• Anonym (:()

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
  • Anonym (SLAGEN)

Jag är uppvuxen i ett annat land där var det normalt att slå barn..vi flyttade till Sverige när jag var 12.
    Kommer ihåg att jag blev så glad när jag fick reda på att i Sverige får man inte slå barn..men det spelade ingen roll för min pappa slog mig vidare från jag var 1 år till 18!! Jag har fåt PTSD på grund av deta, hittar ALLTID
    fel men som slår,  levde i ett destruktiv förhållande  med misshandeln i 8 år då jag trodde att det ska vara så att alla har det så.
    Jag var jätte ledsen på min mamma som inte gjorde något fast hon visste vad han gjorde!!
    Hon lämnade han när jag fyllde 18 men då var det redan  försänt jag fick men för LIVET!!!

Så för ditt barn bästa lämna mannen och lämna aldrig ditt barn ensam med han!!!
    Hoppas att hon slipper helvetet som jag fick gå genom !!! 

• Anonym (fyfan)

Eftersom du inte gör något åt saken så är DU med på dethär. du låter det ske så därför är du lika delaktig som honom.. HUR I HELA FRIDEN KAN DU GÅ OCH LÄGGA DIG PÅ KVÄLLEN NÄR DU VET ATT DIN LILLA TÖS BLIR MISSHANDLAD?

"vad ska jag göra" är den dummaste jävla frågan jag vart med om. vad tror du själv att du ska göra?

sätt stopp NU! 

• Mamma till 5 underbara barn

Lämna mannen omedelbart om ditt barn är allt för dig ! Polisanmäl honom också ! Du e medbrottsling när du låter detta fortsätta !

• Cherrie

Det är inte ok. Du är lika ansvarig för ditt barns uppväxt som han är. 
    Ni är båda föräldrar och måste vara vuxna och ta ansvar som föräldrar.

Han måste ta sitt föräldraansvar och söka hjälp för sitt beteende: detta kan inte fortsätta.
    Du måste ta ansvar för att ge ditt barn en bra uppväxt.

Ring Socialtjänsten eller föräldrarådgivningen i din kommun och be om hjälp. 
    Det handlar inte om att ta barnet ifrån honom eller att ni måste skilja er (om det inte är vad du/ni vill)
    Det handlar om att söka hjälp för hans beteende och för att få en fungerande familj och uppväxt för ert barn. 

• EnAnonumius
    Anonym (:() skrev 2013-05-10 12:11:24 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(
    Vad du skall göra? Behöver du verkligen fråga detta?
    Din dotter blir SLAGEN för fan, och du frågar vad du skall göra på ett internetforum.

Älskar du ditt barn så samla bevis och lämna mannen och stäm honom för barnmisshandel. Det är vad du skall göra. Det begriper varje mogen förälder som vet vad ANSVAR är för något.

Lämnar du inte mannen och SKYDDAR ditt barn så borde dottern bli omhändertagen, för då är du en lika olämplig förälder som din man. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Maturo

Du måste skämta, om din man misshandlar ditt barn och du behöver ställa frågan på fl. Är detta sant, vet du själv vad du ska göra, gissar jag!

• 123

Din man är störd och slår ert barn. 

Du väljer att leva med en störd man som slår ert barn. 

Vilket är värst?      

• Essien

Jaha då var det fredag igen då. Hej och hå...

• SIN74
    2an skrev 2013-05-10 16:09:49 följande:
    Två alternativ

- familjeterapi

- lämna honom / anmäl till polisen

Du vet bäst själv vad ditt barn behöver.

Du måste stå upp för ditt barn! 
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(