• NonnoE

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Vet att det finns många sånna hör trådar, men tänkte att jag startar en från början ;) Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år, om inte mer. Fick reda på för ett tag sen att jag har PCO, lindrig men ändå. Jag fick först bara Provera av en läkare, som trodde att det skulle hjälpa. Men efter att ha ätit det i 9-10 omgångar och inget hände så började jag googla lite. Och fick då fram att det inte gjorde att man fick ÄL utan bara en "fejkmens". Eftersom jag inte har någon mens alls typ av mig själv, så gjorde ju ändå provera att jag fick mens.. Men utan ÄL ingen bebis. Så ringde då till min läkare och ville få mer hjälp, men hon sa att jag skulle komma tillbaka i augusti. Så länge tänkte jag inte vänta! Så dåligt man mår och alls tankar och känslor man har, ville inte gå utan hopp ett halv år till. Så ringde och ringde, men fick inte hjälp någonstans. Sen var de det sista stället som jag hade gått för andra grejer innan, som jag inte tyckte om läkaren så ville egentligen inte gå dit. Men ringde iaf, var sista annars skulle jag få vänta till augusti. Hon som svarade sa att man måste vara 25 för att få hjälp (jag är 23) men att jag gärna fick träffa läkaren för att ställa frågor Och prata med henne. Så bokade tid för det iaf. Men när jag kom dit så var hon jätte bra! Kom fram till att jag förmodligen inte hade någon ÄL alls som jag trodde. Så hon började utredningen med en gång och skippade hur gammal jag var. Så nästa gång ville hon att min sambo skulle följa med så hon fick prata med honom. Nästa gång gjorde hon VUL och hade såklart ingen mogen äggblåsa den gången heller. Så då skrev hon äntligen ut pergotime! Ska ta min sista tablett idag, enkelkur. Och VUL på tisdag, nervös för hur det ska gå! Så tänkte att det kanske fanns någon som ville dela tankar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)
  • Primolut88

Hej alla

Jag hoppar in i tråden hoppas det är ok:)

Jag började min utredning i december förra året kom igång med den förvånansvärt snabbt för att jag visste att min mens alltid krånglat.. Fick veta att jag har PCOS.

Jag har precis fått min mens efter en kur med primolut nor och ska äntligen få börja med pergotime på lördag JIPPI

Nu börjar väntan

Hoppas att det blir positiva resultat för oss alla inom en snar framtid :)

• SoMa72
    trina skrev 2013-05-28 15:42:15 följande:
    Jag var på ul idag efter dubbelkur Pergotime. Inga ägg... Ska dit igen på fredag för att se om något mirakel har inträffat. Annars trippelkur..

Hur gick det i fredags? Hade nåt mirakel inträffat?
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Jag var ju på vul igår, inte en enda äggblåsa syntes, skiiiiiit... Ska dit på måndag igen för att se om nåt hänt då. Hoppas jag får äl den här månaden, lite surt annars när det var en dubbelkur jag tog.

Håller tummarna för er andra!  

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • trina

Inget hade hänt. Så det blir trippelkur och sedan sprutor till hösten eller vintern. Jag skickas till sjukhuset för sprutor så det är tre månaders väntetid dit. Börjar med Provera till helgen.

• snosan
    hej vänner, jag har bim imorn och kunde inte hålla mig från att testa idag.... kvällsurin oxå, men visst är det ett litet sträck??

jag har även ändrat på kontrasten för att jag inte trodde mina ögon... kan det vara min och karlns tur??

• NonnoE
    snosan skrev 2013-06-04 20:43:53 följande:
    hej vänner, jag har bim imorn och kunde inte hålla mig från att testa idag.... kvällsurin oxå, men visst är det ett litet sträck?? jag har även ändrat på kontrasten för att jag inte trodde mina ögon... kan det vara min och karlns tur??

Kanske.. Inte omöjligt :) testa med clearblue imån så får du klara besked :)
  • snosan
    NonnoE skrev 2013-06-04 20:52:10 följande:

Kanske.. Inte omöjligt :) testa med clearblue imån så får du klara besked :)
    ska testa med samma och se om de blir starkare först.. :d känns onödigt att slösa digitalt på ett inte gravid :)

• NonnoE

Jag fick mens idag :/ var väl väntat efter det negativa testet. Men ska ta dubbelkur denna gången, så hoppas på bättre tur!

• snosan
    NonnoE skrev 2013-06-04 20:54:59 följande:
    Jag fick mens idag :/ var väl väntat efter det negativa testet. Men ska ta dubbelkur denna gången, så hoppas på bättre tur!
    håller tummar och tår för dig! :)

Detta var min första dubblkur! 
  • snosan

Önskar jag kunde lägga till en bild från mobilen. .. men jag fick gravid 1-2 veckor på cb digitalt i morsen!

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)