Inlägg från: lläännggttaann |Visa alla inlägg
  • lläännggttaann

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Hej hej :)
    Jag ska också börja med pergotime nu denna månaden :). Vet dock inte om jag ska börja med tabletterna i morgon då jag var inne i veckan och gjorde en passage kontroll och sedan dess har jag haft röda veckan fast jag skulle haft äl nu igentligen och börja med tabletterna vid den siste..

• lläännggttaann

Hej Jellybeans, Jag har inte heller så att jag ska in på vul nu under dessa tre månader jag ska testa pergotime men fungerar det inte under den perioden så ska jag få starkare dos och då in på vul.

Vill tillägga att jag och min man har försökt i 14 månader och han har barn sedan tidigare, Under vår utredning så har allt sett bra ut förutom att jag har lite hög halt av testo.. 

Och TS kul för er att ni fick igång er utredning så snabbt inte många som får det tyvärr och jag hoppas ni får ert lilla underverk snart :) 

• lläännggttaann

Min utredare sa till mig att jag inte behöver göra något vul på enkel kur och det ska jag ta i tre månader. Jag har också egen ägglossning men mina ägg blir inte tillräckligt stora så därför väntas det med vul tills jag börjar med dubbelkur om det visas behövas, jag behöver inte heller gå på dag 21 och kolla om jag har haft ägglossning.

• lläännggttaann

Jag kände inga biverkningar mer än ont i huvudet men det har jag fortfarande dock inte lika mycket som när jag åt dem. Jag åt mina 13-17 så borde ha haft äl nu i dagarna som var men jag tänkte att jag testar första rundan utan äl stickor eftersom ja egentligen inte skulle börjat med pergotime förrän vid den 25 men jag gjorde en passagekontroll av äggledarna och började blöda efter den så sa läkaren till mig att börja med dem direkt och då hann jag inte köpa hem fler stickor.

• lläännggttaann
    NonnoE skrev 2013-05-28 22:44:54 följande:
    En vecka sen jag fick utslag på testet, å känner så klart efter alldeles för mycket.. Men det ända jag kan känna är att jag har ömma bröstvårtor inget jag brukar ha, å att jag var mycket kissnödig igår iaf.. Nån som känner igen att det kan vara några symtom?
    Samma här har dock varit lite illamående till och från men vågar inte hoppas för mycket då det är så tidigt efter ÄL..
  • lläännggttaann

Grattis snosan!

Här känner man att mensen är på väg så den börjar troligen i morgon..
    Någon som vet om det är normalt med lite brunaktiga flytningar med pergo innan mens?
    Är på dag 31 nu och i förmiddags kom lite brunaktiga men sedan normala flytningar igen. 

• lläännggttaann

Då finns det kanske lite hopp ändå :) får vänta och se om de försvinner eller om man börjar blöda i stället.
    Har lite mollande värk i magen och har haft lite stickningar för någon dag sedan.
    Har tänkt på att ta ett gravtest hela veckan och hade bestämt mig för att vänta tills i morgon och nu börjar det med de här, inte kul alls när man bara hoppas på att bli gravid någongång men vi lever på hoppet att det bruna försvinner igen :)

• lläännggttaann

Tyvärr snosan.
    Inte gravid denna gången så blir nya tag efter nästa pergo kur som påbörjas på onsdag. 
    Tradig varje månad när mensen sätter igång man hinner få upp sina förhoppningar mellan Äl och mens varje månad.. 

• lläännggttaann

Jag har varit på väg att ge upp många gånger under dessa år man har försökt..
    Ja jag kör enkel, ska göra det i två månader till sen blir det ett nytt besök för att se om den ska höjas eller hur vi ska gå till väga.
    Hur är det med dig då? :) 

• lläännggttaann

Det var ett tag sedan man var inne här så säger Grattis till dig nu Rue till plusset!

Själv är man på dag 17 andra omgången med pergo och fortfarande ingen ägglossning, trodde den kunde vara på gång i helgen men stickorna visade bara svagt som alla andra dagar. 

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)