• Rue

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Ska börja med pergotime nästa cykel. Har egen äl men försökt bli gravid ca 2,5 år nu med ett missfall i december. Ska köra 3 omgångar enkel dos och om det inte ger resultat gå vidare till fertilitetsmottagning för vidare behandling. Suck...

• Rue

Har ni alla fått vul tid bokad efter x antal dagar? Då jag har egen äl, om än lite ojämn efter ma, ska jag ju äta pergo för att få starkare äl bara, kan det vara därför jag inte fått vul tid? Gyn varnade för ökad "risk" för tvillingar men det vore bara positivt för oss . Men, borde jag ta ett vul? Vad säger ni som redan börjat?

• Rue

Ok, då är det inte "regel" på vul efter pergo då, bra. Får ju äl av mig själv men hoppas på bättre med pergo, då e det kanske inte så noga vul. Hoppas såklart plussa under min 3 månaders kur men annars känns det bra att få ta upp utredningen igen. Ni som börjat äta tabletterna (börjar på tis) har ni märkt av några biverkningar?

• Rue

Nonno- när jag var gravid (fått ett missfall) fick jag mensvärk och flytningar flera dar innan mensen skulle komma, men den dök ju aldrig upp. Och hade bara ont i vårtorna tills v 6-7 typ, då började hela brösten ömma. Så visst kan det vara symtom på ngt bra! Hoppas!

• Rue

Åh Snozan grattis!!!! Vilken omgång pergo var det?

• Rue

Pling-vad tråkigt! fick du äl denna omgång? Märkte till min glädje att jag fick äl utslag redan på dag 14 med pergo och då brukar det vara 13 dgr till Bim för mig. Så en cykel på 27 dgr denna gång gissar jag på. Inte haft det sen mitt missfall i dec så blev jätteglad- om det inte tar sig är det iaf inte så lång tid kvar tills nästa föesök😄. Hoppas det tar sig snart för oss alla!

• Rue

Vad jag vet så är ju lutealfasen mellan äl och mens nästan alltid samma från månad till månad om man har äl. Tiden från mens till äl kan dock variera. Det är väl inte omöjligt med 10 dagar men det borde ju inte vara mkt kortare än du haft innan... Skriv gärna var dom sa om detta. Tempar du med? Det ska väl visa lite säkrare om man haft äl el ej.

• Rue

Hur mår ni alla? Vart lite tyst några dar. Jag närmar mig Bim på tor- inga symtom alls på att det skulle tagit sig. Men, är ju bara första omgången.

• Rue

NonnoE- låter ju bra med äl på ingående, en midsommarnattsbebis är ju inte fel . Jag fick 3 månaders pergo utskrivet, utan ett ända besök inbokat under tiden. Ok, jag vet ju att jag har äl men borde jag inte egentligen få vul och kolla så det inte blir för många äggblåsor el nåt. Verkar vara väldigt olika varför läkare skriver ut det och hur det följs upp. Sen äter vissa från dag 3, andra 5. Ja ja, min Gyn har vart toppen än så länge på den här långdragna resan så får väl lita på att hon har koll nu med

• Rue

Plussat!😄. Första omgången pergo. Trodde mina symtom var från pergon men gick visst vägen!

• Rue

SoMa72- nä usch vad trist:-/. Äl testen du la upp visade ju att du verkar fått äl iaf så en dubbelkur till kanske är precis vad som krävs!

• Rue

SoMa72- nä usch vad trist:-/. Äl testen du la upp visade ju att du verkar fått äl iaf så en dubbelkur till kanske är precis vad som krävs!

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)