Inlägg från: PolyPond |Visa alla inlägg
  • PolyPond

vad anser ni om månggifte?

I Rose I skrev 2013-01-16 22:31:20 följande:
    De ÄR trygga OM deras "föräldrar" kunde ta lite ansvar för som en annan medlem skrev så går det att ordna papper och göra det tryggt för barn i flersamma relationer utan att demolisera dagens rättsystem.      
    Det vill jag gärna läsa, för jag vet inte hur det går till. Vem skrev detta?
  • PolyPond
    I Rose I skrev 2013-01-16 16:01:15 följande:
    Jag har jobbat på kvinnohem även om det var länge sen. Du vet inte vad som är bäst för dem. Du har ingen aning vad vissa har gått igenom. Inte ett skit.

Att tala ur en enda synvinkel verkar du ju göra annars. Vad som skulle underlätta för dig och så vidare.

Det påstår sverigedemokrater och vissa andra också...  
    Du har skrivit sida upp och sida ner här utan att ens veta vad polyrelationer innebär. Det tycker jag är anmärkningsvärt.
    Jag vet betydligt mera om dessa människors situation än "inte ett skit", oavsett vad du försöker intala dig.

Polygami skulle inte underlätta för mig personligen ett endaste dugg, mer än att det skulle ge mig rätten att gifta mig med mina älskade, vilket jag inte vill göra.
  • PolyPond
    I Rose I skrev 2013-01-16 22:43:05 följande:
    Jag kommer ärligt talat inte ihåg vad hon hade för nick. Hon kanske visar sig igen eller så kanske någon annan som inte skriver i femtielva diskussioner samtidigt kan svara på din fråga.
    Jag har läst tråden och hittar inte detta. Så vitt jag vet stämmer det inte heller. Du KAN inte skriva dig förbi det faktum att man får ha maximalt två juridiska vårdnadshavare idag.

Är du emot även detta?
  • PolyPond
    I Rose I skrev 2013-01-16 22:57:42 följande:
    Hur menar du att jag inte vet vad polyrelationer innebär? För att jag ställde en fråga om det? Ville veta hur andra tolkar relationen. Det betyder inte att jag inte har haft en uppfattning om vad det är för något.

Tydligen vet du inte det och av det jag har läst och tolkar dina inlägg så är det bara ett sätt att inte visa det egentliga orsaken bakom din vilja till en legalisering. Nämligen ditt eget behov av att hävda dig.

Nehej....Eee...

Ja, annars skulle du väl inte ställt frågan?

Dina tidigare påståenden om innebörden stämmer dessutom ganska dåligt.

Hur hävdar jag mig om jag inte genomgår äktenskap själv, tänker du? Tror du inte att man kan driva en fråga för andra personers rätt?
  • PolyPond
    I Rose I skrev 2013-01-16 23:01:34 följande:
    Vad är det som du är rädd för? Skippa snacket om att du värnar om utländska kvinnors rättighet. Jag går inte på det. Argumentera för ditt eget liv. Vad är det du vill? Menar du att din andra man som inte är biologisk far till ditt barn inte får adoptera barnet och på så sätt säkra umgänget? Vad finns det för hinder?
    Nu svarar du nog på fel inlägg, då detta inte handlar om flersamma äktenskap (som jag stödjer), utan om rätten till fler juridiska föräldrar (vilket jag arbetar för i egen sak).

Man kan inte vara flera vårdnadshavare än två, så han kan givetvis inte adoptera barnet.
  • PolyPond
    I Rose I skrev 2013-01-16 23:04:24 följande:
    Och nu kommer du med efterkonstruktioner. Nu helt plötsligt så är det den goda viljan att slåss för andra som driver dig och inte ditt eget liv som var så viktigt för bara några sidor sen? Kom igen, vem tänker du lura?
    Jag tänker inte lura någon. Jag stödjer inte frågan om polygami för egen räkning, då jag inte är intresserad av att gifta mig med flera. Däremot anser jag att man skall ha RÄTT att gifta sig med flera. Ergo: jag talar för andras rätt.
  • PolyPond
    Jellybeanbaby skrev 2013-01-16 23:09:00 följande:
    Än en gång: VAD är det som monogama ges för hjälp när nöden slår till??? Jag har aldrig hört talas om detta.
    Rikard beskriver lite av det ovan.
    Varför tror du folk gifter sig, om det inte gav fördelar?
  • PolyPond
    I Rose I skrev 2013-01-16 23:11:38 följande:
    Men arbeta för enkilt fråga istället. Arbeta för att en som levt tillsammans med ett barn under långt tid och har känslomässiga band till barnet ska ha rätt till umgänge även om personen inte är biologisk förälder.
    Förstår inte din första mening.

Det är långt ifrån självklart att en person som inte är biologisk förälder får umgängesrätt i en tvist. Det är tyvärr rätt vanligt att bioföräldrar hindrar detta och har lagen på sin sida.

• PolyPond
    Jellybeanbaby skrev 2013-01-16 23:14:14 följande:
    Rikard snackar ur stjärten. Det finns ingen sån "nödhjälp" för gifta. I should know!! Jag är förlovad. Vill gifta mig en dag.
    Han skriver med stor sannolikhet på ett tangentbord eller en touchscreen, med fingrarna - inte stjärten.

Var läser du "nödhjälp" i hans redovisning?

Varför skulle du veta något om detta i egenskap av förlovad?

Det här är sådant man lär sig genom att läsa på, eller genom livets hårda skola: exempelvis vid en separation.
  • PolyPond
    PolyPond skrev 2013-01-16 23:17:29 följande:
    Han skriver med stor sannolikhet på ett tangentbord eller en touchscreen,
    Stavar fint gör jag också.
    Det kanske är den gamla modellen laptops? (tunga som tegelstenar)
Svar på tråden vad anser ni om månggifte?