Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mimmih skrev 2014-01-22 21:21:23 följande:
    Ja, verkligen! Idag är en bra dag, det gäller att njuta, för det går ju tyvärr fort neråt i dessa dagar?

Blir lite nyfiken på det, får ni andra inte gå och mäta HCG regelbundet? Verkar inte som att alla får det. Jag har fått mitt kollat en gång i veckan efter missfallet och får fortsätta med det tills det är nere på normal nivå, dvs 0-5. Det känns skönt, tycker jag!
    Fick inte träffa någon eller några prover vid mf. Bm sa bara när jag ringde "om det är mf så märket du det snart om du börjar blöda mer. Och om det mf så kan vi ändå inte göra något. Kontakta oss om du fortfarande blöder om en v. Många ser det som ett barn i magen när man får ett plus men så tidigt kan man egentligen ej tänka så, hur krast det än låter". (Fick mf i v 7-8)

Usch nu börjar jag gråta:(. Väntar in BIM i nästa v å nu bara kom känslorna över igen. Hur "kall" den bm var när jag ringde å blir det så igen? Kommer fan bli förkrossad!
  • Blåsippan84
    lillaskräp skrev 2014-01-23 17:52:43 följande:

Åh vad det är tungt idag :(

Har tappat tron totalt. Och insåg att min man inte kommer bli pappa innan sin 30-årsdag i oktober. Jättelöjlig sak att hänga upp sig på, men hade aldrig kunnat tro att det skulle bli så när vi började för nästan två år sedan..

Klanernas ska kunna hänga upp sig på en sådan sak. Å vissa dagar är värre än andra. Kramar
  • Blåsippan84
    Belly skrev 2014-01-23 18:17:51 följande:
    Usch så känslokallt sagt! Blir ledsen av att läsa det här..man får se och känna hur man vill om sitt plus. Det skulle ju blivit ett barn vare sig det är tidigt eller ej. Man får vara hur ledsen man vill.

Vad trött och ledsen jag blir på personer som jobbar inom vården men inte kan ha lite empati för andra.
    Ja du:(. Sovit dåligt inatt för jag tänkte på mf å om vi kanske får det igen. Ej tänkt så innan men nu så nära BIM så funderar mer.

Jobbar själv som ssk p märkt vid några tillfällen att jag gör precis som vården säger, på gott å ont. (Tex Skickades hem 1,5 h innan sonen föddes då gynläkaren sa att vi skulle höra av oss dagen efter utan att ens se hur öppen jag var. Höll på att föda hemma efter 23 h värkarbete med sambon). Om det blir mf igen ska jag stå på mig å kolla blodprov
  • Blåsippan84

En fråga tjejer. Kan man få positivt äl 9 dagar efter äl? Testade gravtest som var neg. Stack ner en äl stick å den ger utslag.

Har sån molade värk i tjejmagen sedan 3 dagar tillbaka. Aja märks väl på tis vid BIM om inte annat;)

• Blåsippan84
    mimmih skrev 2014-01-23 21:40:33 följande:

Doktorn ringde med resultat av gårdagens blodprov. Mitt HCG är nere på 14! Wohooo vad glad jag blir!

Heja heja:)
  • Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-01-23 21:40:26 följande:
    Nej men varför skulle du få pos ÄL test om du hade ÄL för 9 dagar sen?

Du kanske är gravid!! :)
    Tänker också att det ej borde ge utslag;). Men ska ej hoppas för mkt.
  • Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-01-23 21:46:50 följande:
    Hur starkt var strecket ?
    Mobilen skuggar ljuset så det var lite starkare i verkligheten. Men visst ej två jätte starka streck
  • Blåsippan84

Det var blankt i tors förra v. Hade positivt äl i mån förra mån vid äl, men då var det ju jätte starkt. Aja. Stack ner en sån sticka när jag ändå hade, haha. Visar sig i nästa v:).

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?