• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • SoMa72

Pling123, hur lång tid tog det innan du fick svar på progesteronprovet? Jag tog mitt idag, hoppas på svar före midsommar...

• trina

Om lite mer än en vecka så ska jag börja på sista kuren Pergotime. Så får vi se vad utfallet blir. Remiss eller fortsätta med trippelkur.

• SoMa72

NonnoE, jag har också Pergostopp över sommaren... Vi får hoppas att det tar sig utan för oss ändå.

• Pling123

SoMa72: jag beställde telefontid en vecka efter blodprovet och då fick jag svaret. Jag fick tre kurer pergo utskrivet så jag har under sommaren, känns bra! Om vi inte lyckas på dessa tre kurer så skulle vi kolla om jag behöver spola äggledarna, hur man nu kollar det..

• SoMa72
    Pling123 skrev 2013-06-17 21:08:20 följande:
    SoMa72: jag beställde telefontid en vecka efter blodprovet och då fick jag svaret. Jag fick tre kurer pergo utskrivet så jag har under sommaren, känns bra! Om vi inte lyckas på dessa tre kurer så skulle vi kolla om jag behöver spola äggledarna, hur man nu kollar det..
    Håller tummarna för att det tar sig för er snart och du slipper spola äggledarna! Antar att de kollar de med vul? 
    Ringde gyn nu och kanske de har svaret till på torsdag, hoppas... 
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Primolut88

Idag har jag varit på vul och inga äggblåsor som var på väg att lossna så det får bli en pergo kur till denna gången med dubbel dos.

• SoMa72
    Primolut88 skrev 2013-06-19 15:36:12 följande:
    Idag har jag varit på vul och inga äggblåsor som var på väg att lossna så det får bli en pergo kur till denna gången med dubbel dos.

Vad trist! Hoppas dubbelkuren gör susen för dig...  
  • SoMa72

Vilken dag är du på förresten? Man kan få ganska mkt senare äl av Pergo, så det är kanske inte kört än?
  • snosan
    jag håller tummarna för dig :D jag plussade på första dubbelkuren :D
  • Rue

Plussat!😄. Första omgången pergo. Trodde mina symtom var från pergon men gick visst vägen!

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)