det!! Jag grät nästan konstant i tre dagar. Sen blev det lite lättare men kunde få gråtattacker flera ggr per dag v efter. Kan fortfarande bli ledsen, helt plötsligt om något oväntat påminner mig om det. Trots att det gått 2,5 månad.

Många kramar
  • Blåsippan84
    Karro2014 skrev 2014-02-16 19:44:25 följande:

Blåsippan84: tack, det värmer!!! Ja, samma här.. Fast jag låg hela fredagen o grät o grät, börjar ju o kännas lite lättare.. Men de e mycket som påminner en om graviditeten o missfallet. Ex: Min kusin ringde mig i tisdags o berättade att hon väntar barn o är i v:18, sen är de ju många bekanta, grannar o arbetskamrater som är gravida med... Men man får bara se det positiva i det hela! Snart kommer dagen där vi står där med... =) Det jobbigaste som jag känner är att mitt sambo jobbar utomlands och skall åka iväg imorgon o jobba, iofs kommer han hem på torsdag igen men jag har ju mina nära o kära som bor i samma område som mig, sen vet jag ju att jag har han ett samtal bort.. Sen kan det nog vara bra med att försöka bearbeta de både med honom och själv..

Jobbar han alltid utomlands? Min man jobbar på annan ort så vi kan ej pricka in äl innan sem. Ev lever någon liten spermie ett par dagar å prickar rätt, men tvivlar på det.

Vi har en pojke på 4,5 år och alla har tjatat de senaste 2 åren varför vi ej skaffat syskon, men tiden har ej varit rätt. När vi väl nu skulle börja så blev det mf direkt. Kollegorna vet om det eftersom jag blev borta nästan 2 v fr jobbet. På ett sett är det bra för nu tjatar de inte om syskon. Däremot stirrar alla på mig när någon kollega fått bebis å det kommer kort (ca 4 st som fått barn sedan jan). Å som jag skrev tidigare ville en kollega berätta för mig först om din grav för att jag inte skulle "bryta ihop" (som om världen snurrade kring henne?) detta var för två v sen. Och jag grät nästan hela den kvällen för jag kände mig misslyckad. Men men. Oftast känns livet bra men fötterna kan slås undan fort fortfarande.

Kommer bli bättre!!!
  • Blåsippan84

Grattis Viljan!!

Här har vi fått en glad nyhet maken har fått jobb i stan. Så då ska det väl bli lättare att pricka in äl;)

• Blåsippan84
    dreams85 skrev 2014-02-18 11:27:13 följande:

Usch, deppkänslor idag!

Gick upp med lite saker till vindsförrådet och såg alla bebisgrejer som står där och blev bara så himla nere. smile4.gif

Babysitter, babygym, liggdel till vagnen och alla lådor med kläder, allt som vi sparat i väntan på ett litet syskon. Skulle ju komma ett i juni om allt gått bra första gången, eller i september om det gått bra andra, men nu är man är inte alls gravid och ett lillasyskon känns väldigt avlägset. Kommer nog dra mig för att gå upp på vinden, det blir bara en påminnelse om hur mycket man längtar. Nu känns det så surt att alla grejer står och tar plats och samlar damm och man vet inte ens om man någonsin får använda dem igen.

*kramar* man måste ha Depp dagar!! Det jobbiga är att de dyker på en när man i land minst anar det. Du kommer få använda om framöver!!
  • Blåsippan84

Skrev för tre v sedan om en kollega som var lite "stursk" för hon var gravid. Varit ledig två dagar efter helgjobb. Fick veta att hon i fre fick reda på att fostret ej levde vid ul. Usch så ledsen jag blir för hennes skull. Livet är allt konstigt.

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-02-21 08:27:18 följande:

Och igår träffade jag på en som gnäääällde över lillasysters sömn!!! Blev så otroligt ledsen och provocerad. Jag hade gärna bytt mina tårar mot lite sömnbrist och gå på kaffe!!!!!! Had

Min syster gjorde lika 3 v efter vårt mf. Det fick min man att börja gråta. Det är enda gången han har gråtit för vårt mf. De fattar ej hur det berör oss som fått mf med deras gnäll
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-02-21 13:44:24 följande:
    Fast jag måste faktiskt säga emot er lite på den här punkten. Folk måste få leva i sin egen verklighet!

Nu riktar jag det här till flera av er som kommenterat ämnet och inte till någon specifik. Men man kan inte förvänta sig (tycker jag) att alla alltid ska glömma sina egna problem till förmån för de som ev har det jobbigare. Ska den som är i en relation aldrig få berätta att den grälat med respektiven av hänsyn till den som precis skiljt sig eller blivit änka eller alltid varit singel? Ska den som är gravid aldrig få må dåligt över helvetisk foglossning eller kräkningar för att andra inte är gravida. Eller få känna sig sjukt sliten av sömnbrist för att andra inte fått barn. Eller den som har ett jobb aldrig få gnälla över det för att någon annan är arbetslös. Ska vi svenskar aldrig få gnälla över någonting för att folk i Afrika har det så sjukt mycket jobbigare i allt?

Självklart förväntar man sig en viss medkänsla med de som nyligen varit med om något jobbigt, d.v.s. man kanske inte ska gnälla om något kring graviditet och barn precis när någon fått missfall men hur länge ska man leva i sådan tystnad? Det är inte rimligt i vårt samhälle helt enkelt.

Och alla är inte så känsliga heller. Jag skulle aldrig ta illa upp över att någon som är gravid uttryckte att det var jobbigt, vare sig den personen vet om att jag fått två missfall eller inte. Jag blir inte mindre gravid för att någon annan är det eller blir det.

Så, jag hoppas att man får säga emot någon även i en sån här stöttegrupp men jag vill bara ge en annan vinkel på hur man kan uppfatta något.
    Klart alla har sina problem, och men är ju själv ofta uppslukad i sitt. Blev bara lite mkt i julhelgen när min syster visste hur ledsna vi var efter mf. Vi tog hand om deras lille guldklimp så hon skulle kunna få vila och vi kände då ännu mer hur vi ville ha en egen.
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-02-24 18:12:22 följande:
    Va vill du inte sitta på jobbet och berätta att du har älflytningar och måste hem och ha sex. smile5.gif
    Ska öppna morgonkaffet på jobbet med det imorn????. Eller inte??, hehe
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?