KAN alla kvinnor amma?
Jag undrar ifall det är så att inte alla kvinnor KAN amma (rent fysiskt)... Kan bara vissa amma?
Jag undrar ifall det är så att inte alla kvinnor KAN amma (rent fysiskt)... Kan bara vissa amma?
Gå nu inte och oroa dig för detta för mycket så det sätter sig i huvudet så att du till slut får svårt att amma.
Det gjorde det på mig och jag hade väldigt svårt att amma mitt första barn i början.
Jag tror de flesta kvinnor kan amma. Så gott som alla faktiskt.
Om amning var det enda som omgav oss, om inga andra alternativ fanns, om alla flickor från de var små enbart såg amning och de utgick från att de kunde amma som alla andra.
Men som samhället ser ut idag - nej. Jag tror det kommer bli färre och färre som ammar. Tyvärr.
Nej, alla mammor kan inte amma. Finns flera olika anledningar.
Med min dotter så fick jag ingen hjälp alls, så hon sög sönder mina bröstvårtor och jag fick mjölkstockning så jag slutade amma efter ett par veckor. Nu med sonen fick jag jättebra hjälp, mjölken kom igång bra men han var tung för tiden (stor pojke) och behövde ändå tillägg från början.. det blev väldigt stressat och krångligt samt att jag blev deprimerad av hela situationen så jag slutade amma efter ett par veckor.
Hade jag fått hjälp med dottern så hade det säkert gått, men nu gick det inte = kunde inte amma.
Hade jag inte blivit deprimerad av att amma sonen så hade jag fortsatt, men nu gick inte det = kunde inte amma.
Kan man inte amma så är det så och man behöver inte känna sig dålig för det.
Vad bra! Toppen! Genomförde aldrig amningskursen jag gick på, så är inte så jättepåläst heller. Men jag vill verkligen amma, så jag skulle bli väldigt besviken ifall det visade sig att jag inte har tillräckligt med mjölk eller liknande.