• Anonym (:()

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
  • Jkpg Deluxe
    Anonym (mjiji) skrev 2013-05-10 20:56:58 följande:
    Jag har förståelse att det är svårt för dig att lämna och att det är svårt att förstå vad som sker.

Rädslan att inte kunna skydda barnet om det döms till umgänge är hemskt. Jag skulle ha svårt att lämna en man som slår mina barn för jag skulle inte vilja låta honom ha okontrollerat umgänge. Jag skulle gå och prata med soc och förklara läget och be om hjälp att komma bort och så mannen fick behandling  
  • Envira

Kan man inte anmäla denna tråd så att polisen kan försöka få fram IP-nummer och hitta ts barn? Det är ju  faktiskt barnmisshandel det handlar om.. 

• Anonym (!!)

Du måste polisanmäla detta och visa märkena han ger din dotter.

Du måste lämna honom

• ummabdilleh
    Envira skrev 2013-05-10 21:07:42 följande:
    Kan man inte anmäla denna tråd så att polisen kan försöka få fram IP-nummer och hitta ts barn? Det är ju  faktiskt barnmisshandel det handlar om.. 

Herregud vad folk blandar sig i . Ge t.s andra råd än anmäla och lämna. Man kan undra hur många olyckliga folk det finns på detta forum som önskar andra ska vara lika olyckliga som de själva. Dessutom kanske kvinnor borde prata med sina män och kolla så de tycker samma om livet, barnuppfostran m.m innan de springer och skaffar barn och sen klagar. Lär er nåt nån gång
  • The past is now
    ummabdilleh skrev 2013-05-10 21:15:43 följande:

Herregud vad folk blandar sig i . Ge t.s andra råd än anmäla och lämna. Man kan undra hur många olyckliga folk det finns på detta forum som önskar andra ska vara lika olyckliga som de själva. Dessutom kanske kvinnor borde prata med sina män och kolla så de tycker samma om livet, barnuppfostran m.m innan de springer och skaffar barn och sen klagar. Lär er nåt nån gång

Jag lägger mig i mer än gärna när BARN misshandlas! Oavsett kultur!
  • MinaE

Hon litar inte på honom, hon väljer att intala sig själv att lita på honom eftersom det blir så jobbigt annars..

Tyvärr och troligen måste något drastiskt ske..

Ts, du har normaliserat din man, även om du inte gillar det han gör och mår dåligt av det så väljer du att blunda.
    Du skadar ditt barn.

Man kan se i ditt svar som du skrev för ett par timmar sen att du ursäktar han förminskar våldet och försvarar honom " Det är inte så illa i verkligheten" Han slår inte i ett sträck eller hårt..  

Det spelar ingen roll om han slår en dag i taget en gång eller tio gånger på en dag, ett slag är ett slag.
    Inte heller spelar styrkan någon roll, ett slag är ett slag.
    Ett blåmärke ett blåmärke. 

Du tyckte troligen att det såg illa ut i skrift, men.. : Det är lika illa som det såg ut då du skrev det, jag lovar.

Vakna upp och sätt stopp för misshandeln..!

Både du och ditt barn tar skada.

• Johans Pillerill
    ummabdilleh skrev 2013-05-10 21:15:43 följande:

Haha seriöst?! Klart som dunderhonung att hon ska anmäla om barnen blir misshandlade!! Eller vad föreslår du? Att hon ska vara en god kvinna och stötta sin man? Låta honom ha ihjäl barnen till slut? Fy. Jag hade aldrig låtit det gå till fem smällar på en dag - jag hade stått upp för min dotter efter första! Och att man inte slår barnen tycker jag nog man kan ta för givet. Jag kände inte att det var en fråga att ställa innan vi skaffade barn - självklart misshandlar man inte sina barn!!!
  • Anonym (Vakna!)

Vakna, TS!!!

DU är medbrottsling! DU tar inte ditt ansvar som förälder. DU sviker din dotter något kopiöst. DU måste skydda henne, det går före ALLT annat i denna situation!

Nu har du som någon skrev normaliserat din mans beteende. Så tänk tillbaka till innan det hela började. Vad hade du sagt till en person som skrev ditt inlägg? Jag är fullkomligt övertygad om att du sagt att personen skulle skydda sin dotter, ta bort henne från den hemska situation hon hamnat i där ena föräldern skadar henne och den andra i princip bara ser på, ger sin tillåtelse.  

Hur kommer du må om fem år när dottern är nedtryckt till marken genom era respektive svek? Om 10 år? När du blir gammal, hur kommer du känna dig när du tänker tillbaka på hur du lät din dotter fara illa, helt medvetet?

• Indianica

Ska jag vara ärlig har jag mycket svårt att tro att den här mannen kommer vilja ha så värst mycket umgänge med barnet om det nu skulle gå så långt som till skilsmässa. Har man så pass kort stubin som han verkar ha (t ex en stunds tandborsttrilskande kan vara påfrestande, men att knuffas pga det visar hur kort stubin han har). Sedan verkar han ju nu resonera som så att TS borde rycka in när barnet blir jobbigt (så han inte hinner slå det) och har han barnet helt själv är det ju praktiskt omöjligt, det borde han själv inse. Det finns ju faktiskt möjlighet att man agerar som vuxna människor vid en skilsmässa, om nu ens partner de facto inte är spritt spångande galen, men så låter det inte riktigt att TS tycker iaf och är man vuxna vid en skilsmässa kan man faktiskt komma överens om att den ena inte ska ha barnet ensam, blir det en rättegång kan även domstolen fastslå det, vilket jag tror de skulle göra ifall de inser att mannen behöver någon som går emellan honom och barnet när han blir för arg.

Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(