• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • NonnoE

Okej, jag började känna att det ömma i måndags runt en vecka efter ÄL. Vet inte riktigt när jag ska testa. Jag äter provera, å tar då tabletterna dag 12-25 å har då alltid fått mens dag 28. Men nu efter att jag tog pergon så sa min läkare att jag skulle äta provera bara 16-23.. Men sen fick jag ju utslag på ÄL-test dag 18.. Så testar väl nästa vecka någon gång, om inte mensen kommer innan...

• lizaem

Hej alla :) jag dyker också in i tråden!  Vill bli gravid!!
    Har pco och verkar inte få egen ägglossning ofta alls utan bara i undantagsfall och har inte blivit gravid på egen hand  på ett drygt år ..
    (Jag har lyckats bli gravid en gång tidigare då på egen hand efter att ätit mens framkallande tabletter och har en underbar dotter)
    Jag har ätit pergo förra månaden då en enkelkur men fick inte ägglossning bara rejäla kramper i magen under veckor... Sen kom mensen dag 37 (vilket visar på ingen äl tillsammans med blodprovet hos läkaren som visade på 12.4 och sen 4.5... 
    Då fick jag äta dubbelkur pergo  och är idag på dag 28 i menscykeln.. jag var och tog blodprov i torsdags förra veckan och hade ett värde på 174!! vilket va väldigt bra och stark ägglossning.
    Så nu går jag bara och väntar.......och jag vet inte riktigt bim  eftersom jag inte fått utslag på ägglossningstester (?) men som sagt blodprovet har ju bevisat att jag hade äl 
     Men jag antar att bim borde vara imorgon typ..? men vågar inte testa....
     Åååå vill så gärna ha ett syskon till min dotter.. och hoppas så att det kan va nåt på g men är osäker och vill inte bli besviken igen......har blivit del så otroligt många månader....och var helt säker att jag avr gravid förra månaden...vilket var fruktansvärt knäckande när mensen kom och när jag fick blodprov reslutatet,,.
    Bara väntar att detta händer igen....

• NonnoE

Är det någon som vet om ökade flytningar kan vara ett tecken? Man kan säkert få det innan man ska ha mens, men brukar inte få det. Inte så jag lägger märke till det.. Tror jag inte :p Bröstvårtorna ömmar ftf men inte brösten.. :/

• Rue

Nonno- när jag var gravid (fått ett missfall) fick jag mensvärk och flytningar flera dar innan mensen skulle komma, men den dök ju aldrig upp. Och hade bara ont i vårtorna tills v 6-7 typ, då började hela brösten ömma. Så visst kan det vara symtom på ngt bra! Hoppas!

• snosan
    NonnoE skrev 2013-05-31 16:35:31 följande:
    Är det någon som vet om ökade flytningar kan vara ett tecken? Man kan säkert få det innan man ska ha mens, men brukar inte få det. Inte så jag lägger märke till det.. Tror jag inte :p Bröstvårtorna ömmar ftf men inte brösten.. :/
    jag har precis som dig ökade flytningar.. inte lite heller.
    Brukar INTE ha de med pergo, sitter här och hoppas man är gravid... är min första dubbelkur och skulle
    vara så skönt om detta var sista gången jag behövde ta medicinen på ett bra tag.

jag håller tummarna för er! 
  • NonnoE

Tog test idag, "Inte gravid" Trodde faktiskt det hade funkat, har som sagt ömma bröstvårtor, och fått mkt mer framhävande bröstvårtor, om man nu kan säga så ;) har egentligen inga bröstvårtor i vanilga fall, så trodde det var ett starkt tecken. Sen känns det som jag r mer kissnödig å hungrig. Och igår började jag gråta för att min sambo tyckte att jag skulle gå ut med hunden.. Fast jag tyckte det var hans tur..och ökade flytningar som sagt. Men det sitter tydligen bara i mitt huvud.. Nu vill jag bara mensen ska komma om den nu ska det så man kan börja med pergon igen. Vet inte om jag tog testet någon dag för tidigt, men tog Clearblue digital å det ska ju vara så säker ändå.. Eller? :(

• snosan
    NonnoE skrev 2013-06-03 09:23:44 följande:
    Tog test idag, "Inte gravid" Trodde faktiskt det hade funkat, har som sagt ömma bröstvårtor, och fått mkt mer framhävande bröstvårtor, om man nu kan säga så ;) har egentligen inga bröstvårtor i vanilga fall, så trodde det var ett starkt tecken. Sen känns det som jag r mer kissnödig å hungrig. Och igår började jag gråta för att min sambo tyckte att jag skulle gå ut med hunden.. Fast jag tyckte det var hans tur..och ökade flytningar som sagt. Men det sitter tydligen bara i mitt huvud.. Nu vill jag bara mensen ska komma om den nu ska det så man kan börja med pergon igen. Vet inte om jag tog testet någon dag för tidigt, men tog Clearblue digital å det ska ju vara så säker ändå.. Eller? :(
    bara invänta mensen nu och har den inte kommit på 3 dagar ta ett nytt test å kolla!
    Du kan ju vara en låghormonare oxå... jag har kompisar som inte fått plus på stickan förän vecka 10-12

Jag har samma som dig fastän jag är mer grinig än känslig ;) hoppas att min mens inte kommit till på söndag för då ska jag testa... det betyder att jag isåfall är på bim +3
  • Jellybeans

Jag håller tummarna för er som testat, och hoppas att ni tog testet lite för tidigt. så att ni får ett annat resultat senare :)

Jag har en liten fråga, jag tror att jag fick ägglossning igår efter att jag använt pergo, eftersom jag normalt inte har mens och inte vet hur lång min cykel är. När tror ni att jag tidigast kan testa mig/när borde jag få min mens?

• Jellybeans
    Jellybeans skrev 2013-06-03 20:59:23 följande:
    Jag håller tummarna för er som testat, och hoppas att ni tog testet lite för tidigt. så att ni får ett annat resultat senare :)

Jag har en liten fråga, jag tror att jag fick ägglossning igår efter att jag använt pergo, eftersom jag normalt inte har mens och inte vet hur lång min cykel är. När tror ni att jag tidigast kan testa mig/när borde jag få min mens?

Jag funderar på om det kan vara två veckor? eller blir det någon skillnad vid användning av pergotime?
  • NonnoE

Minst två veckor.. Ska jag säga som testade tidigare :p Men jag fick som sagt utslag på ÄL-testet dag 18, en måndag.. Sen vet man ju inte riktigt när ägget släpper ( om det nu gör det) Så fick kanske äL tis eller onsdag tror jag.. Men vet du när du haft det så kan du nog räkna med minst två veckor efter :)

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)