I Rose I skrev 2013-01-16 15:50:38 följande:
Gå till kvinnohemmen och sätt dig in i deras liv, sen kan du uttala dig om vad som är bäst för dem eller inte. Nu fortsätter jag diskussionen om invandrarkvinnor enbart för att du påstår dig värna om deras liv vilket jag tyvärr dömer som BS om du ursäktar. Argumentera för ditt val och att du vill ha lagen men få inte in invandrarkvinnor då du tydligen inte vet ett skit om deras liv. Det är som att försöka diskutera vuxenliv med en 1åring.
En sak har alltid två sidor. I rätten får båda komma till tals. Detta är något väldigt viktigt i en rättsstat.
Att man inte "vill berätta för någon annan vad man utsatts för" är inte skäl nog för att slippa rättslig prövning, vilket vi alla skall vara väldigt tacksamma för. Rätten kan tack och lov inte bara gå på EN sida av saken.
Du talar bara ur en enda synvinkel, när det finns flera bara i området "folk som invandrar". Självklart blir man påverkad om man umgås mycket med misshandlade kvinnor, men tro det eller ej - men det finns även en annan sanning. Att tro sig värna de utsatta genom att få dem
förbi på sidan om rättsprocessen är inte schysst mot någon - och definitivt inte något som man bör syssla med i en rättsstat som Sverige.
Och ja, jag känner både invandrare och misshandlade kvinnor.