vad anser ni om månggifte?
I Rose I skrev 2013-01-15 15:39:01 följande:
Bara för att du som tydligen befinner dig i dessa kretsar känner fler än dina makar så bevisar det ingenting. Ja, det är fortfarande unik med män som kan tänka sig dela en kvinna och bo under samma tak. Det enda jag läser av dina inlägg är att du vill häva din egen rätt att leva med två man och skrika ut det lagligt. Du har ingen aning hur dessa kvinnor har det. Jag har haft med många sådana kvinnor att göra. Du vill göra deras helvete lagligt.
Jag...........
Vad hjälper samtal och ärlighet menar du när man inte vet vems sperma som befruktade ägget?
polyforeningen.org/
Har du någon aning om hur dessa kvinnor har det?
Jag har inte sagt någonstans att det här är en grupp som man skall bortse ifrån, men sanningen är just den att vi idag splittrar familjer med vår lagstiftning. Även om dessa individer ingått i något som är kutym där de kommer ifrån, snarare än här, så gör vi inte gott genom att rakt av förbjuda det som är deras verklighet.
Ett bra knep till att hindra att folk ingår i sådana äktenskap utan att själv vara med på det, är att frånta religiösa förbund rätten att förrätta vigslar. Dokument om samtyckande bör också undertecknas.
På vilket sätt menar du att det är viktigt vems sperma som befruktat ägget? Om det är något man absolut behöver veta, och inte litar på de inblandade, så kan man fastställa de flesta faderskap med ett enkelt blodprov.