• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • Rue

Ok, då är det inte "regel" på vul efter pergo då, bra. Får ju äl av mig själv men hoppas på bättre med pergo, då e det kanske inte så noga vul. Hoppas såklart plussa under min 3 månaders kur men annars känns det bra att få ta upp utredningen igen. Ni som börjat äta tabletterna (börjar på tis) har ni märkt av några biverkningar?

• trina

Jag fick svårt att sova denna kur. Sedan tycker jag att ögonen blir liksom torra eller sådär, men det behöver ju inte vara biverkning av Pergotime.

Av provera fick jag sist mens på andra dagen efter avslutad kur. Denna gången kom den på tredje dagen efter avslutad kur.

Både längtar och känner skräck efter bästa vecka. Jag vill ju veta vad det gått men sen tvivlar jag på att dubbelkur Pergotime har gjort något alls. Är halvt inställd på att det blirttrippelkur och sedan sprutor....

• lläännggttaann

Jag kände inga biverkningar mer än ont i huvudet men det har jag fortfarande dock inte lika mycket som när jag åt dem. Jag åt mina 13-17 så borde ha haft äl nu i dagarna som var men jag tänkte att jag testar första rundan utan äl stickor eftersom ja egentligen inte skulle börjat med pergotime förrän vid den 25 men jag gjorde en passagekontroll av äggledarna och började blöda efter den så sa läkaren till mig att börja med dem direkt och då hann jag inte köpa hem fler stickor.

• SoMa72

Hej alla!

Påbörjade min första dubbelkur idag efter MA i apr. Blir spännande att se hur vul på måndag går, bara jag inte får sexförbud. Förvånad

Ni som har ätit pergo förut, har ni haft för tunna slemhinnor på vul? Det fick jag av den sista enkeldosen, så undrar hur det går med en dubbel? Obestämd

Håller tummarna för att det går bra för oss alla.      

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • trina

Jag var på ul idag efter dubbelkur Pergotime. Inga ägg... Ska dit igen på fredag för att se om något mirakel har inträffat. Annars trippelkur..

• jullan82

Hoppar in i tråden jag me =)

Vi försöker med syskon nu och har gjort så i över ett år.
    Fick konstaterat problem med sköldkörteln och medicin för det när vi försökte bli gravid med första barnet.
    Idag var vi hos gyn som med VUL direkt konstaterade PCO (inget vår tidigare gyn sagt något alls om)

Känns som ett bakslag trots att man redan vet att det är jobbigt att få det att funka med befruktningen

Utskrivet primolut nor och enkel dos pergotime som vi kör igång med nu...
    Väntan är jobbig 

• NonnoE

En vecka sen jag fick utslag på testet, å känner så klart efter alldeles för mycket.. Men det ända jag kan känna är att jag har ömma bröstvårtor inget jag brukar ha, å att jag var mycket kissnödig igår iaf.. Nån som känner igen att det kan vara några symtom?

• snosan
    NonnoE skrev 2013-05-28 22:44:54 följande:
    En vecka sen jag fick utslag på testet, å känner så klart efter alldeles för mycket.. Men det ända jag kan känna är att jag har ömma bröstvårtor inget jag brukar ha, å att jag var mycket kissnödig igår iaf.. Nån som känner igen att det kan vara några symtom?
    jag har samma som dig... men fick fruktansvärt ont redan vid äl och de håller i sig fortfarande, fastän äl inträffade den 23... hoppas att det håller i sig och att illamåendet kommer snart ;)

inväntar bim 6/6 då jag ska testa... när ska du testa?? 

jag tog dubbelkur denna gången då enkel bara fungerade ibland 
  • lläännggttaann
    NonnoE skrev 2013-05-28 22:44:54 följande:
    Samma här har dock varit lite illamående till och från men vågar inte hoppas för mycket då det är så tidigt efter ÄL..
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)